Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

sydney skrev 2011-03-04 09:25:37 följande:
    Jag är så trött på min kropp nu. Har varit på ett andra VUL nu på morgonen och min ÄL verkar ha avstannat, blåsan var fortfarande 13-14 mm.... suck! Slemhinnan däremot var drygt 7 mm så den var läkaren nöjd med. Nu vill de ha in mig på ett nytt VUL på måndag. Men jag känner att det kanske inte är så mycket mening med det. Vi åker till Sälen nästa lördag och om ÄL skulle kicka igång trots allt så blir det sent och då hinner jag ändå inte med FET.... .Var lite positiv när han först mätte slemhinnan och den verkade vara på gång, men sen föll ridån ner.... Bläääääääääää.......
    Nej vad jobbigt Man blir ju så arg när inte kroppen gör som man vill. kramar i massor till dig
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-03-04 09:32:07 följande:
    amorosa: Förstår dina "fula" tankar precis.... Vi är relativt unga i min bekantskapskrets och då jag och min sambo varit tillsammans sen evigheter så kändes det så naturligt att vi skulle börja tidigt och första av alla. Tvi fick vi... Nu är vi sist. De andra har fått både 1 och 2 barn under dessa år. Även de som träffades för ca. 1 år sen. Och nu snackar vi om en ålder på 22-25 år då alla blivit gravida.... Det känns jättekonstigt! Jag tror vi får stötta varandra här och inte ta till oss allas berättelser till hjärtat helt enkelt! Tror det är bra att inte koncentrera sig på andras situation så mycket..... De finaste barnen tar längst tid att göra, det vet du väl?? Skrattande

Har fått samtal från min klinik nu! Tar sista p-pillret på söndag, så nästa torsdag startar jag upp med 125iE Puregon! Ska bli så himla skönt att sätta igång! Hur har Carlanderska öppet om man tänker på ÄP och insättning? Om det skulle inträffa en helg ex!) Vilka dagar (ca.) tar man Orgalutran vs. Ovitrelle???

Hej på er tappra kvinnor!! Njut av fredag och helg!!! {#emotions_dlg.flower}
    CA har öppet alla dagar men de försöker väl oftast se till att ÄP sker på veckodagarna. De gör ju ET på helgen med men tror även där att de försöker undvika helgen om det går. Vi gjorde ju ÄP på fredag och då skulle vi göra ET på måndag (3 dagars) och hörde det var fler de sa så till.....
    Det kan jag tycka är lite konstigt när man betalar så mycket pengar eftersom 3 dagars kan du inte frysa men går ju med 2 dagars.
    Nu ville ju vi hellre ha tillbaka 3 dagars så mig gör det inte så mycket... men men vi kom ju inte ens till ET denna gång 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-03-04 10:15:41 följande:
    Love is everything: tack... Skönt att känna att man inte är ensam. Det var väldigt unga föräldrar i er umgängeskrets!

sydney: fy, vad jobbigt och segt. Kan du inte tempa på morgnarna, så vet du när du får äl? Istället för att gå och gissa och åka på vul hela tiden? Din temp går ju upp när du får äl. Bara en tanke, men kanske inte CA tycker är så bra idé. Riktigt surt om det krockar med er resa. Maximal otur.

vädur: kan de inte frysa 3-dagars? Konstigt. Tror du inte de odlar dem vidare till blastocyster då istället? Dem kan de ju frysa.

Jag är ju inte från Gbg, så jag vet inte riktigt hur det ligger till. Men görs alla era gratis försök alltid på Sahlgrenska? Inga på CA? Har bestämt för mig att Akita, som varit i denna tråden förut, blev remitterad till CA, men hon bor nog i Falkenberg. Kanske skillnad om man tillhör annat län? Bara nyfiken på hur det funkar.
    Nej 3 dagars är mycket svårare att frysa så de fryser 2 dagars och sen blastocyster. Vi hade ju fått 3 till frysen sist med 2 dagars men fick 1 blastocyst till frysen sist..... men med facit i hand så kanske det för oss hade varit bättre att få fler till frysen....... eftersom vi värkar ha svårt med befruktning och att få fina embryo..... men men man kan ju aldrig veta.... Jag tror att sånna utanför Göteborg blir remitterade till CA....Varberg, halmstad kanske men de som bor i Göteborg få till Sahlgrenska
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    dallas skrev 2011-03-04 18:38:08 följande:
    Imorgon är det sprutstart för min del
    Grattis till sprutstart
    Mirakelbarn skrev 2011-03-04 12:01:48 följande:
    Hej alla kämpar nya som gamla!

