Inlägg från: Ann Lee |Visa alla inlägg
  • Ann Lee
    Mamasnest skrev 2012-01-05 13:10:11 följande:
    Jag ångrar mig, vill inte baka nyttigt längre. Någon som har ett bra recept på woopies? Ska de vara hårda eller lite mjuka?
    Haha! Bra att du insåg det!
    Själv tycker jag att det är bättre att äta lite mindre mängd av vanligt fika. Det nyttiga blir ändå inte lika gott som orginalet och begäret kvarstår då.
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee

Har bakat chokladtårta Rolls Royce
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2012-01-08 19:54:10 följande:
    Jag bakar massor! Har aldrig sett den här tråden innan så joinar nu :)
    Välkommen!
  • Ann Lee

Snurriga tomatbröd!
  • Ann Lee
    Renesme skrev 2012-01-17 18:49:33 följande:
    Tack! Blev så sugen, kände nästan doften genom skärmen :)
    Haha! Ett gott betyg åt bilden då
  • Ann Lee

Clara: Tillsätt lite salt när du bakar med mjölkfritt margarin så förbättras smaken avsevärt.

• Ann Lee
    NatalieH skrev 2012-01-18 21:33:12 följande:
    Inte all blockchoklad.
    De flesta står det att det kan innehålla spår av det men de måste det skriva ut om det tillverkas produkter i samma lokal som det är mjölk i, så det brukar vi strunta i. Är man välidigt känslig och man sväller igen i luftrören så bör man ju inte köpa sån, såklart
    Har du exempel på märken som är mjölkfria?
    Jag har kört med veganchoklad på rismjölk och den är svindyr. 100 gram kostar över 30 kr.
  • Ann Lee
    Strangely skrev 2012-01-19 17:22:07 följande:
    hejsan! jag har en fråga 
    bakade ostfrallor efter detta recept www.recept.org/Ostfrallor.html
    Dom blev goda, MEN hade önskat att de inte blev så kompakta. Alltså att de blev mer luftiga.
    Någon som vet hur man får till det???

Tacksam för svar.. 
    Jäsa är bra plus att rundriva. Rundrivning ger mycket bra effekt!

Här kan du läsa och se hur man rundriver om du inte vet sedan innan:
    http://paindemartin.blogspot.com/2009/07/stora-inlagget-om-rundriva.html
Svar på tråden För oss som bakar