Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Toppenloppan skrev 2011-02-02 11:56:18 följande:
    OK, de sa nämligen något om vad de brukar se dag 2 resp dag 3....strunt samma nu satsar vi ju på blastocyster denna gång!
    Kan ju hända eftersom du inte hade 5 st som de kollar läget lite mer....
    Men vet att de sa till någon annan att det var locket på och inte störa som gällde 
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Fru Naftra: Kör på, tror inte man får tänka så..... Allt löser sig oftast! Kram

♥♥♥
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2011-02-02 15:28:16 följande:
    Ja egentligen borde man inte tänka så....en annan del av mig vill sitta stilla i båten men en annan del vill inget helre än att bryta upp. Jag har så mycket negativa känslor kopplat till den kunden där jag alltid sitter. När jag fick mf och sörjde min barnlöshet var det extra tufft på jobbet. Jag fick kritik från kunden och cheferna sparkade nedåt och slickade uppåt...alltså fick jag ta väldigt mycket skit mitt i allt det och jag har svårt att släppa det. Behöver börja om på nytt.

Man får väl inte fråga om man planerar barn på intervju?

Företaget är mycket mindre. Det är bara 1000 anställda medan det stället jag jobbar på nu har 42 000 anställda. Men de ser mer till individerna i företaget, löneutvecklingen ser bättre ut och de har en blandning av kunder så man kan variera sig. Det känns jätteviktigt just nu.

Vi får se vad de säger Känns jättepirrigt. Och i morgon ska jag tillbaka till jobbet igen efter att ha varit mammaledig i 1 år. Jag ska jobba internt i ett projekt denna månad och sen bär det förmodligen av till kunden igen....den jag vill komma ifrån. Om jag hinner säga upp mig innan jag hamnar på ett uppdrag vore det väldigt skönt för som ni säger så vill man ju inte ställa till med oreda för andra.
    Nej de har inte rätt att fråga om man planerar barn.
    Lycka till
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-02-02 20:14:57 följande:
    Vädur: Jag väntar också på mensen nu! Hoppas och tror den kommer dyka upp i helgen. Sprutstart dag 4 för mig. Du börjar kanske lite tidigare?

FruNaftra: Bra gjort! När du känner så, tycker jag verkligen du gör helt rätt!

Kul att det händer så mycket nu!
    Kram till alla!
    Kommer mensen som den ska så kommer den i morgon eller på fredag. Men har för mig att sist jag gick på skupunktur så blev det lite längre....men senast i helgen borde den dyka upp.
    Börjar sen spruta dag 2, 3 eller 4, beror väl på vilket som passar Maya mottagningen bäst med vul och sånt
    Härligt att vi snart är på g  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-02-02 21:06:31 följande:

Ja det känns riktigt härligt !! Enda gången man verkligen vill att den ska dyka upp, gärna så fort som möjligt Glad
    Fortsätter du gå på akupunktur när du ruvar också?

Nej hon vill inte ge några behandlingar efter ET, gör en sista behandling efter ÄP sen är det slut
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-02-03 13:09:40 följande:
    Nu har vi varit på första besöket på Ca. Vi gick igenom vår tjocka journal och sen var det mycket diskussion om ifall att vi skulle få köpa ett 3-pack eller inte. Men tillslut så tyckte minsann Göran att vi har goda chanser, vilket känns helt underbart! Med 8 Ivf och 5 fet som misslyckats så var det ju inte självklart direkt.. På vul hittade de en stor cysta på 4x4 cm som satt där och förstörde för min cykel så det blir provera och p-piller i några veckor innan start, alltid är det nåt.. Sen blir det korta protokollet med Menopur vilket känns toppen för den kombinationen har vi inte kört tidigare. Långtidsodling och Aha verkade inte heller omöjligt. Känns skönt att vara på g igen.

Fru Naftra, lycka till med jobbsök.

Vädur, gjorde också akupunktur vid några behandlingar och till mig sa det också att man inte ska behandlas efter et.
    Vad härligt att ni fick köpa 3 pack, skönt att de hittar en metod som inte testats. Lycka till nu
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-02-03 13:42:49 följande:

FruNaftra: det är väl jättebra! Man måste tänka på sig själv i första hand i såna lägen.

Sötisa: härligt att ni får komma igång nu. Även om det blir lite behandling för cystan först. Skönt att ni fick köpa 3-pack. Vi frågade Torbjörn om just AHA, och som vi förstod det så kan man inte göra det på blastocyster? Utan bara på korttidsodlade embryon? Eller missuppfattade vi?

Hade en dröm inatt där jag tog ett grav test. Det blir en glad gubbe i displayen och hela testet lyste grönt! Blev överlycklig, och stirrade på testet i evigheter. Sen mitt framför mina ögon, så blev det istället en sur gubbe och testet blev rött istället. Vilken enorm besvikelse!

Men fy vilken dröm
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Här blir det sprutstart i kväll

Någon som har koll på Menopur? Jag ska ta 112 ie alltså 1,5 ampull men nu sa de att jag skulle använda 2 med vätska men har för mig att de sa sist att de vätska räckte till 3 st????

Sen sa de att ÄP var planerat till den 14/2 och i så fall blir det bara 8 dagar med sprutor och det hade jag sist men då hade jag Gonal f 225ie, visst borde man spruta något längre när dosen är lägre???

Kram kram

♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-02-04 10:59:56 följande:
    Grattis till sprutstart! Till mig sa det att vätskan räckte till 3 ampuller. Jag använde både 150ie och 225ie till en vätska. Känns ju som om du borde spruta lite längre med lägre dos, men jag har ingen koll egentligen.
    När ska du på VUL?
    Nu har jag fått svar i en annan tråd. Ska blanda med 2 vätskor eftersom jag ska ha 1,5 med menopur så är det säkrare så...
    Tror ju med det borde bli några fler sprutdagar. Vul på onsdag och sen på fredag
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19