Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

palmis skrev 2010-04-13 10:50:31 följande:
    HejJag har en baby travel amsterdam som jag är super nöjd med..Men nu ska vi ha en liten bebis i höst och då behöver vi en syskonvagn så vi funderade på baby travel dublin.Men passar liggdelen som vi har till våran amsterdam till dublin??? Någon som vet???Och är det nån som vet om det finns genomskinliga regnskydd till baby travel???Och vart köper man de???
    Nej, liggdelen från singelvagnen passar inte på syskonvagnen.

För genomskinligt regnskydd, gör som det står i TS och kontakta trådens TS (Smurf83) för info om var/hur du köper det.
  • Billabong
    palmis skrev 2010-04-13 12:36:30 följande:
    Är det nån som vet om man får plats med en baby travel dublin (syskonvagn)i en skoda fabia?
    Mät bagaget och jämför med måtten i borschyren.
  • Billabong
    Smurf83 skrev 2010-04-14 15:43:11 följande:
    Någon som har ståbräda till sin BT syskonvagn?
    Jepp! En Bugga Board från Lascal.
    Enl. Babyproffsen här ska deras egna ståbräda passa allra bäst, men den var restad i flera månader när vi skulle köpa. Det bästa med Lascals är att man lätt knäpper dit/bort den och att den går att fälla upp och fästa med ett medföljande band när man inte behöver använda den.
  • Billabong

Har gett upp om att få tag i genomskinligt regnskydd (min barnbutik hade ett på gång för endast 149 kr, men det har dröjt lääääänge utan leverans) och köpte ett Tullsa idag på mitt Babyproffsen - här kostar det bara 229 kr! Fyndpris?

• Billabong
    lindalake skrev 2010-04-14 17:38:29 följande:
    väldigt billigt. här kostar det minst det dubbla
    Ja, i den butiken jag brukar handla i och som jag väntade ett genomskinligt ifrån tror jag det kostade 449 kr i, men det kan t o m ha varit 499...
    Så, 50% rabatt känns härligt - ffa eftersom jag helst hade haft ett genomskinligt. Tullsas fördel är att det är oerhört litet.
  • Billabong
    Jaramla skrev 2010-04-17 18:16:05 följande:
    hej babytravel-experter!det är ingen som råkar ha måtten på en UPPFÄLLD syskonvagn nerskrivna? jag är helt snurrig o glömde mäta i affären idag...  Vore mycket tacksam då jag är på syskonvagn-jakt o det lutar åt en babytravel
    Måtten står i broschyren - som finns i pdf-format på deras hemsida.
    Skriver av det som står: L: 111 cm (OBS, det är när handtaget är fällt rakt upp eller rakt ner - så den kommer bli längre för så vill man vanligen inte ha handtaget), B 75cm , H: 106 cm.
  • Billabong
    Jaramla skrev 2010-04-17 18:31:10 följande:
    tack sara 75! vilken är hemsidan? jag googlade men kommer bara till affärer o hittar ingen utförlig produktinfo
    ????
    Hemsidan är babyproffsen.se
  • Billabong
    Mistoffelees skrev 2010-04-19 19:20:27 följande:
    www.blocket.se/alvsborg/Syskonvagn_Baby_Trave...Är det ett bra pris på denna vagn, eller vad hade ni velat betala för den?
    Vi vill helst inte diskutera priser i tråden, för då riskerar vi att den stängs.
    Men nypriset på vagnen är 5000 och liggdelar 1000, begagnade liggdelar brukar nästan alltid kosta 400-600 (beroende på skick) på Blocket. Så du får fundera på vad du tycker är rimligt att betala.
  • Billabong
    glad i kvadrat skrev 2010-04-19 21:28:31 följande:
    Hej alla experter!Nu har mina tvillingar blivit lite för stora för liggdelarna och jag har spendarat kvällen med att montera dit sittdelarna. MEN - jag förstår inte hur jag ska kunna reglera ryggen? Jag ser att det finns ett spänne på baksidan av varje sits - men när jag drar där händer absolut ingenting... Jag har även fått med ett ganska långt svart band som säkert ska vara till något... Någon snäll människa som kan hjälpa mig? Annars blir det att åka till affären igen i veckan och fråga!Förutom alla tryckknappar och endel kardborrband - finns det något jag missat? Fick ju även med en skiftnyckel som jag inte har använt...Tack på förhand!/Cilla
    Du, det är busenkelt, så dra inte hela vagnen till butiken!
    För att sänka ryggstödet trycker du samman plastdelarna på spännet, har du inget i sittdelen kanske du även behöver pressa neråt med andra handen. För att resa ryggstödet upp igen så drar du remmen uppåt mot dig.
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7