Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Såg på hemsidan nu att från och med 4 april så får man betala 2000 kr direkt när man får embryo till frysen, innan var det ju gratis de första 3 åren.
    Hade även kommit in ny statistik från 2008-2010. Nu är det 61% som plussar med blasto..... 

♥♥♥
  • Vädur 78
    dallas skrev 2011-03-20 07:32:25 följande:
    Men vid 3-pack ingick väl ett frys iaf? glömde ta kopia på avtalet som man skickade in påskrivet innan behandlingen. kanske skall be att dom skickar kopia med en gång för ett avtal är ju ett avtal.

Hur nära inpå återföringen kan dom ringa om det nu inte går vägen med blasto? Undrar ju såklart hur det har gått med äggen....börjar bli lite pirrigt nu.
    Nä tror inte det ingick i 3 pack...
    Jag tror de kan ringa precis innan. Till oss ringde de kl 11 ET dagen. Var väl någon i tråden som t.om hade bytt om på CA och så blev det inget ET. Men tänk inte på det nu...du ska ju ruva... tänk på att över 90% får göra ET
    Men ring och kolla i morgon så kan du  ju få veta hur många som var befruktade i alla fall! Lycka till! 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-03-20 08:10:07 följande:
    Dallas, jag förstår att det är nervöst. Ring imorgon och kolla läget med befruktning och så, det brukar jag göra och det känns alltid bättre att fått prata med någon. Jag tror inte de kollar embryona innan tisdag morgon, de vill inte störa i onödan.
    Nu i januari på min förra klinik skulle jag få tillbaka en blasto från frysen och vi skulle vara där kl 13.00 men kl 12.30 när vi var i närheten ringde de och sa att den inte överlevt, jag blev sååå ledsen för de sa innan att de skulle ringa vid tio och eftersom ingen ringde få fick jag sån energi och var superglad hela fm. Jag åkte inte ens dit och samtalade med dom för jag blev så arg, det var sista samtalet med den kliniken..
    Man blir ju så ledsen och besviken. Vi tänkte ju oxå sist att de ringer tidigt på morgonen eftersom vi har 22 mil till Göteborg. jag tror inte ens de kollade hur vårat embryo såg ut dag 2(söndagen) för när vi frågar vad som hände med embryot som vi hade befruktat så får vi inga svar.
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Sötisa: Tänker på dig och håller tummarna hårt nu!! Vilkent tid ska du vara på CA?

♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-03-20 13:08:50 följande:
    Nu har jag kommit från Ca och det gick faktiskt över förväntan men ändå inte helt bra. Jag fick två tillbaka, ett 7-celligt och ett 4-celligt vilket inte är helt optimalt på dag tre. Men Torbjörn var ändå hoppfull och jag litar på att de inte hade satt tillbaka om det inte fanns nån chans.. Sen gjorde de Aha på båda vilket vi inte testat innan. Så jag är glad just nu. Sen har jag efter alla misslyckanden en tendens att vara negativ till allt för att inte hoppas för mycket, men kanske det kan bli 15:e gången gillt för oss;)

Dallas, håller tummarna för dig.

Vädur, tack för ditt stöd det behövs!
    Grattis till ruvning!!! Bra att de testade AHA Nu håller vi tummar och tår hårt Kram kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-03-20 15:15:35 följande:
    Igår kom vi hem från Sälen. Har haft en toppenvecka med massor av sol och skidåkning. Dottern var så duktig i skidskolan, Igår när vi skulle åka hem var dottern åksjuk och kräkte massor så det blev 4 klädbyten....

Vädur. tråkigt att ni ska behöva känna så över Carlanderska, ni som varit så positiva tidigare. Men förstår ju dig, och hade jag varit i din sits så hade jag också velat köra med 225ie gonal och inget annat. 

Dallas: hoppas ni har många fina befruktade ägg och att det blir en fin blastocyst ni får tillbaks!

Sötisa: tänker på dig och hoppas allt gått bra idag!!

just nu känns det som om mensvärken har kommit som tidigare minus-ruvningar.... RD 9 idag... vill inte ge upp ännu,. tar nog ett test på onsdag morgon. Är så trött på det här. Svårt att jämföra med tidigare ruvningar, detta var ju omstumulerat FET men sedan har jag tagit en progesteron varje kväll. Känner mig ganska trött idag, och brösten ömmar som vid mens....
    Välkommen hem
    Ja det är tråkigt för vi har varit helnöjda innan Orkar inte med att göra en chansbehandling.... men men får se hur det blir.
    Håller tummarna för dig! kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Hur hade ni gjorrt med nästa behandlling.... så här har våra behandlingar sett ut tidigare. Nu vill de att jag ska ha Gonal f 187,5 och jag vill köra på 225ie

IVF 1: Långa metoden, gonal f 150ie 6 dagar och sen 187,5 6 dagar, 12 ägg, 2 befruktade, inget tillbaka pga för mycket fragmentering

IVF/ICSI 2 Långa metoden, 225ie, 14 ägg, 4 befruktade, 2 av sämre kvalité tillbaka

IVF/ICSI 3 Långa metoden 225ie, 22 ägg, 7 befruktade, 2 av sämre kvalité tillbaka

Detta var i Linköping, sen CA....

IVF/ICSI 4 Korta metoden, 225ie, 22 ägg, 19 mogna hälften görs med IVF och hälften med ICSI, 7 befruktade, dag 3 är det 4 embryo kvar, 1 från ICSI 3 från IVF, får ICSI tillbaka, plus och barn och sen en blasto till frysen(IVF)

IVF/ICSI 5 korta metoden Menopur, 112 ie i 7 dagar och sen 150 i 5 dagar, 8 ägg, 6 mogna, alla görs med ICSI, 1 befruktat, inget ET 

♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-03-21 08:55:25 följande:
    Vädur: Vad svårt! Känns ändå som om du fått mycket ägg vid varje ÄP. Kanske är bättre att satsa på färre ägg med bättre kvalitét? Kan du inte konsultera en annan läkare utifrån? Hoppas det löser sig så att ni känner er trygga!

EGO: Var på VUL idag, 9 stora och fler därikring. ÄP förmodligen på torsdag eller fredag! Håll tummarna för mina ägg!!!
    Fast de gånger jag fått ut minst antal ägg har vi inte ens kommit till ET, så det där med färre och bättre kvalité verkar inte hjälpa oss....

Kul att det snart är dags för ÄP Lycka till! 
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19