Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

dallas skrev 2011-03-21 09:13:27 följande:
    Först och främst; TACK för stödet!

sötisa; Grattis! nu är du ruvare iaf!  Min dotter var ett 3-celligt embryo när jag fick det tebaks vid FET

Ringde CA nu och det är 4 st embryo  som "gick vidare"  till blastocystodling, så vi håller tummarna att det iaf blir en kvar tills imorgon... det är mindre nervöst med korttidsodling.....
    Härligt ju
    Nervös väntan..... men sen är det ju större chans att plussa med blasto....61% var den nya statistiken ju  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-03-21 09:23:03 följande:
    Vädur: som du skriver så verkar inte färre ägg ge bättre kvalitet för er.
    Så jag hade velat ha gonal f 225 ie om jag var du. Och sedan är ju frågan om de ska befruktas med ICSI eller inte? sonen är ju från icsi.

Love is everything: härligt att ÄP närmar sig, ,lycka tilL!
    De ville ju få ut mer ägg nu och köra 50/50 istället för de kan inte säga att det ena är bättre än det andra och i den frågan håller jag med dem, vi vill oxå göra så.... ville göra så sist med men det ville inte Göran, men efteråt hade han velat det....
    Får väl försöka ringa dem igen.... 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-03-21 09:32:38 följande:
    Vädur: tycker det låter som behandling nr 4 var en vinnare, men väldigt många ägg  Men ett alternativ är ju att prova Menopur igen, men med högre startdos. Jag skulle nog också incistera på ICSI på alla äggen... Har själv aldrig haft gonal-f, bara menopur, så jag vet inte riktigt skillnaden.
    Jo man skulle ju kunna testa Menopur igen men där skulle jag absolut vilja ha 225ie, kanske kan han gå med på det istället? Men Gonal f är ju så smidig
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-03-21 10:02:18 följande:
    Vädur: förstår att du tycker gonal-f är smidigt. Är väl samma typ av injektionspenna som puregon? Men man vänjer ju sig vid att blanda vätskan själv, och det kan ju vara värt jobbet om det blir en bättre behandling. Jag har haft olika startdos med menopur; 112,5 ie, 150 ie och nu senaste gångerna 225 ie. Så du kanske få åtminstone 150 ie menopur? Frågan är ju fri!
    Hade ju Menopur nu sist 112 och sen 150 så där vill jag ha 225 i så fall På ena sidan stannade det ju av helt med den låga dosen...så tror inte det var så bra för mig...
    usch vad svårt det är... 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    dallas skrev 2011-03-21 13:17:07 följande:
    Menopur skall väl generellt ge ägg av bättre kvalitet som jag har förstått-dom pratade om att jag skulle ha det på SU efter vårt första IVF just pga av att mina ägg var ganska så "kassa", men eftersom jag lyckades bli gravid iofs mf så ändrade dom aldrig från Puregon. Sen kan man väl ta både Menopur och gonal-f/puregon för att försöka få ännu bättre resultat(har för mig en väninna har kört så) fråga iaf.... Då kanske du inte behöver 225ie på Menopur Kram!
    Frågade om att blanda för vet att SKrippo gjorde det med fint resultat men det ville inte Göran göra. Men hon pratade med Torbjörn om detta vet jag... så kanske ska ta en teletid till honom istället.
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Mirakelbarn skrev 2011-03-21 16:57:24 följande:
    Jag hade ju också en blandning av både gonal f och menopur!
    Pratade du med Torbjörn om det?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-03-21 18:03:54 följande:
    Jag tog ett test efter jobbet nyss, och ett fint och tydligt pluss visade sig!!
    nu har jag inga fler test hemma, har beställt som kommer vilken dag som helst. Så får testa igen och sedan på fredag på TD. Nu måste det gå vägen!
    GRATTIS!!!! Vad roligt Vilken RD är du på??? Kram kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-03-21 18:05:15 följande:
    Vädur:; jag har en kompis som också går på CA som också kör med både gonal och menopur. Hon är visserligen svårstimulerad men det kanske funkar för dig! Hon har Torbjörn som läkare.
    Ok. Verkar som det är Torbjörns metod då För Göran lät ju som han inte hade hört talas om det.
    Vi ska ringa i morgon och be om en teletid med T istället och se om det blir bättre! 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-03-21 18:27:38 följande:
    Vädur, svår sits det där med dos alltså. Har du pco som jag och är mer eller mindre omöjlig att hitta balans med? Jag har lite samma som du med att fler ägg inte inneburit sämre kvalitet utan snarare lite bättre. Jag hade propsat på att köra på damma doser som när du blev gravid, varför vill de inte det? Torbjörn pratade igår om en ny studie som innefattade kvinnor som blivit överstimulerade och därmed haft någon förhöjd risk med kromosomfel på barnet, helt ny studie från Holland om jag inte tar helt fel.. Jag har legat på gränsen till ös nästan varje gång och nu försöker de minimera riskerna för det med alla medel. Antagligen får man då lägre dos eller hellre korta protokollet än långa.
    När ska ni börja behandling?
    Nä jag har aldrig hört något om att jag skulle ha PCO....hur ser man det?? Har man inte oreglbunden mens då??
    Han vill inte köra på 225ie eftersom jag fick ut 22 ägg då och att han tycker det är för mycket och tror att jag kommer få mellan 15-20 med 187,5
    Vad skönt att höra att det finns fler som får bättre resultat med mer ägg....
    Jag fick ju ut lika många på korta som på långa med 225. Är på dag 23 idag och är väl i valet och kvalet om vi ska börja nu eller vänta till slutet av april. Men har ju inte hämtat ut läkemedel än och vi ska ringa i morgon och be om en teletid..... så det kanske inte blir förrän i april.
    Kram 
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Nu har vi teletid med Torbjörn på torsdag... får vi se hur det går.....

♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19