Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Vi väntade och väntade och när klockan var halvfem så var vi irriterade så sambon ringde på deras Jour telefon. , Göran avarade där och pratade med sambon i en halvtimme.
    Vi är lite av ett komplicerat fall...... vi drog allt igen att det blivit samma sak i linköping med låg dos. Han pratade mycket om slumpen som avgör. Var nöjdare med stimuleringen denna gång jämfört med förra men spelar ju ingen roll när slutresultatet inte blir bra. Att köra med 225 var farligt för min hälsa och att få ut 22 ägg var inte bra....... Sambon stod på sig och sa att det sliter ju på mig att göra onödiga behandlingar oxå som inte leder någon vart.
    Han var helt klar med att 112 ie var för lite, var inne på 150ie men sambon sa då att det var för lite i Linköping då sa att man kunde börja med 225ie och minska dosen sen. Men han ville inte säga något definitivt. Han skulle höra med Torbjörn och Margareta oxå vad de tycker och vad de tror. Vi behöver inte betala något nu så det behövde vi inte tänka på. Vi skulle ta hand om varandra och ringa till CA när vi kände oss redo att starta och då får info om hur vi ska köra.
    6 av de 8 äggen var mogna och de var fina och av bra kvalité även sperman var bra så han kan inte säga alls varför våran befruktning är dålig och att det är ungefär samma både med vanlig IVF och ICSI 
    Sen var det väl positivt att vi lyckats och även lyckats få en blasto till frysen som även klarade upptining.

♥♥♥
  • Vädur 78
    42an skrev 2011-02-21 19:56:51 följande:
    Vädur: Kram på dig!! Skönt att du fick prata med Göran till sist, och bra att de ska slå sina kloka huvuden ihop. Mitt i eländet är det ju ändå tur att du inte känner brådska, ta hand om varann och eran lille parvel! Skickar många kramar till er!!!!!!!!!!
    Nä tror bara vi kommer göra dessa 3 försök och sen är det nog stopp! så kommer väl ända hinna med det under något år
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-02-21 17:31:45 följande:
    Vädur 78: Tycker så synd om er!! Fy va tråkigt.
    Hoppas det känns lite bättre när du pratat med Torbjörn eller Göran.
    Styrkekramar från mig!!
    tack! Lycka till på ditt vul i morgon
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-02-22 07:36:36 följande:
    Vädur: tur att ni fick tag på Göran till slut, men dåligt att de inte ringde upp er.
    Skönt att ni känner att ni inte har någon brådska. njut av er son och ta syskonförsöken i den takt ni orkar med.
    Bra att ni slapp betala nåt för detta försök. Jag hade nog också gått tillbaka till den dos och medicin du hade när ni fick er son. Det verkade ju funka bra för er, många ägg men ändå 1-2 guldägg. Och det räcker ju!
    han sa att Torbjörn skulle ringt oss och att de brukade ringa mellan halvfyra och halvfem men det sa BM inget om för jag frågade när de skulle ringa och då trodde hon på fm, vi hade ju även tid 13.45 så då borde det ju funnits tid att ringa.
    Men var kanske bättre vi fick prata med Göran som vi haft den mesta kontakten med och han tog sig tid igår och var inte alls stressad.
    De har väl sänkt dosen för att de är rädda om mig helt enkelt och det brukar bli bättre resultat med färre ägg, men vi verkar vara lite tvärtemot
    sen är det svårt att veta om vi ska göra ICSI eller IVF för inget verkar bättre än det andra för oss..... så det blir säkert hälften av varje i fortsättningen.
    Själv känner jag mig nog lugnast med att nu i första hand köra som vi lyckades med gonal f 225. Har ju kört 3 ggr med det och inte blivit överstimulerad även om det kanske varit nära.... 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-02-22 09:13:50 följande:
    Vädur: fy vad trist att det inte blev någon ET. Men skönt att ni fått prata med Göran och fått rett ut situationen.

