Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

sydney skrev 2011-02-14 15:26:37 följande:
    Ska försöka få en telefontid med en läkare på CA och höra om jag kan få göra ostimulerat (eller ev med pergotime). Eller om jag först gör 1 IVF och FET om det inte funkar. jag blev ju gravid på IVF:n (men det blev MA). Jag tror att jag har ÄL som jag ska men i höstas så strulade kroppen efter MA och då blev det stimulerat.

Lito: lycka till på VUL! Hoppas på några men fina ägg denna gången.

Vädur. skönt att få en tid tilL ÄP och att du får Göran som sist.
    Ja ring du och be om en tid Alltid skönt att höra lite hur de tänker och vad de tycker samt få svar på sina frågor Massa kramar till dig!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cupcake4 skrev 2011-02-15 09:19:34 följande:
    Tack! Ja det kändes lite hopplöst att bara hålla på med temp. Har funderat på att låta SU få en remiss också, tyvärr är det ju även en ekonomisk fråga =(
    Kan man be att de skickar en remiss medan man gör första försöket hos CA?
    Vädur 78 skrev 2011-02-14 12:48:20 följande:
    Sköldkörteln kan påverka menscykeln så är säkert därför din mens är oregelbunden. Jag äter oxå levaxin.
    Bra att ni kör på CA för de är toppen och skönt att slippa vänta KRAM KRAM 
    Hur upptäckte du att du behövde äta Levaxin? Vet du hur lång tid det tar innan man får bra värden efter att man börjat med beh.? Ev. får vi ligga lågt en månad med ivf-försöket om inte mina prover är bra än. Ska ta nya imorgon när vi ska på besök.
    Lycka till på Fredag! Glad

Vad skönt att alla har så bra erfarenheter av CA. Känns ännu mer rätt att vi vände oss till dom!
    Det upptäcktes när vi gjorde våran utredning i Eksjö. Hade då ett TSH på 5,8 
    De skickade mig då vidare till medicinkliniken i Eksjö och då tog jag om proverna, de var då ok. Men de satte in Levaxin för säkerhets skull. Började med medicin i mars och i juni var mina värden nere under 2,0 men jag fick sen ett bakslag under hösten och de var uppe på 5,7 igen så fick öka dosen igen och efter det har det hållt sig ganska stabilt.
    Mina värden går ju upp lite av hormonbehandlingarna så då har jag fått öka lite innan start för det ska hålla sig bra
    När jag blev gravid så fick jag kolla värdena var fjärde vecka men det höll sig stabilt hela graviditeten och behövde inte ens öka dosen då.... men har däremot fått öka nu efter..... så jag är lite tvärtemot alla andra

Jag har ju sprungit väldigt ofta och tagit prover men tror det är bra att ha ordentlig koll
    Vad låg ditt TSH på? Kram 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-02-15 10:09:29 följande:
    jag har pratat med BM på Calanderska nu och fått en telefontid med Torbjörn på torsdag em så det känns skönt.
    skönt att det gick så fort så får vi se vad han säger. BM föreslog Torbjörn direkt och som hon uttryckte det är han en klok man att svara på mina funderingar och frågor.
    Vad skönt Torbjörn är kanon
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-02-15 21:20:31 följande:

Idag var det vul för mig. Hade 7 äggblåsor på vänster och 5 st på höger sida. Så 12 st totalt och allt såg bra ut.
    Äp blir troligtvis på måndag.

Sydney: Va skönt att du fick tel tid fort. Hoppas det kommer kännas lite bättre efteråt. KRAM

Skrippo: Hoppas det går bättre på fredag. Skönt att det är en läkare med också, du ska ju inte behöva känna dig orolig när du går därifrån.. Hon verkade inte va så smart .. KRAM

Vad härligt att det såg bra ut Då är det ju inte långt kvar till ÄP
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-02-15 21:46:54 följande:
    Nä det är ju inte det .... Glad å inte för dig heller ..... Glad *hoppas hoppas *

Ska kolla upp hotellet nu, det blir där ni bor, det verkar bra. Skönt att det ligger så nära.
    Hoppas veckan går fort nu, så det blir nästa vecka snart Glad

KRAMAR
    Glöm inte uppge att ni är patienter på CA så ni får rabatten Hur stora var dina blåsor nu? Kram kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-02-16 15:28:10 följande:
    Efter att ha haft lite bödningar i helgen var vi idag på gyn för ett ultraljud. Jag blev dock  inte så mycket klokare. Läkaren kollade först livmodertappen och slemhinnan och där såg allt bra ut. Inga blödningar. Sedan skulle hon hitta det lilla litet i livmodern och det var inte helt lätt. Till slut hittade hon hinnsäcken som hon mätte skulle vara i vecka 5+2. Enligt mina  beräkningar  ska jag vara i 6+5 idag. 
    Det enda jag har i huvudet nu är MA, samtidigt som hon aldrig nämnde, utan bara att det var för tidigt för att se något.

Vi har ju ett ultraljud inbokat hos vår hemortsläkare den 28:e. Hoppas att vi blir klokare då. Dock känns det ju som en evighet dit.

Oron blev knappast mindre efter dagens besök. Suck! 
    Usch vad jobbigt. Vad hade de för ultralljud? I början kan det ju vara svårt att mäta exakt  Kan du inte be om ett vul igen om några dagar. 
    Jag såg hjärtljud i v 6+6 men storleken på embryot var som v 6+0 men det växte ifatt sig på senare vul 

KRAM KRAM 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-02-16 15:55:56 följande:
    Läkaren vi träffade tyckte att vi skulle göra nytt ultraljud om 10 dagar, men eftersom vi har bokat hos vår ivfläkare om 12 dagar tar vi nog den tiden. DEt känns som ivf-läkaren har större erfarenhet att kolla och mäta så små varelser.

Tror att deras ultraljudsmaskin var en modern variant. Kändes som hon var lite ovan att använda den... 
    Någon mm som blir fel gör ju rätt många dagar i början. Känner du att det är ok att vänta så länge? Annars tror jag att man bör kunna se hjärtljud snart
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    LoppanLängtan: Låter ju kanon Hoppas det går bra för oss med då Men du fick långtidsodla i alla fall?
    Intressant med att man inte ska kolla TSH för ofta. Vad tycker du TSH ska ligga på inför IVF?? Sist jag var gravid tog jag prover var fjärde vecka,,,,, ska man inte göra det heller?? Många frågor,,,,,,, men får passa på om man har en expert här  
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19