Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Lito skrev 2011-02-23 20:52:01 följande:

Jag är inte så nervös faktist så det känns bra. Försöker tänka på att det ska bli en positiv upplevelse. Det kan ju knappast bli värre än äp som jag gjorde sist. Men va skönt om man inte behöver vänta så länge. Då hinner man ju tänka massor och bli nervös såklart.. Jag är nog mest rädd och nervös för överstimulering..

Du kommer vara i goda händer. Jag tycker personalen jag hade sist var så himla underbar och det kändes absolut ingenting under ÄP man bara låg och tittade på skärmen när han sög ur blåsorna. Jag låg nog bara ner i sängen tjugo minuter innan det var dags....
    Håller tummarna för att du inte blir överstimulerad, ta det lugnt bara!!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-02-23 20:55:06 följande:
    Lito: stort lycka till på fredag! Vilket hotell är det ni pratar om? *nyfiken*
    Panorama.... Kram kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Toppenloppan skrev 2011-02-24 19:47:24 följande:
    Dallas; Tror du inte det har att göra med mängden??? Menar, de allra flesta som fryser ner sperma gör ju det av annan anledning, inför cellgiftsbehandling eller organtransplantation....Inte osannolikt att Viktoria och Daniel behöver IVF framöver av den anledningen.
    Nästa gång man är på ÄP så kanske Vickan ligger i båset jämte
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-02-25 08:21:24 följande:
    Lito: lycka till säger jag med! Hoppas det blir några fina ägg!

Ni som har gjort ostimulerat FET, när har ni börjat ÄL testa? jag vill ju inte missa nåt även om det säkert dröjer lite till. Jag har VUL CD 13 (Torbjörn tyckte jag kunde ha det senare eftersom min cykel är ca 32 dagar, men kan ju vara längre eller kortare). CD 9 är det idag.... När sker FET efter omslag på ÄL testet, är det 2 eller 3 dagar efter omslag om man har 2 dagars embyro?
    Jag började kolla dag 10  var sen på vul dag 12. Brukar ha en menscykel på 27-30 dagar. Blir väl 3 dagar efter utslag tror jag. Blastocyst är 6 dagar efter utslag
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-02-25 12:40:53 följande:
    Nu har jag bokat en spa-helg för mig och maken! Tyckte vi var värda det och kunde unna oss lite. Det blir 12-13 mars på hotell Skansen i Båstad! Åh, vad jag längtar redan! Vi ska bara ta hand om varandra och njuta.

Trevlig helg!
    Å det låter ju jättemysigt!! hur mår du? Tänker på dig! Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-02-25 17:40:35 följande:
    Tack för att ni tänkt på oss idag. 15 ägg, planerat ET på onsdag. Göran gjorde ÄP, allt gick bra. Jag hade över 40 blåsor (!!!) Överstimulerad var bara förnamnen .. Hoppas svullnad och allt lägger sig annars blir det inget ET. Har sjukskrivit mig tills torsdag nästa vecka så nu blir det vila. De skulle ringa från CA under helgen och kolla läget, men allt känns bra, inget ont bara lite öm.
    Grattis till fin äggskörd Oj vad blåsor det blevFörvånad Ta det nu lugnt och vila upp dig inför ET.... Kram kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Green tea jasmine skrev 2011-02-28 02:58:54 följande:
    Då börjar vi med vårt syskonförsök imorgon.
    Lycka till
    Lito skrev 2011-02-28 14:55:01 följande:
    Green tea jasmine: Va skoj! Är det sprutstart?

Pratade med CA idag och fyra ägg är det som gått vidare som ser fina ut.. Så jag hoppas verkligen att de är fina på onsdag också. De tittar på dem först onsdag morgon nästa gång, så är det inte bra så ringer de. Hoppas telefonerna är tysta. Alltså denna väntan gör mig knäpp och snart börjar förhoppningsvis en ny men ännu värre väntan ....

Kram till er!
    Grattis till 4 fina Håller tummarna för er Hjärta
    majsanna skrev 2011-02-28 17:40:17 följande:
    Idag har vi varit på ultraljud. Vår Dutt är 17 mm och hjärtat tickade på. Men, det finns alltid ett men. Moderkakan hade lossnat lite från livmoderväggen och där fanns det lite blod. Jag tar blodförtunnande mediciner och det kan vara orsaken. Därför ska jag sluta med dom och på ny kontroll hos spec-mvc på måndag. Mer finns att läsa på min blogg
    Grattis till pickande hjärta och bra de håller extra koll!
    ♥♥♥
  • Vädur 78

grattis Lito Vad härligt att ni fick en minst till frysen med Perfekt till syskonförsök sen Håller tummarna hårt nu!!! KRAM KRAM KRAM

♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19