• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Ylwis
    Sweet N Cute skrev 2010-05-27 21:07:43 följande:
    Du är riktigt duktig, mumms va gott de såg ut
    Tack, tycker om att fixa tårtor men är allt för lite nu för tiden av den varan efter en operation.
    Mamma till Alvyn 051015
  • msister

Tjena alla (kak)monsterdiggare!
    Jag hoppas ni har tålamod och ork att hjälpa mig med att svara på några frågor.

Det är så att jag har fått i uppdrag av min syster att stå för tårtan på dopet. Nu har hon handlat en blomformad silikonform och jag undrar: Finns det något ultimat recept för just silikonformar eller fungerar det med vilket som helst? Finns det några fällor man ska akta sig för?
    Väldigt tacksam för svar!

• Ylwis
    msister skrev 2010-06-03 11:33:10 följande:
    Tjena alla (kak)monsterdiggare!
    Jag hoppas ni har tålamod och ork att hjälpa mig med att svara på några frågor.

Det är så att jag har fått i uppdrag av min syster att stå för tårtan på dopet. Nu har hon handlat en blomformad silikonform och jag undrar: Finns det något ultimat recept för just silikonformar eller fungerar det med vilket som helst? Finns det några fällor man ska akta sig för?
    Väldigt tacksam för svar!
    Funkar med vilket recept som helst på tårtbotten, kolla bara hur mpnga liter den tar så du vet hur mycket du ska göra.
    Mamma till Alvyn 051015
  • Sweet N Cute

Ikväll ska jag göra en tårta.

Denna gång blir det grädde mellan lagerna och björnbärsdekoration.
    Vad kan jag mer ha i tårtan tycker ni? Blir det int lite långsökt me bara grädde?
    Kan kanske göra vaniljkräm o ha lite imellan med, o jordgubssylt?

Vad hade ni annars tagit imellan?

• Ylwis
    Sweet N Cute skrev 2010-06-04 09:42:42 följande:
    Ikväll ska jag göra en tårta.

Denna gång blir det grädde mellan lagerna och björnbärsdekoration.
    Vad kan jag mer ha i tårtan tycker ni? Blir det int lite långsökt me bara grädde?
    Kan kanske göra vaniljkräm o ha lite imellan med, o jordgubssylt?

Vad hade ni annars tagit imellan?
    inte ara grädde, blir för mycket. gör en hallon mousse eller lemoncurdgrädde, lyxmarsan, jappmousse.
    marsipan,sp eller gräddtårta?
    Mamma till Alvyn 051015
  • Ulf Harrys Farsa

funderar på att plussa lite hos kärringarna på öppna förskolan å släpa med mig en kladdkaka på måndag ;)

• Sweet N Cute
    Ylwis skrev 2010-06-04 10:41:47 följande:
    inte ara grädde, blir för mycket. gör en hallon mousse eller lemoncurdgrädde, lyxmarsan, jappmousse.
    marsipan,sp eller gräddtårta?
    Mamma till Alvyn 051015
    Va e där i gräddtårta då?

Kom på en idé, jag kan göra citronformage ju o h imellan?
  • Bubba80

Var på kurs med jobbet häromdagen och vi fick verkligen supergod mat. Efterrätten var den absolut godaste jag ätit...Tungan ute VIT CHOKLADCHEESECAKE!!!!!!! Nån som har ett recept och vill dela med sig? Vill gärna ha ett som är testat, för det går att googla fram hur mycket som helst...

Tack på förhand!

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Ylwis
    Sweet N Cute skrev 2010-06-04 10:57:18 följande:
    Va e där i gräddtårta då?

Kom på en idé, jag kan göra citronformage ju o h imellan?
    tänkte bara om du skulle göra gräddtårt, marsipan eller använda SP fö då kan du styra fyllningarn mer efter det.
    Citronfromage går bra, det gör alla fromager.
    Mamma till Alvyn 051015
Svar på tråden För oss som bakar