Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Jaramla skrev 2010-04-19 21:37:27 följande:
    hej experter! jag köpte en begagnad babytravel i söndags, kan man ta reda på hur gammal den är med hjälp av några ledtrådar tror ni?
    Det man kan gå efter är väl hur vagnen ser ut vid framhjulen, sitter de tätt eller långt ifrån?
    Är sufletterna raka eller kupade?

Jag kan inte dra ngn slutsats utifrån det, men jag tror andra kan. Enklast är så klart att du länkar in en bild, antingen här eller i bildtråden (länk finns i TS).
  • Billabong

Vi vågade inte jinxa (lite skrockfull... och valde att hämta ut vagnen när pojkarna var födda och skulle få lämna Neo. Dessutom slapp vi förvara den i lägenheten innan det behövdes.
    Flera månader i förväg hade jag heller inte velat ta ut vagnen för som sagt förlorar man värdefull garantitid.

• Billabong
    DesiréeochThéosmamma skrev 2010-04-30 19:51:19 följande:
    Då e vagnen hemma men en del förstår vi oss inte på. Den är runt av tyg med en svart kant och två knäppning..någon som vet
    Liggdelsöverdraget?
  • Billabong
    DesiréeochThéosmamma skrev 2010-04-30 20:00:10 följande:
    Det är inte vindskyddet jag menar...svårt å förklara. Den är runt utan någon öppning med stoppning ena sidan finare än andra. Med en svart övrekant. Undrar om det är något man har längst med liggkorgens insida för att skydda barnet emot kanten?
    Vindskydd? Hur kunde du få det till att jag skrev det?

Jag skrev liggdelsöverdrag, alltså precis det du spekulerar omkring.  Som ett spjälskydd för liggdelen.
  • Billabong
    NoelochJack skrev 2010-05-11 21:43:41 följande:
    Jag har en vanlig skip-hop och den funkar utmärkt, jag sätter den bara med fästena på halva vagnen om du förstår vad jag menar Den är en stång mellan handtagen där man kan fästa den.
    Så gör jag också!
  • Billabong

Har inte ens lagt märke till att det är några sådana knappar i mitten på handtaget! Trycker således bara på de två yttersta.

• Billabong
    pixiewings skrev 2010-05-22 20:57:47 följande:
    Någon/några veckor bara tror jag va?När vi köpte våran så tog det 3 veckor att få hem den till butiken (bruna) men de hade svarta på lager.
    Dissan skrev 2010-05-22 20:50:52 följande:
    någon som vet hur lång leveranstid det brukar var på vagnen?
    Ja, vi fick veta att den svarta kunde vi få på ngn vecka.
  • Billabong
    Kegge skrev 2010-05-25 16:55:25 följande:
    nä det räckte inte så långt när jag satt fast det fram å dragit över vagnen! Men inser nu att jag måste ha satt dit det fel! Tittluckan är inte alls tittlucka utan ska vara handtaget där!
    Tack för det skrattet!
  • Billabong
    Kristyr skrev 2010-05-25 17:33:59 följande:
    hmm berätta hur? fattade noll idag när jag försökte sätta på skyddet för första ggn idag..får testa någon annan dag tror jag..
    Först trär man handtaget igenom handtagsöppningen, sedan trär man på resten av regnskyddet framåt över sufletterna och sist fotänden, där det är stretchigt/töjbart.
  • Billabong
    Kristyr skrev 2010-05-27 19:28:30 följande:
    nu ser det lite bättre ut och passar lite bättre. Testade idag
    Så bra.

Jag har ett genomskinligt regnskydd från Playshoes, http://www.playshoes.com/en/448902.html Det kostade 149 kr och passar riktigt bra, även om bakstycket blir lite konstigt eftersom det inte är tänkt att man ska ha en mittpinne till handtaget... Mkt nöjd och har därmed förpassat mitt Tulsa till förrådet.
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7