Jag är tyvärr tillbaka på ruta ett igen, då vi fick missfall i slutet av förra veckan. Det är just nu ganska tungt, och jag vet inte hur vi går vidare. Tack o lov har jag inte haft några smärtor alls, och inga störtblödningar. Ska snart ringa CA och höra vad de säger. Vi har betalt för två försök till. Mitt i all misär känner jag ändå att det finns ett ljus i tunneln. Vi har ju ändå blivit gravida för första gången, och vi är inte helt hopplösa.
    Å vännen vad ledsen jag blir för din skull....livet är orättvist!! Men som du säger så har du ju fått ett bevis på att du kan bli gravid. Ni får försöka ta hand om varandra nu och ta nya tag när ni känner att ni orkar.
    Ja du har ju oxå varit med om att inte komma till ET, men men jag försöker bara tänka framåt nu.......
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-02-22 12:41:20 följande:
    Vädur, Mirakelbarn: tack snälla... Kramar behövs och är väldigt välkomna. Även de som skickas genom cyberrymden.

Pratade med CA och bokade om vul till fredag nästa vecka. Skulle egentligen varit på onsdagen, men då hos Göran, som vi aldrig träffat. Därför bokade hon om till fredag, så vi får träffa Torbjörn igen, och la in tid för samtal med honom också. Inte bara vul. Undrar när man kan sätta igång igen? Vill de att man ska invänta naturlig mens? Det är nog det bästa för kroppen egentligen.
    skickar ytterligare kramar till dig!!!!

Skönt att de bokade om dig så får du träffa den läkaren som du är van vid, det är en trygghet!
    Har dålig koll på missfall, men skulle tro att man kanske vill ha en naturlig mens innan start. Torbjörn kommer nog berätta mer efter ditt vul där på CA.

Kram kram kram kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-02-22 16:40:48 följande:
    amarosa: Massor med kramar till dig! Jag tycker så synd om er, håller med Vädur att livet är verkligen orättvist. Så här kommer ett helt gäng med styrkekramar från mig.

Vädur 78: Tack, det gick bättre idag, men ny koll imorgon igen. Ca 20 blåsor som är mellan 14 och 17 mm.  De kommer bestämma imorgon när äp blir. Jag höjde ju dosen till 150 ie i fredags och idag sänks den igen till 75 ie. Det hade hänt mycket på de här dagarna, så de vet inte om de vågar vänta tills måndag. Troligtvis blir äp på fredag.

Jag tänker på er, hoppas det känns bättre nu när ni pratat med Göran. Du som var rädd att inte komma till ET... Ja... Det är verkligen inte rättvist!! Massor med kramar!
    Vad skönt att det hänt grejer! Håller tummarna för ÄP på fredag
    Ja det blev ju tyvärr precis så som jag trodde....
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-02-23 11:54:48 följande:
    dallas: Härligt med sprutstart snart Glad 

amarosa: Hoppas verkligen mensen kommer igång snart, så det inte tar några 70 dagar..

Idag var det ny koll, ca 20-25 blåsor. Väntar på att CA ska ringa och meddela tid för ÄP.
    Håller tummarna för att det bli på fredag.
    Härligt Hur stora var de nu?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-02-23 15:57:22 följande:
    De var mellan 16 och 18 mm. Äp blir fredag 9:30. Håll tummarna för oss då! Nu ska jag boka hotellet som ni bodde på, det verkade bra. Skönt att det är så nära.
    Ja men då är det ju perfekt för ÄP på fredag ju Härligt
    Ja hotellet var bra, smidigt att var nära.... Är du nervös inför ÄP? eller hur känns det?

Sovmorgon får du oxå ju Så skönt att inte alla kommer samtidigt som i Linköping...blir så långt att vänta då med ju om man är sist på tur....
    Nu kom vi till CA 7.45 och gick därifrån 9.30
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19