Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

mmiaa skrev 2011-03-07 11:18:12 följande:
    Hej på er!

Är en nybörjare här i tråden. Vi har 2 misslyckade IVF-försök på RMC i Linköping bakom oss. Planen är nu att gå vidare till Carlanderska i Göteborg. De är ju lite dyrare en vissa andra kliniker men har läste mycket positivt om dem både här på FL och i bloggar
    Hur snabbt fick ni hjälp på CA och har ni några tips om vad man ska fråga om på första kontakten?
    Det är ju sannerligen en helt ny värld detta med privatkliniker, innan har man ju mer eller mindre blivit "slussad" till rätt plats hela tiden, nu är det mer vi som ska hålla i trådarna känns det som....!
    Vi gick oxå vidare till CA efter våra landstingsförsök på RMC i Linköping och det är stor skillnad på klinikerna. Visst är det dyrt när man måste betala själv... men de är otroligt duktiga på CA och lyckas man ju är det värt varenda krona.
    Vi ringde i slutet av maj och fick våran första tid i slutet av juni... kanske hade kunnat få tid tidigare men vi tog när vi var lediga och hade semester.

Jag vet ju inte hur dina behandlingar sett ut... men vi var ju väldigt intresserade av att ändra i våran behandling så vi frågade mycket om det.... är du intresserad av 3 pack så kan man ju ta upp det.... om du har egna förslag på hur du vill ha behandlingen...göra korta metoden tex.
    Bra att skriva ner frågorna man har på ett papper.
    På första besöket får man gått om tid med läkaren, ca 1 timme och sen 1 timme med en barnmorska

Varmt lycka till och hoppas CA kan hjälpa er!!!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-03-07 14:09:24 följande:

Tack för svar

Va skönt att höra att det är stor skillnad på klinikerna, i Linköping känns allting så opersonligt även om de flesta har varit trevliga och tillmötesgående. De ringde från CA för en stund sen och tydligen kunde vi gå direkt till vår distansläkare på första besöket så vi slipper åka till Göteborg mer än vid ÄP och ET. Vi ska dit på torsdag och prata lite, förhoppningsvis göra upp någon planering. Hoppas på ett första försök innan sommaren i alla fall.

Vi har gjort långa metoden båda gångerna, fått fram 7 respektive 5 ägg varav 4 respektive 1 befruktats, fått tillbaka ett embryo med 4 respektive 7 celler men fått mens på ruvardag 8 respektive 13....
    Det känns som om den korta metoden vore något att prova, föreslog detta för RMC inför andra försöket men de ville inte. Mår väldigt dåligt av nässprayen med trötthet, huvudvärk och hjärtklappning.
    Jag hoppas vi kan få göra 3-pack, det är vad vi vill, känns mycket lugnare att veta att man har tre försök än ett i taget. Vi har fått godkänt av sambons arbetsgivare att göra bruttolöneavdrag där så det känns skönt.

Ja det går att gå direkt via distans läkaren. Vi kände att vi ville sitta ner där på CA och diskutera med läkaren där först och inte via distans.
    Blir nog inga problem att få göra innan sommaren, de har ju öppet lite längre fram jämfört med RMC och sen är det ju inga köer på CA
    Vi fick ju bara köra på likadant på RMC, vi ville ju med ändra i behandlingen med fick inte för Barbara... hade vi fortsatt där och gjort fjärde behandlingen så skulle de inte heller ändrat något.... CA ändrade direkt till korta metoden och vi lyckades på första försöket
    Korta metoden är så mycket smidigare och CA verkar köra på den mer än den långa.
    Tror inte det kommer att vara några problem alls för ett att få 3 pack..skönt med bruttoavdrag...vi frågade med om det men fick inte det
    Kram kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Toppenloppan skrev 2011-03-07 20:08:53 följande:
    VUL idag i vecka 7+0, ett finfint tickande litet Hjärta:a!!!!! Bild finns i mitt galleri! hade mest lust att kasta mig om halsen på Torbjörn och tacka honom men nöjda mig med ett handslag
    härligt!!! grattis!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-03-07 20:31:02 följande:
    Ja, jag har läst det nu faktiskt! Hittade det på niomånader.se. Dessutom är det dubbla dosen zink mot vad mannen ätit hittills. Så nu blir det dubbelt upp med zinken, och så får han käka mina folsyra tabletter jag fick på recept från Cura. Det kan ju inte bli sämre, eller hur??

