Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

DesiréeochThéosmamma skrev 2010-02-19 10:10:15 följande:
    hej på er.Vet ni hur lång tid det tar innan man får vagnen från när man beställde den?Vi ska nämligen beställa en BT syskonvagn imorgon, har redan en vanlig BT vagn men den köpte vi beg. Våran dotter ska få en lillebror bf 2 Juni. Så det är ingen jättebråttskaLängtar tills man får hem den dock å när båda barnen sitter/ligger i den =)  
    Vår butik sa att vagnen oftast kunde komma på ngn vecka - om den fanns i huvudlagret. Vilket de nästan alltid gör om man väljer de vanligaste färgerna (vi ville ha en svart). Så det borde inte vara några som helst problem att få den tills juni om ni beställer nu! Såvida inte er butik är helt annorlunda...
  • Billabong
    PLUPP09 skrev 2010-02-24 10:57:44 följande:
    Hej!Jag passar på att slänga in en fråga här, då jag tror att ni kan hjälpa mig med att besvara denna.Vilken skötväska har ni till er syskonvagn? Jag funderar på om inte axelremmen på den skötväskan vi har idag blir för kort för att hängas på en syskonvagn.
    Vi har en "vanlig" Skip Hop, hänger den på sidan, från handtaget till mellanrummet mellan knapparna halvvägs ner på högersidan.
  • Billabong
    tinni78 skrev 2010-02-24 15:29:17 följande:
    Vi har också en vanlig Skip Hop. Jag tycker bara att det är synd att det inte är dragkedja på den så att den går att stänga ordentligt.
    OK, det är inget jag saknar. Magnetspännet håller ihop väskan alldeles tillräckligt tycker jag. (Dessutom var väskan gratis! Så då är det svårt att klaga... )
  • Billabong
    PLUPP09 skrev 2010-03-01 12:34:21 följande:
    Är det någon som vet vad Babytravel syskonvagn väger (med resp utan liggdel)?
    Enligt Babyproffsens produktkatalog för 2010 så väger vagnen 18 kg och liggkorgen 5,8 kg (vet inte om det är med adaptern/ställningen eller utan).
  • Billabong
    JessieS85 skrev 2010-03-01 16:24:26 följande:
    Undar om det är nån som vet om det går köpa nån adapter så man kan ha ett akta graco babyskydd på vagnen?
    Nej. Det finns inga babyskyddadapters till Babytravel att köpa.
  • Billabong
    Liiii skrev 2010-03-01 19:26:37 följande:
    Kolla i mitt bildgalleri, där har jag haft en akta babyskydd på vagnen
    Sorry! Glömde ditt egensnickrade alternativ!
  • Billabong
    6 Små Älsklingar skrev 2010-03-02 09:59:25 följande:
    Hur bred blir vagnen om man använder 2 korgar?Vi väntar tvillingar nämligen
    Det är INTE liggkorgarna som gör vagnens bredd. Utan vagnen är 75 cm som bredast - vid handtaget. LIggkorgarna sitter innanför sidoramen. (Vi har också den till tvillingar).
  • Billabong
    JessieS85 skrev 2010-03-03 18:30:21 följande:
    Okej, men om valco baby från USA är samma märke som BT borde inte deras adapter funka på en BT då?
    Jo. Har du hittat en sådan för syskonvagnen alltså? Jag har tittat på deras hemsida (senast innan jag svarade på frågan) men inte sett ngn! Var jag så blind?
  • Billabong
    JessieS85 skrev 2010-03-03 18:30:21 följande:
    Okej, men om valco baby från USA är samma märke som BT borde inte deras adapter funka på en BT då?
    Tittade och hittade det nu. Det kan inte ha funnits på hemsida särskilt länge - tittade jättenoga härom veckan och flera ggr tidigare. Inte för att jag vill ha en, men för att jag har funderat på om det finns.
  • Billabong
    JessieS85 skrev 2010-03-03 19:24:55 följande:
    Ja på denna sidan (valcobaby.com/accessorize-your-stroller.html) står det ju att det finns car seat adapters men jag vet ju förstås inte vad just den modellen heter. Kan det vara Tri Mode EX Twin kanske, så fall ska den funka till graco, Peg Perego, Britax and Maxi Cosi Car Seats.
    EX-modellen har jag uppfattat är ny enl. min mailkorrespondens med just Valco som jag ägnat mig åt nu i ngn månad.
    Hurvida den är exakt samma mått som den som säljs som BabyTravel av Babyproffsen här är jag inte säker på men uppfattar det som att det är samma vagn.
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7