Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Nu har mannen pratat med Torbjörn på CA. Han fick ett betydligt bättre intryck av honom jämfört med Göran. Han var mer påläst.
    Han hade aldrig gett mig 112ie med Menopur som jag hade sist. Han trodde att 187,5 med Gonal f skulle bli jättebra för mig! Det var mer fräs i Gonal f jämfört med Menopur.
    Han trodde på runt 15 ägg. 
    Att det inte skulle vara 225ie nu även att vi har lyckats med det beror på att kvalitén blir ofta sämre med för hög dos. Ju högre dos ju mer progesteron bildas och när det stiger fäster inte embryot lika bra(någon ny studie)
    Med kort metod styr egna hormonerna mer och lättare att bli överstimulerad så även att jag haft 225 i Linköping så var det med lång metod och går inte att jämföras.
    Så vi får helt enkelt lita på det nu och köra på 187,5. Men känns skönt att vi tog det samtal med!!! 

♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-03-24 10:46:25 följande:
    Tack snälla ni! Pratade med CA och kliniken som vi går på distans idag. Vi kommer att köra på nästa mens så om allt går som det ska så blir det en insättning i mitten av maj. Det känns bra att få försöka fokusera på det. Håller med om att mf borde va förbjudet för oss som gör ivf. Efter all längtan och kämpan borde det inte få förekomma.
    Bra att du orkar se framåt! Kram kram 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-03-24 17:11:57 följande:
    Vädur: Härligt att det kändes bättre efter samtal med Torbjörn! Runt 15 ägg låter ju toppen bra. Håller tummarna för er. Ska ni köra igång snart eller vill ni vänta lite?

Kram!
    Vi har inte bestämt oss än. Antingen nästa vecka eller så blir det väl efter påsk någon gång. Får se vilket som passar bäst med mannens jobb och mammas(hon måste ju vara barnvakt)
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Mirakelbarn skrev 2011-03-24 19:27:19 följande:
    Har gjort RUL idag och såg en alldeles underbar liten bebis, helt perfekt!
    JAG ÄR SÅÅÅÅ LYCKLIG!!!!! 
    GRATTIS!!! Härligt
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-03-25 14:22:57 följande:
    Lito: Fy sjutton vad hemskt och orättvist! Fick själv ett utomkveds vid mitt första plus och man tror ju inte det är sant, att nåt sånt kan hända när man kämpat så hårt och länge. Man får tyvärr bara tänka att det förmodligen var något som inte stod rätt till med fostret och vara glad för att man kan bli gravid över huvud taget. Så har jag själv tänkt efteråt för att kunna orka vidare. Känns som om du är motiverad till att fortsätta snart och det är nog bra att få nåt att börja planera och tänka på! Skickar en bamsekram till dig! {#emotions_dlg.flower}

Vädur78: Skönt att ha fattat ett beslut äntligen! Snart är ni igång!! Glad

EGO: Var på ÄP idag och de bestämde sig för att tömma alla blåsor trots storlek (totalt 18 st.) och utav detta fick de ut 12 ägg!!! Jag är överlycklig!! Skrattande Känns helt overkligt.... Och vad underbara dom är där!! Man blir ju alldeles rörd! Så förhoppningsvis får vi en fin blastis på onsdag! De ska ringa imon och meddela hur det går för de små.... Guuuud, vad nervös man är nu!!
    Grattis till fin äggskörd
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-03-25 11:30:03 följande:
    Vädur: åh, vad skönt att ni fick ett vettigt samtal med Torbjörn. Har aldrig träffat/pratat med Göran, så kan inte jämföra. Hoppas verkligen det blir bra den här gången, och att ni får komma till ET!

Mirakelbarn: underbart! Grattis! *Avis*

Jag fattar inte alls vad min kropp håller på med. Fick utslag på äl-testerna i början av veckan. Men det verkar inte som jag haft äl än ändå. Tempar också, och tempen ska ju stiga efter äl, vilket den inte gjort. Dessutom får jag alltid ömma bröstvårtor efter äl, vilket jag inte har. Fattar ingenting. Kan man få utslag på äl-tester och sen blir det ändå ingen äl? Skrumpnar ägget och försvinner då eller??
    Jag tror det kan hända att man får utslag men ingen ägglossning men är nog inte så vanligt.
    Tack söta, jag hoppas med vi kommer till ET
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-03-25 12:15:41 följande:
    Vädur, skönt att ni har em plan nu iaf. Jag har träffat både Göran och Tb och jag tycker helt klart Torbjörn verkar mest kunnig även om Göran också är super. Men man måste ha förtroende för sina läkare annars blir det skitjobbigt och man betalar så mycket så det är inte mer än rätt att ens egna åsikter ska vägas in. Jag tappade helt förtroendet på min förra klinik och det är en av anledningarna till att jag bytte..

Mrskelbarn- stort grattis, vad fantastiskt det måste kännas!

Lito- fy fan för mf! Hur går ni vidare, ska ni köra igång direkt?

Dallas- hur går det med ruvningen? Jag är på dag rd 5 idag och har en riktig skitdag och är numer helt säker på att det är kört denna gången med. Jag vet att det inte går att säga såhär tidigt men de ggr jag testat + så har jag jämnt så mycket från början. Har testat varje morgon sen et för att kolla när slutsprutan går ur kroppen och idag är det helt blankt. Jag har nämnligen alltid börjat testa supertidigt och nån gång fick jag falskt plus 11 dagar efter sprutan och trodde givetvis att jag var gravid men icke!! Man blir ju såhär knäpp men testa är det enda som blir lite kul med ruvningen, haha.

Oooops vad långt det blev..
    Ja det är viktigt med förtroende. Hade fullt förtroende för G innan men inte längre
    Håller tummarna för att du får ett fint plus om några dagar! Kram! 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-03-24 19:57:43 följande:
    Mirakelbarn: stort grattis, vilken härlig känsla. Änne en milstolpe avklarad.

Vädur: skönt att det gick bra med samtalet med Torbjörn och att ni är nöjda. Jag har haft mest med Torbjörn att göra och har bara gott att säga om honom. Göran verkar lite förvirrad ibland. Kom in till mig vid FET och läste upp ett annat namn och sedan pratade vi om progesteron eller inte och fick inget vettigt svar alls....

jag mår fortfarande inte bra och nu ikväll har jag rejäl molvärk... känns inte så bra.
    Har anstängt mig en del, var tvungen att gå med dottern till gympan eftersom mannen är bortrest. Febern är "bara" 38 grader trots allt, men med hjälp av alvedon.
    Krya på dig!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-03-25 19:28:41 följande:
    Love is everything: Grattis till fin äggskörd! Jag håller tummarna för att du ska få en fin blastis tillbaks!

Ja vi kommer köra direkt på nästa mens. En stimulerad fet. Insättning kommer bli runt mitten av maj om allt går som det ska. Är orolig att vår frysis inte ska överleva, men jag ska försöka att inte gå och oroa mig för det.. De flesta klarar ju upptining.
    Hur många har ni i frysen? 92% klarar ju upptining så det kommer säkert gå bra! Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-03-25 20:23:02 följande:
    Vi fick en till frysen så vi får hålla tummarna stenhårt för den! 92 % låter väldigt bra iaf!!
    Ja det är grymt bra statistik Så det kommer säkert gå bra! hur mår du nu? Blöder du fortfarande? KRAM
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19