För oss som bakar
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Igår firade vi sambons födelsedag så jag gjorde en sommarstubbe med jordgubbar och banan.
Recept
Tjena alla (kak)monsterdiggare!
Jag hoppas ni har tålamod och ork att hjälpa mig med att svara på några frågor.
Det är så att jag har fått i uppdrag av min syster att stå för tårtan på dopet. Nu har hon handlat en blomformad silikonform och jag undrar: Finns det något ultimat recept för just silikonformar eller fungerar det med vilket som helst? Finns det några fällor man ska akta sig för?
Väldigt tacksam för svar!
Ikväll ska jag göra en tårta.
Denna gång blir det grädde mellan lagerna och björnbärsdekoration.
Vad kan jag mer ha i tårtan tycker ni? Blir det int lite långsökt me bara grädde?
Kan kanske göra vaniljkräm o ha lite imellan med, o jordgubssylt?
Vad hade ni annars tagit imellan?
funderar på att plussa lite hos kärringarna på öppna förskolan å släpa med mig en kladdkaka på måndag ;)
Var på kurs med jobbet häromdagen och vi fick verkligen supergod mat. Efterrätten var den absolut godaste jag ätit... VIT CHOKLADCHEESECAKE!!!!!!! Nån som har ett recept och vill dela med sig? Vill gärna ha ett som är testat, för det går att googla fram hur mycket som helst...
Tack på förhand!