Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

sydney skrev 2011-03-11 16:46:25 följande:

Nu är jag ruvare igen! Det gick fin fint, hade Göran idag. Fick tillbaks ett perfekt 4 celligt embyro. Så nu är frysen tömd och jag hade tänkt plussa!

Amorosa: tack för info,får sätta in mig i det mer efter denna ruvning om det inte går vägen.

Nu kommer jag nog inte logga in mer här på  en dryg vecka, drar till Sälen imorgon bitti.

Hoppas på många positiva nyheter när jag är tillbaka.

kram till er alla toppenpinglor!

Grattis till ruvning
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2011-03-13 09:28:04 följande:
    Håller med om att ni ska stå på er. Det är ju faktiskt ni som betalar.
    Håller tummarna för ett bra samtal!

KRAM
    Tack vännen
    Känns bara så jobbigt när man ska behöva strida och boka läkarsamtal hela tiden..... ibland har jag bara lust att ge upp kampen om syskon
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2011-03-13 09:37:33 följande:
    Förstår hur du känner. Och jag önskar det inte var så.
    Skickar lite ork

KRAM
    Tack! Har ju en underbar sambo som får ta striden med läkaren...... jag orkar bara inte..... och sen känns det att även om han går med på 225 så kommer de sänka dosen efter ett vul och det vill jag inte heller..... Funderar på att ringa distansgyn och se vilka mer kliniker de samarbetar med....
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-03-13 11:03:16 följande:
    Vädur78: Skickar en massa styrkekramar! {#emotions_dlg.flower}

Sydney: Grattis till ruvning!! Ta det lugnt i backarna nu då!! Tungan ute

Angående det här med bruttolöneavdrag.... Hur gör man om man gör IVF via hemort? Fick en faktura från CA på 20.000:- Då borde vi få en från hemortsläkaren på 10.000:- Hur blir det då med bruttolöneavdraget?? Måste det inte vara en och samma faktura??

EGO: Är verkligen igång nu! Tog första sprutan igår, 125iE!! Hoppas hoppas nu säger jag bara!! Vill så gärna att dosen ska vara tillräcklig.... VUL blir på torsdag, är det vanligt med Orgalutran på 5:e sprutdagen? Hur ofta tar man dem??
    10000 kr för hemortsläkaren låter dyrt. Vi betalar bara 4000 kr, tror max att det är 5000 kr. Vet inte alls hur man gör med fakturan.... Grattis till sprutstart. ja oralgutran börjar man alltid med dag 5 och den tar du så länge du behöver ta sprutor. Dagen när du tar Ovitrelle så tar du den INTE
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-03-13 17:06:29 följande:
    Vi får en faktura på 10.000 från hemortläkaren och en från CA på 40.000 men det är för 3-pack.
    Vi har pratat med både kliniken här hemma och CA om att de ska skicka fakturorna till sambons jobb.
    Ok om det är för 3 pack så är ju 10000 kr bra. Vi betalar 4000 kr /behandling så det blir ju 12000 kr men samtidigt behöver man ju bara betala 4000 kr om man bara behöver en behandling
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-03-14 16:19:34 följande:

Sydney: Grattis till ruvar status, härligt!

Vädur 78: Stå på dig vännen och lycka till på tel tiden imorgon.

Nu har jag börjat blöda.... Det är väldigt konstigt, det började  lör morgon och håller på ff, men det kommer bara några droppar blod varje gång jag går på toa. Inte som en mens och jag har inte ont. Ringde jour nummret i helgen och de rekommenderade att jag skulle ringa min klinik där jag gjort mina vul på distans. Eftersom jag är i v 5 (4+4) är det för tidigt att göra vul och se något så jag fick en tid där 28/3 om två veckor!!! Vill ta en sömntablett och vakna först då, gå i koma för detta är tortyr!!! Mina tester är superstarka. Kan inte få starkare plus så det är det enda som känns bra nu och jag vet att många kvinnor blöder i början av sin graviditet men det klingar inte fint i mina öron... Gravid och blödning ..... Livrädd att det är missfall !!

