Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Sötisa skrev 2011-03-02 22:31:04 följande:
    Hej alla flickor på Ca.
    Jag är nu i startgroparna igen och har fått godkännt att köpa 3-pack vilket känns skönt. Börjar med korta metoden om några dagar förhoppningsvis. En liten fråga; vet ni om de sätter tillbaka två blastocyster om man nu har sån tur att få det? på min förra klinik hade de som policy att inte föra tillbaka två blastisar..
    Grattis till start CA är väldigt hårda med att sätta tillbaka 2 st embryon, tror även de är det med 2 dagars.
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hjärtaamorosa skrev 2011-03-03 09:07:34 följande:

Lito: grattis till ruvning och en eskimå! Härligt!

Sötisa: skönt att komma igång igen! På vår förra klinik fick vi tillbaka två blastisar pga att de inte var toppkvalitet. På CA har vi fått toppkvalitet och bara en blasto. (Vilket också ledde till graviditet, men mf.) Vet inte hur CA resonerar om man har sämre kvalitet på blastisarna. Vi frågade Torbjörn på vul om ET av två stycken, men han sa direkt nej. Green tea jasmine har nog rätt, att de aldrig sätter tillbaka mer än en.

Loppan: man är ju sådär knäpp och är lite avis på dina gravidkrämpor...

Själv ser jag väldigt mycket fram emot besöket på CA imorgon, med vul och samtal med Torbjörn. Ska bli skönt att se så att allt ser ok ut och höra när vi kan komma igång igen.

Vi fick ju tillbaka 2 i Linköping 2 ggr med 2 dagars och dålig kvalité och när Göran läste det i min journal när vi var där på info så tyckte han det var helt galet..... Han kunde inte alls förstå att de satte in 2 st. Vi sa att det var dålig kvalité på dem men det spelade ingen roll sa han.... efter flera försök värkade det som de kanske skulle gjort det där men inte efter 3 behandlingar......

Hoppas allt ser bra ut i morgon och ni får ett bra samtal med Torbjörn! kramHjärta
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Toppenloppan skrev 2011-03-03 10:36:44 följande:
    Sötisa:
    JO, man kan visst få tillbaka två fina blastisar!! Det blev vi lovade nu sist men vi hade ju bara en som överlevde. Har man redan gjort många återföringar resonnerar de annorlunda och det har du ju, minst sagt, gjort!!
    Hur många försök hade du gjort innan?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Toppenloppan skrev 2011-03-03 11:12:17 följande:
    Vädur:

3 ET och 2 FET, gissar dock att de räknade bort första FET eftersom jag bara dagen efter fick extremt hög feber och slemhinnan började dö och blöda ut. Det stackars embryot hade ingen chans alls att fästa....
    Ok. jag har för mig Mulan frågade och hon fick nej och hade då gjort 7 insättningar tror jag det var..... men åldern spelar säkert in oxå
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-03-03 12:54:05 följande:
    Vädur, tyckte Göran att det var konstigt att du fått två tillbaka även om de var 2-dagars? Borde ju ha med hur många försök man gjort självklart men du har väl också gjort ett par stycken? Hoppas verkligen inte de skulle sätta sig emot att få två två-dagars iaf, då känns det som chanserna minskar med att välja Ca istället... (i mitt fall menar jag då, som har fått tillbaka 2 nästan alla ggr innan och ändå inte blivit gravid) . Men Susanna sa senast att det gick bra sp jag hoppas det.
    Vår första IVF kom vi inte till ET och sen IVF 2 och 3 fick vi 2 tillbaka i Linköping och det tyckte han var konstigt att man gjorde så för det var sånna risker med tvillinggraviditeter och eftersom jag då var 30 år så var jag ju ung
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-03-03 13:19:26 följande:
    Ja okej. De verkar ha extremt olika rek på olika kliniker. Tvillingar är min högsta önskan, men jag vet ju att det finns risker också. Jag är 31 nu så åldern har jag inte emot mig heller, tänk om de vägrar ge mig två. Vad besviken jag skulle bli.
    ja man tycker ju alla kliniker borde gå efter samma
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-03-04 07:18:43 följande:
    Fick igår reda på att min "bundsförvant" i den här j-a barnlöshetskarusellen, har lyckats bli gravid. De fick mf för 2½ år sen, och har sen inte lyckats bli gravida igen. De är just nu mitt inne i en utredning. Jag berättade för henne om våra problem i höstas, och då berättade hon om deras problem också. Sen dess har vi pratat jättemycket om detta och stöttat varandra. Hon är verkligen toppen! Nu har de alltså lyckats bli gravida. Det är helt fantastiskt och underbart och jag är jätteglad för deras skull, men blev ändå depp när hon berättade. Hon testade i tisdags, så det är verkligen helt nytt. All energi bara rann av mig. Jag avskyr att jag känner så. Jag vill bara vara glad för dem, och de är verkligen värda det här. De har ju också kämpat länge. Men ändå. Avundsjuka. Min första tanke var: nu är vi officiellt sist i vårt gäng utan barn. Vi är 8 par som umgås, och det har varit babyboom i sex år snart. Bebisar till höger och vänster. Graviditeter utan problem. Det är förstås ingen tävling om vem som är först och blir sist. Men det är så j-a jobbigt att träffa dem med alla barn, bebisar och gravida magar och barnsnack. Blir så trött på det...

Sorry, för mitt deppinlägg och mitt idiotiska tänkande... Bidrar tyvärr inte till någon fredagsstämning... Var bara tvungen att få det ur mig...
    Förstår dig precis vännen och är inte så konstigt att man reagerar så. Känns ju som alla mina vänner han få 2 barn innan vi lyckades så jag vet hur hemskt det är att känna sig sist.
    Det är hemskt att det ska vara så orättvist. Men hoppas din vän kommer fortsätta att stötta dig genom din kamp. Varmt Lycka till idag! Kram  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-03-04 07:53:57 följande:
    Amarosa , jag känner igen mig så i det di skriver.. Man vill känna ren lycka men bitterheten tar alltid över. Du har turen att ha en sån vän i ditt sällskap, jag har skälv min allra bästa kompis som också behövt göra Ivf och det är ju självklart tråkigt på alla sett men för mig har det varit guld värt att det faktiskt finns någon som förstår exakt vad vi går igenom. Sen är våra historier helt olika och hon har nyss fått sitt första Ivf-barn. Jag och 7 av mina nära vänner blev gravida om och om vartannat för snart två år sedan och helt plötsligt skulle alla ha inom 4 månader från varann. Vi skrattade och trodde det var ett skämt när nästa och nästa meddelade graviditeten, det är ju precis så man vill ha det. När en 8:e kompis berättade på hennes födelsedag att hon också var gravid och dessutom skulle ha på exakt samma dag som mig blev jag lite illa till mods. Jag ringde min mamma och sa det här är inte bra, det kommer inte bli barn av alla graviditeter för det är för bra för att vara sant. Dagen efter fick jag mf... Så sjukt.
    Oj vad långt det blev.
    Det måste varit jobbigt! kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lycklig vill ha mer skrev 2011-03-04 08:40:40 följande:
    Nu hoppar jag in i tråden igen. Gjorde ett försök på Carlanderska förra våren, därefter Sahlgrenska men vi går tillbaka till Carlanderska trots att vi har Sahlgrenska försök kvar. Det är långa väntetider där mellan behandlingarna och dessutom känner vi att vi har störst chans att lyckas på C i stället och att man lyssnar mycket mer på varje par där, Sahlgrenska känns som en löpande bandet produktion.

Sprutstart om två veckor ungefär!
    Välkommen och lycka till Tror ni gör rätt i att gå privat istället, önskar vi hade gjort det med från början. 
    Kram 
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19