Nej ni har inte missat att jag är gravid, jag har medvetet hållt det för mig själv hela tiden eftersom jag har varit så rädd för att ens uttala det högt. Detta är vårt syskonförsök nr 10 och jag trodde aldrig att vi faktiskt skulle lyckas igen. Vi har sedan vårt + inte pratat med varandra eller någon om det innan förra veckan för vi har varit rädda för att det då skulle hända något.

Vi gjorde denna gången IVF i naturlig cykel för första gången och helt otroligt så lyckades vi Jag har snart gått 16 hela veckor och hunnit med 4 ultraljud på denna tiden så jag försöker nu att intala mig att detta ska gå hela vägen och leda till en liten Augusti bebis.

Jag säger bara skam den som ger sig Många av er känner ju igen mig sedan lång tid tillbaka och kommer redan in på min sida men är det någon annan som gärna vill komma in så hör av er!

Kram o håll era tummar! 
    Grattis här med vännen
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Min sambo fick ju ginseng och hjorthorn av våran akupunktur för spermierna..... Spermierna var ju bättre denna gång än sist..... men de spelade ju ingen roll i alla fall.

Amorosa: säg till mannen att det bara behövs en fin spermie Med icsi kan de ju välja bra!!

♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-03-06 18:09:25 följande:
    Tack för tipsen. Zink har maken ätit under hela ivf-cirkusen, eftersom jag läst om det tidigare. Det har inte gjort någon skillnad tyvärr. Eftersom vi har manlig faktor, så har vi alltid gjort ICSI. Får väl köpa folsyra till honom också då.

Idag är för övrigt ingen bra dag alls, trots det soliga och vårlika vädret. Har varit riktigt depp och nere och känner att vi nog aldrig kommer att få ett litet barn att älska...
    Å vännen är inte konstigt alls att ditt humör går lite upp och ner efter det du har gått igenom. Man måste få vara ledsen med för att bearbeta det. Kram i massor till dig
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-03-06 18:10:52 följande:
    Hur gör ni förresten för att inte tänka på den här satans barnlösheten? Jag är så trött på att alltid tänka på det... Jag vill ju leva, inte bara gå runt i ett vakuum...
    Vi försökte hitta på mycket roliga saker, ut och äta, bio, resa, hotellnätter....ja göra massa roligt men känns som alltid tankarna fanns där i alla fall...svårt att bli av med dem.
    Kram

♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-03-06 18:11:35 följande:
    Nu har jag en fråga jag hoppas ni kan komma med kloka råd om: Jag har tagit Provera och fått mens och sen tagit p-piller i 3 veckor nu. Tar sista tabletten idag. När kommer jag att få mensen? Skulle egentligen börja spruta dag 2 eller 3. Men nu ville doktorn att jag inte ska börja spruta förrän på torsdag (dag 4- förmodligen). Är inte det lite sent? Hur stor blir skillnaden vilken dag man börjar spruta?? Nån annan som tagit p-piller precis innan start??

Blev visst mer än en fråga.... Hoppas ni har några kloka tankar!!
    det är ingen fara att börja spruta på dag 4
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-03-07 07:42:24 följande:
    Amorosa: förstår att det känns lite upp och ned efter samtalet med Torbjörn. Men nu har ni ju blivit gravida, och vet att det går, att ni kan bli gravida, vet att det inte hjälper så mycket att höra det. har kompisar som fick MA på sitt 3:e försök och sedan försöket efter kom en liten kille! Kram till dig!

Får nog också ge mannen zink och folsyra för att boosta spermierna. Han äter inga tillskott och vi gör ju icsi så det skulle nog inte skada.

jag håller på med mina ÄL tester trots allt. Vill inte ge upp detta försöket ännu. Men har det inte blivit omslag imorgon så blir det inget. Vi åker till Sälen på lördag. skulle kanske funka att göra FET på lördag också när vi ändå åker förbi GBG men känns lite väl stressigt. Någon som vet ungefär vilken tid de gör FET på lördagar på CA? Jag testar lite alla möjliga ÄL tester. Minus på CB imorse, men på en annan sticka var teststrecket ganska starkt men inte positivt. Jaja, hoppat är det sista som överger mig.
    På helgen görs det ju lite tidigare....skulle tro att det oftast är mellan 11-13. Jag gjorde ET en söndag kl 11.30
    Håller tummarna för dig Härligt med Sälen  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    dallas skrev 2011-03-07 09:26:35 följande:
    Förresten, ni som kör/kört korta metoden; Brukar mensen bli lite kortare när man tar sprutorna? För det är så för mig, eller är det nåt som är fel tro? Började i lördags (dag 2) och igår var det inte till blödning och idag är det i princip helt slut.. Jag brukar iaf blöda en hel del i 3 dar ibland längre och sen skvättar ett par dar. Skall jag ringa CA? Skall dit på torsdag em på vul.
    Tror det är helt normalt, min mens brukar oxå försvinna fortare då
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19