Tack vännen
    Jobbigt med blödning, men behöver ju inte alls vara någon fara. Läkaren på maya sa att nästan 50% har någon form av blödning under graviditeten. Men förstår att du är orolig. Kan du inte be dem ta hcg på Maya. KRAM KRAM 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-03-14 18:48:50 följande:
    Det är för ETT försök! Det kostar väl 30.000:-/försök?? Eller är det billigare att göra det via hemortsläkare?? Fick reda på idag att vi HAR FÅTT IGENOM BRUTTOLÖNEAVDRAGET!!!! Är såååå lycklig för detta!! Ett trappsteg uppåt! Fler ska det bli.... Min kompis drömde inatt att jag ringde till henne och berättade att jag var gravid! Betyder bara tur eller hur??? Skrattande

Lito: Hoppas du är en av dom 40% som det slutar bra för!! Jag hade också blödningar tidigt v.5 men det var ju tyvärr ett X... Håller tummarna för dig!! Hoppas det går över!! Kram till dig!
    Det är några tusen billigare på distans....24000 betalar vi totalt för ett försök
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-03-16 13:03:53 följande:
    dallas: Stort lycka till imorgon på ÄP!

Vädur 78: Hur gick det på tel tiden med Göran? Kom ni fram till något?

Tack alla för att ni bryr er! Det värmer verkligen! 

Efter mycket om och men så ringde jag aldrig kk för att lämna blodprov. Just för att de är rent ut sagt av så otrevliga och man får så dåligt bemötande där. Vädur 78, you now!! Får härda ut till den 28:e.
    Jag tog ett cb digital istället och det har gått från gravid 1-2 v till gravid 2-3 v så det måste ju ha ökat. Ska prata med min chef imorgon också så jag kan få lite lättare arb uppgifter. Märker att jag blöder mer direkt jag "tar i". Är ledig idag och är bara hemma och softar.. Inte en droppe blod.
    Skönt att det gått över till gravid 2-3 v det är ju ett tecken på att hcg stiger Försök ta det lugnt! Hoppas du kan få lite andra arbetsuppgifter som passar bättre Jag förstår om du inte ringt kk.... skulle jag nog inte heller gjort.
    Samtalet gick väl inget vidare igår Så vi är väl fortfarande inte överens. Det tråkiga är att han inte är ärlig mot oss så känns som tappat en hel del förtroende för honom nu.
    Det dumma är ju att vi sitter fast med ett 3 pack där och går vi vidare till annan klinik nu så förlorar vi ju 19000 kr bara så där....
    Det är ju så tråkigt för vi har ju varit supernöjda innan, man känner sig så trygg när man gör ÄP där något som jag är lite rädd för annars.

Kram kram 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2011-03-16 14:34:52 följande:
    Men vad konstigt! På vilket sätt är han inte ärlig? Och varför kan de inte gå er till mötes i denna fråga??? Kan ni inte reklamera på grund av missnöje då?

Lilo, skönt att CB digital ökar som det ska. Blödningar är som sagt vanligt och jag förstår att du inte vill åka in nu och kanske bli dåligt bemött. Jag har dock aldrig blivit dåligt bemött under mina besök på gynakuten på Sahlgrenska samt i Varberg (var där en gång i vecka 11 med Cornelius). Två veckor kan faktiskt gå snabbare än man tror... och jag tror dessutom det kommer att gå kanonbra för er!
    När vi pratade med honom inför behandlingen i februari så ville jag ju inte köra med så låg dos Menopur och sa att efter vad jag har hört så behöver man mer Menopur jämfört med Gonal f då sa han att det var tvärtom....
    nu igår när vi ville ha högre dos Gonal f så sa han att det var mer fart på Gonal f jämfört med menopur. Även om han tycker jag ska köra med någon viss dos så tycker jag han ska vara ärlig om läkemedlen
    Det var sambon som pratade med honom och han tyckte han var väldigt vimsig och förvirrad och inte koll på något..... Ena stunden så lovade han att vi skulle få ut 10-15 ägg, 3 minuter senare var det 15-20 ägg
    Jag vet inte om sambon hunnit ringa till dem idag, jag orkar inte.... 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-03-16 16:25:08 följande:
    Men va tråkigt att det är så.. Hur ska ni göra nu då?? Vad vill Göran att ni ska starta med för dos?? Kan ni isf inte höja allt eftersom eller har ni haft den dosen som de vill att ni ska ha innan och det inte varit bra resultat?? Många frågor!

Kram!
    Vi ville gärna köra samma som när vi lyckades, Gonal f 225ie. Men han vill att vi ska ha 187,5 istället.
    Jag hade ju halva behandlingen på RMC med 150ie och andra dagarna med 187,5 och då kom vi inte till ET men kanske blir bättre om man har 187,5 hela tiden.....? Om vi får ut pengarna kan vi tänka oss och vända oss någon annan stans annars får vi väl fortsätta på CA känns ju surt att förlora pengarna.....

Kram  
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19