Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

dallas skrev 2011-03-22 07:35:03 följande:
    sydney: grattis!!!

vädur:hoppas du får ett bra samtal med torbjörn idag!

fick hjärtat i halsgropen igår em när det ringde på mobilen och d var dolt nr... CA ringde men det var bara för att höra om vi kunde komma 14.30 istället för 15.15 på ET....hua! så nu är det bara å hoppas att allt går bra idag....
    Förstår att du fick hjärtat i halsgropen..... Stort Lycka till idag
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Mirakelbarn skrev 2011-03-21 21:16:48 följande:
    Grattis Sydney, klart att det blir lika fint + då. Du är ju GRAVID!!!!!!!!

Vädur:
    Jag tror att det var min kära distansläkare som rekommenderade det och som pratade med CA om att testa den blandningen. Jag är ju också väldigt svår stimulerad så det var därför de ville testa detta tror jag. Det gav ju iallafall bättre resultat än bara gonal f som inte gav något alls! 
    Ok. Kanske kombination är bättre när man är svårstimulerad då.....
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    dallas skrev 2011-03-22 18:34:12 följande:
    ET gick bra idag-en jättefin blasto fick jag som jag nu hoppas vill bosätta sig i min livmoder

Den såg precis likadan ut som den som man ser på boken i det "lilla rummet" som man byter om i.
     Fantastiskt att kunna få se det så tydligt! WoW!
    Hur det har gått med dom andra 3 vet dom imorgon och skickar brev om nån gick att frysa.
    GRATTIS till ruvning
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Fismamman skrev 2011-03-22 18:36:06 följande:
    Hej.

Får jag hoppa in här? Käner mig som nybörjare fast jag har en son som föddes i februari 08. Vi gjorde ivf på Calanderska och han kom till på första FET. MF efter ET. Har en son född 04 också. Spontat gravid efter 2 års försök.

Träffade mannen i mitt liv sent och startade sent med att försöka bilda familj. Vi har efter lång betänketid bestämt oss för att försöka för en trea. Min sambo har varit tveksam medans jag har längtat. Eftersom vi har två fantastiska killar ser vi detta försök som en bonus. Grädden på moset om det skulle funka. Vi kör ett varv med sprutor och ev frysisar. Funkar det inte då så kommer vi att vara nöjda med det vi har men vi har gjort ett försök och det känns bra. Vi har liksom gjort vad vi kunnat.

Har börjat behandling med Levaxin. Kört 25 mikrogram i 6 veckor. Tsh skönk från 2,9 till 2,7. Höjde dosen till 50 och ska ta nya prover på måndag. Ev kör vi på även om värdet inte har gått ner. Beräknar sprutstart om ett par veckor. Kör korta metoden med Gonal-f. Spännande vad som sker eftersom vi körde långa sist. Börjar med 225 enheter. Är det mycket eller lite? Jag har då verkligen inte koll längre ;). Ska visst ta två sprutor sedan. Tar man en i benet? Nu är jag lite spruträdd trots att jag är sjuksköterska, är värsta mesen när det gäller mig själv. Har tränat upp mig att sticka mig i magen men har aldrig stuckigt mig i benet.

Hopfullt att läsa om plus och lyckade ET.

Hoppas det är ok att jag hoppar in här. Kram Fisis
    Välkommen hit Du tar båda sprutorna i magen
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Fismamman skrev 2011-03-22 18:58:18 följande:
    Tack. Vad fånigt igentligen att bli lite nervös för att ta dem i benet. Tog 40 sprutor i magen efter kejsarsnittet med Olle så magen är liksom ok.

Hoppas det löser sig Vädur med doseringen av läkemedel. Har läst vad du skrivit och jag hoppas de lyssnar på dig.
    Oj det var många sprutor. Fick några efter mitt snitt men det var nog bara 2-3 st.
    Ja det löser sig nog, jag vet ju inte 187 kan ju bli bra men skönt att dubbelkolla med 2 läkare! Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Fismamman skrev 2011-03-22 19:29:45 följande:
    Jag fick komplikationer när jag gick över tiden med Olle. Högt blodtryck och väldigt svullen. Njurarna har möjligen mikroskador efter många halsflussar i ungdomen.

Måste fråga om doserna där Vädur. 187 är det mycket? Är 225 som du hade en gång maxdos att starta med eller kan man få ännu mer?
    Tror maxdosen är 450 men är inte helt säker...
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Lito: Nej fy vad hemskt Ring till Maya mottagningen så får du bättre bemötande, lite längre att åka men hellre det än att åka till EKsjö. kram kram och tänker på dig vännen!

♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-03-23 07:28:07 följande:
    Lito: nej vad trist att läsa. Missfall är fruktansvärt och orättvist att uppleva. Hoppas allt löser sig på bästa sätt & att du får hjälp snarast. Stor kram till dig.jag fick göra FET på mensen som kom efter mitt MA.

jag är lite orolig för missfall nu med. Jag har fått feber (38,5), frossa, ont i kroppen osv
    Surfar runt lite och har läst att det kan innebära ökad risk för missfall. usch.
    Läs inte massa dumt på nätet.....du ska inte få missfall. Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-03-23 08:28:00 följande:

Jag tog test imorse och det digitala visar 3+ och på det andra ett starkt plus. Men jag har läst att det kan visa plus ett tag efter mf. Att hormonerna sitter kvar i kroppen. Det kom klumpar igår så jag känner mig inte hoppfull. Har CA öppet över sommaren eller stänger de ner? Jag har fått en tid idag kl 13 på kk. Skönt att förhoppningsvis få lite svar även fast de troligtvis inte kommer vara positiva. Jag skriver i em hur det gått.

KRAM till er alla!

Bra att du fått tid på KK. CA stänger v 27 tror jag men vet inte om labbet stänger tidigare? Vi var där på infobesök i v 26.
    Tänker på dig! Kram 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-03-23 14:20:27 följande:

Det var missfall, de kunde inte se någon graviditet Gråter

kramar om vännen!!! Finns här om du behöver prata! Kram
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19