Gud, vad härligt med vul! Förstår ditt lyckorus! Stort grattis, vännen!

mmiaa: välkommen hit! Är övertygad om att ni kommer att stortrivas på CA! Har aldrig hört någon som inte gjort det.

Tack för era tips om hur man skingrar tankarna. Jag ska verkligen försöka mig på det. Kan hända att det också innebär att jag försöker hålla mig härifrån. Men det får vi se. Ska ju på spahotell till helgen, så det ska väl göra susen för att tänka på annat hoppas jag!
    Hoppas ni får en mysig spa helg
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-03-08 08:12:12 följande:
    När jag tänker att vi egentligen "bara" gjort 4 återföringar, så känns det ändå ok. Vi har ju dock gjort 6 behandlingar. Vissa läkare tycker att även de utan ET ska räknas, medan de inte räknas som försök bland de landstingsfinansierade. Förvirrande. Men vi har ju inte haft en ärlig chans att bli gravida på de avbrutna försöken. Men summa summarum: det finns hopp!

Idag såg jag första snödroppen! Mitt i vår gula gräsmatta, stod den helt ensam! Det är vår i luften!
    Tycker inte du ska räkna de behandlingar som du inte kommit till ET.
    Tror det finns stort hopp för er Vi har ju oxå missat ET par ggr och får inte så många befruktade och av fin kvalité men vi lyckades ju  
    Hade ni testat akupunktur? 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-03-08 09:18:47 följande:

Loppanlängtan: stort grattis till tickande hjärta! Fantastiskt!

Internationella kvinnodagen och ÄL på gång måste betyda nåt! Det trodde min läkare på i alla fall!
    Jag fick glad gubbe igår kväll på ÄL testet, och sedan VUL imorse, och det såg fin fint ut. Att min kropp ska strula så här och hålla mig på sträckbänken, det gillar jag inte. Nu väntar jag på att de ska ringa mig om tid för FET. Fredag blir det väl, och lördag åker vi till SÄlen så det är i grevens tid. Nu ska bara vårt lilla ensamma embyro klara upptiningen också.

Amorosa: visst finns det hopp för er!! Du har ju bara ruvat 4 ggr varav ett missfall så tror ni har stora chanser!
    Och vilket härligt tecken med snödroppe, såg att de var på väg upp i trädgården hemma också.

WOW vad häligt Klart den ska klara upptining Sen fäster embryot i skidbacken
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-03-08 10:09:51 följande:
    Nu blir jag arg och förvirrad. Sköterskan ringde från distansgyn och hade fått nåt papper faxat från CA att det stod att jag skulle fortsätta med LH stickor?? Va fan,,,,,, ska det inte hinnas med FET nu eller, vad menar de med detta? Är det inte så att efter omslag så sker FET 3 dagar efter (om man har 2 dagars som jag har)? och läkaren tyckte allt såg bra ut, äggblåsa på 21-22 mm och slemhinnan var 10 mm och såg ut precis som det ska vid ÄL.
    Hon skulle försöka få tag på dem och återkomma.
    Det har inte blivit fel då???  Hoppas du får svar snart!!!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-03-08 18:53:33 följande:
    Loppanlängtan: Vilka härliga nyheter! Måste ha varit en helt underbar känsla!

Vädur 78: Tack, det går bra. Ska testa på torsdag för jag vill veta innan fredag. Det är Rd 8. Det jag känner nu är att det sticker och svider i brösten samt att jag har lätt molvärk. Jag har en bra känsla! Hoppas Hoppas!

KRAM!
    Håller tummarna hårt Det låter lovande tycker jag
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-03-08 20:52:27 följande:
    Jag kunde inte hålla mig. Tjuvtest idag Rd 6 och det är Plus  !!!! Tog även ett digitalt som säger GRAVID 1-2 Skrattande !!!!
    Helt otroligt!! Jag är så glad men kommer tro mer på det på söndag!

KRAMAR !!!!!
    GRATTIS vad roligt Underbart ju
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19