amorosa skrev 2011-03-04 07:18:43 följande:
Fick igår reda på att min "bundsförvant" i den här j-a barnlöshetskarusellen, har lyckats bli gravid. De fick mf för 2½ år sen, och har sen inte lyckats bli gravida igen. De är just nu mitt inne i en utredning. Jag berättade för henne om våra problem i höstas, och då berättade hon om deras problem också. Sen dess har vi pratat jättemycket om detta och stöttat varandra. Hon är verkligen toppen!
Nu har de alltså lyckats bli gravida. Det är helt fantastiskt och underbart och jag är jätteglad för deras skull, men blev ändå depp när hon berättade. Hon testade i tisdags, så det är verkligen helt nytt. All energi bara rann av mig. Jag avskyr att jag känner så. Jag vill bara vara glad för dem, och de är verkligen värda det här. De har ju också kämpat länge. Men ändå. Avundsjuka. Min första tanke var: nu är vi officiellt sist i vårt gäng utan barn. Vi är 8 par som umgås, och det har varit babyboom i sex år snart. Bebisar till höger och vänster. Graviditeter utan problem. Det är förstås ingen tävling om vem som är först och blir sist. Men det är så j-a jobbigt att träffa dem med alla barn, bebisar och gravida magar och barnsnack. Blir så trött på det...
Sorry, för mitt deppinlägg och mitt idiotiska tänkande... Bidrar tyvärr inte till någon fredagsstämning... Var bara tvungen att få det ur mig...
Förstår dig precis vännen och är inte så konstigt att man reagerar så. Känns ju som alla mina vänner han få 2 barn innan vi lyckades så jag vet hur hemskt det är att känna sig sist.
Det är hemskt att det ska vara så orättvist. Men hoppas din vän kommer fortsätta att stötta dig genom din kamp. Varmt Lycka till idag! Kram