Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Smurf83 skrev 2010-02-14 14:47:34 följande:
    Sara75: Se mitt bildgalleri, tror en bild frinns där på dynan + åkpåse.Dyna från Ditten Datten här på familjeliv.Åkpåse från gladaungar.se och är för lite störra barn, Passar 0-4år,110cm lång.Alla andra påsar är oftast gjord för barn upp till 2år.
    Tack!
    Går det inte att trä igenom BTs sele i sittdynan från DittenDatten eller har du bara låtit bli?
    Smurf83 skrev 2010-02-14 14:53:13 följande:
    Hur sätter du fast stolen egentligen, med band skrev du tidigare, men vart?Ser att du har tagit bort sitttyget, kanske därför du får fast den. Funkar kanske inte om man har kvar tyget.
    Det är ett rejält bult (spänn?)band på bilden, antar att det är det som håller fast babyskyddet.

Fler exempel på sittdynor och åkpåsar? Ingen med Bugaboos?
  • Billabong
    Buggster skrev 2010-02-15 10:16:41 följande:
    lite långsökt nu, men ingen som vill sälja en vagn i sommar?
    Du får INTE annonsera på det sättet i vår tråd! Vänligen anmäl ditt eget inlägg så att det tas bort. Annars riskerar vi att hela vår tråd stängs ner/tas bort!
  • Billabong
    lilla strumpan skrev 2010-02-15 13:42:59 följande:
    Är det någon som använder ståbräda till sin vagn? Hur funkar det?Såg på den amerikanska sidan att det fanns en extra sittstol att sätta på, finns den i Sverige, har någon testat?
    Ja, vi har ståbräd!
    Den som eg. hör till BabyTravel (vet inte vad den heter) enligt Babyproffsen var restad jättelänge i slutet av sommaren/början av hösten så vi kunde inte vänta på den. Den är eg. billigare och kanske bättre anpassad än den vi köpte.
    Vi har Lascals "Buggy Board". Det som stör lite är ju pinnen i mitten på handtaget, så det blir bara halva ståytan som använda av brädan (eller så kan ju två barn stå... ) men det var den enda som passade bra - dvs gick att få långt bak nog från vagnen så att barnet får plats. Väldigt synd att vagnen har den konstruktionen med mittenpinne på... En av vagnens få nackdelar såsom jag ser det.
  • Billabong

Förresten, syskonsitsen finns även på Babytravels hemsida. Vi har inte testat den. Funderade på det inför att vi ska byta till sittdelarna (den går INTE att ha tillsammans med liggkorgarna eftersom den fästs i samma fästen som de ska sitta) men enl. tips här i tråden fungerar ståbräda bra även med sittdelarna på. Jag var nämligen orolig att sufletterna skulle vara ivägen för syskonet på ståbrädan.

• Billabong
    ÖNadja skrev 2010-02-15 16:22:17 följande:
    Ja tänkte att när liggkorgen är monterad och ja ska fälla ihop den i bilen, då måste ja först ta bort bågen på den "sittande" sidan, och sedan måste ju liggkorgen bort. Tänkte om ja först måste trä bort liggkorgen och sedan klicka lös ställningen, eller om det går att klicka lös ställningen med liggkorgen på?
    Det går att ta bort ställningen och liggkorgen direkt, men sedan beror det ju på ditt bagage ifall det funkar att ha liggkorgen med ställningen under, eftersom liggkorgen tar lite mer plats på höjden då...
    lilla strumpan skrev 2010-02-15 16:21:28 följande:
    Tack det lät ju bra.Storebror kommer vara lite drygt två och lillasyster knappt ett när bebisen kommer så jag tycker det är svårt att hitta en vagn som passar bra.Hur länge orkar en tvååring stå på brädan?
    Det är så klart högst individuellt hur länge en 2-åring orkar stå. Precis som det skiljer sig åt hur långt de orkar gå...
    Vi använder mest vagn o ståbräda från förskolan och då går hon ibland hela vägen, ibland står hon hela vägen men oftast går/springer hon och står omväxlande delar. Det är ca 1 km hem.
  • Billabong
    Buggster skrev 2010-02-15 10:16:41 följande:
    lite långsökt nu, men ingen som vill sälja en vagn i sommar?
    Har du anmält? Annars gör jag det, vilket är sämre för dig...
  • Billabong
    tinni78 skrev 2010-02-18 07:26:00 följande:
    När vi köpte regnskyddet (Tullsa) begagnat fick vi inte med något ayy ha det i, finns det förvaring till det och går det att fästa på vagnen? Det tar så nycket plats i korgen under även om jag har ordnat ny förvaring till det.
    Ja, en liten svart nylonpåse följer med Tullsas regnskydd.
  • Billabong
    Felix 06 skrev 2010-02-18 13:16:02 följande:
    Hej alla babytravelexperter!Fick tips om den här tråden i en tråd jag öppnade idag. Har för tillfället en herqules twin raptor som jag inte är helt nöjd med, funderar starkt mot att försöka sälja den och skaffa en babytravel syskonvagn istället. Men jag vill gärna höra lite vad andra har att säga om babytravels vagn..skriv gärna allt ni vet. skulle gärna vilja veta hur bred vagnen är och hur stor den blir ihopfälld. och ni som har får jättegärna visa mig en bild på hur den ser ut när den är ihopfälld, och hur stor plats den tar i bagaget på en bil.
    Om du läser trådens TS så står alla måtten på vagnen där.
    Bild på den ihopfälld tror jag kan finnas i den gamla bildtråden, men är inte säker.
  • Billabong
    Felix 06 skrev 2010-02-18 13:23:09 följande:
    Vart kan jag hitta den gamla bildtråden?
    Länken till bildtråden är den översta i TS. Men jag är osäker på vad sin finns i den.
    Felix 06 skrev 2010-02-18 13:36:09 följande:
    Vad är det för skillnad på deluxevagnen och dublin??Går framhjulen ihop om man t.ex backar vagnen?
    Nej, varken på De Luxe elelr Dublin händer det. Tror inte det är ngn skillnad alls på dem faktiskt, utan att de bara bytte namn från De luxe till Dublin under 2009 (kanske tidigare?).
    Det är den tidigare modellen, FÖRE De luxe, med tätt mellan framhjulen som det kan inträffa på. De som har den vagnen verkar inte störas av det, eftersom man lär sig undvika det när man har vagnen.
  • Billabong
    Felix 06 skrev 2010-02-18 19:18:36 följande:
    Vi har en volvo v70, så det är ju hyffsat stort bagageutrymme, men man vill ju inte ta upp hela med vagnen. okej, men vad kan vara ett rimligt pris för en begagnad?
    Beror på skick, årsmodell och vad som följer med. Kika på Blocket eller Köp & Sälj här på FL för att få en prisuppfattning.
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7