Inlägg från: Ann Lee |Visa alla inlägg
  • Ann Lee

För oss som bakar

stjärnfrukt skrev 2012-01-31 19:35:16 följande:
    Hej! Har inte riktigt kollat igenom hela tråden, så jag chansar på att fråga här! Någon som har ett recept på gott & nyttigt bröd? Ska gärna vara utan nötter/mandel då min sambo inte tål det. Länka gärna till tidigare inlägg # eller blogginlägg! Glad
    Vad menar du med nyttigt? Utveckla gärna!
    Inte vitt mjöl?
    LCHF?
    Grovt mjöl?
    Ingen sirap?
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee

Go'bitar på svärmors recept! Saftiga med ljuv glasyr!
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee

Marängkorgar fyllda med jordgubbar och vispad grädde
  • Ann Lee
    BlivandeMama skrev 2012-04-09 23:20:30 följande:
    Ska göra dumlekakor imorgon, har ni nåt tips på hur jag kan få dom perfekta?
    Så här brukar jag göra:
    http://frostrosor.blogspot.se/2012/04/klassiska-dumlekakor.html
    Bland annat har jag bara i en halv dumle, tycker att det blir både snyggare och godare så...
    Har bilder steg för steg i min blogg.
  • Ann Lee

stjärnfrukt: Om ni bor i Sverige så går det bra att äta råa ägg fast man är gravid. Alla våra ägg är behandlade. Detta gäller däremot inte t.ex. Danmark.

• Ann Lee
    NeLe skrev 2012-04-12 16:42:54 följande:
    är det sant?? jag som lät bli äta från dotterns tårta i helgen för att ett av mousselagrena innehöll ägg
    Behandlade var väl lite fel ord ... men alla svenska ägg är salmonellafria, något som man går ut med och slår på stora trumman på om att man är nästan världsunika på ... Man kan äta svenska ägg utan risk för att bli sjuk.
    http://www.lrf.se/Mat/Svenska-ravaror/Agg/
Svar på tråden För oss som bakar