Sötisa skrev 2011-03-19 11:05:31 följande:
Ååååå ni måste hjälpa mig tjejer!!
Jag gjorde äp i torsdags och fick ut fyra ägg (redan där blev jag besviken, har bara en gång tidigare fått så dålig skörd) .Igår sa de att 3 hade befruktats och jag fick tid för et idag kl 12.30 men nu ringer de och säger att de vill titta en extra dag för att hitta det bästa. Jag har gjort så många försök och bett dom att vara helt ärliga i allt så jag inte får några förhoppningar men ändå får jag bara slingrande svar när jag frågar ut sköterskan...De sa att ett var 4-celligt och sen 3 2-celliga. Igår var det ju bara 3 som befruktats och nu finns det fyra och de kunde hon inte svara på. Långsam celldelning är aldrig bra och jag har tappat allt hopp...
Varför ringer inte Göran istället så man kan få svar?
Detta är 9.e hela behandlingen så jag har mycket historik att gå på och ändå blir det såhär, jag ville få bättre chanser det var därför jag bytte klinik! Sen lovade de mig att göra assisted hatching men de sa inget om de hade utfört det eller inte än. Jag skulle få två tillbaka, men varför fick jag inte det med 4 celler idag??
Är det någon med erfarenheter?
Ursäkta men blev så ledsen när de ringde, jag får läsa det senaste i tråden senare idag!
Håller alla tummar jag har för er!!! Jobbigt att de inte är ärliga om infon och som sagt bättre att läkaren ringer istället, men de har väl fullt upp på helgen. Du kan ju ringa på jourtelefonen så får du ju prata med den läkaren som jobbar i helgen!
När jag gjorde IVF i aug 2009 hade jag 4 befruktade dagen efter ÄP, när vi kom på ET så sa de att det var 7 befruktade och då reagerade jag men då sa Göran att de inte alltid ser befruktningen från början men att de alltid sparar alla och kan se dag 2 sen att det är fler.
Jag tror att de bara gör AHA på 2 dagars, men kan ha fel....vet säkert att man inte kan göra det på blastocyster i alla fall.
Ibland kan embryon som ser dåliga ut dag 2 bli fina blastocyster så förmodligen var det väl ingen av toppkvalité idag och därför väntar de för att du ska få rätt tillbaka!
Kramar i massor till dig