cupcake4 skrev 2011-02-15 09:19:34 följande:
Tack! Ja det kändes lite hopplöst att bara hålla på med temp. Har funderat på att låta SU få en remiss också, tyvärr är det ju även en ekonomisk fråga =(
Kan man be att de skickar en remiss medan man gör första försöket hos CA?
Vädur 78 skrev 2011-02-14 12:48:20 följande:
Sköldkörteln kan påverka menscykeln så är säkert därför din mens är oregelbunden. Jag äter oxå levaxin.
Bra att ni kör på CA för de är toppen och skönt att slippa vänta
KRAM KRAM
Hur upptäckte du att du behövde äta Levaxin? Vet du hur lång tid det tar innan man får bra värden efter att man börjat med beh.? Ev. får vi ligga lågt en månad med ivf-försöket om inte mina prover är bra än. Ska ta nya imorgon när vi ska på besök.
Lycka till på Fredag!
Vad skönt att alla har så bra erfarenheter av CA. Känns ännu mer rätt att vi vände oss till dom!
Det upptäcktes när vi gjorde våran utredning i Eksjö. Hade då ett TSH på 5,8
De skickade mig då vidare till medicinkliniken i Eksjö och då tog jag om proverna, de var då ok. Men de satte in Levaxin för säkerhets skull. Började med medicin i mars och i juni var mina värden nere under 2,0 men jag fick sen ett bakslag under hösten och de var uppe på 5,7 igen så fick öka dosen igen och efter det har det hållt sig ganska stabilt.
Mina värden går ju upp lite av hormonbehandlingarna så då har jag fått öka lite innan start för det ska hålla sig bra
När jag blev gravid så fick jag kolla värdena var fjärde vecka men det höll sig stabilt hela graviditeten och behövde inte ens öka dosen då.... men har däremot fått öka nu efter..... så jag är lite tvärtemot alla andra
Jag har ju sprungit väldigt ofta och tagit prover men tror det är bra att ha ordentlig koll
Vad låg ditt TSH på? Kram