Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Och jag vet inte hur långa andra syskonvagnar är, det var ingen aspekt jag brydde mig om när vi tittade på syskonvagnar. Kanske är andra kortare?

• Billabong

Vet inget med säkerhet om hur utrymmet är i UJ-vagnarna eftersom vi valde bort den. Men kolla i UJ-tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m50079166.html Alla mått står i början, fast jag vet inte om de tänkt på att uppdatera med måtten för 2010-års modell...
    UJs liggdel är väldigt grund, alltså kanten är väldigt låg. Och liggkorgen är mindre än BTs såsom jag uppfattat det - alltså kortare och smalare så det kan ju göra att man måste byta till sittdel tidigare.
    Vagnen kostar ca 9600 och varje liggdel kostar 2000, för oss hade det hamnat på 13 600 + allt extra man behöver (både till UJ och BT visserligen) med regnskydd i olika utföranden m.m.

UJs nya Duo-modell har jag för mig är 73 cm bred, dvs 2 cm smalare än BT. Men bästa är väl att åka till en barnvagnsaffär och kolla på dem?
    Kolla även måtten på UJ ihopfälld så att ni får in den i er bil... Vi kunde inte få in den.

De flesta dörrar är 80 cm, det är standardbredd på dörrar. Och de flesta syskonvagnar går in, men ibland inte de traditionella (Emmaljunga, Brio och Teutonia som har sittdelen vänd mot föräldern).

• Billabong
    minisar skrev 2010-03-16 10:48:34 följande:
    Jag undrar därför hur länge ni andra har använt liggdel till era små?
    Vi tog precis bort liggdelarna, våra pojkar är 8 månader nu. Och stora för sin ålder. Bytte för att de inte ville ligga ner längre, hade utrymmesmässigt fått plats ett tag till. Ofta TROR man som förälder att det är för trångt, men det är inte ofta bebisar klagar på att ligga trångt...
  • Billabong
    lindalake skrev 2010-03-21 08:46:10 följande:
    smurf83: ja man undrar ju?! men jag tror inte de har räknat med frakten där än. fast 30 dollar för frakt? nåja, vi får se.
    Smurf83 skrev 2010-03-21 00:55:11 följande:
    WOW, vilket pris!!! Är det verkligen rätt regnskydd???
    Ja, det är 30 dollar i frakt som tillkommer. Fick uppgift på 20 dollar för regnskyddet och 30 dollar för frakt via mail för ett par veckor sedan.
  • Billabong
    Lantani skrev 2010-03-20 18:48:16 följande:
    Hur är det med garanti på vagnen? Det glömde jag fråga.
    lindalake skrev 2010-03-20 20:08:52 följande:
    Lantani: garantin är sex månader. köp ett genomskinligt regnskydd när båda ska sitta. jag märkte direkt att lillan inte trivdes när hon inte såg ut ordentligt (gjorde lite provisoriskt med regnskyddet för sitt/ligg) + att det regnar in när man har tullsas regnskydd
    Nej, det är väl alltid 2 års garanti på vagnar man köper, inte 6 månader? Konsumentköplagen gäller.
  • Billabong
    till hösten skrev 2010-03-22 08:58:26 följande:
    En fråga: Ni som använder liggdelen, har ni tagit bort sittdelen på den sidan eller låter man den vara kvar? Känns lite klumpigt att ha sittdelen kvar.
    Vi hade sittdelarna kvar men inga sufletter. Kändes inte alls klumpigt enligt min uppfattning.
  • Billabong

Spelar ingen roll vilka lakan och annat du tar så länge de är gjorda för just vagn/vagga.

• Billabong
    Joly skrev 2010-03-25 18:31:31 följande:
    Jag vill bara berätta att jag var ute på premiär tur med min baby travel idag med mina två barn och den kändes otroligt bra att köra och barnen satt och låg bra i den.
    Härligt!
  • Billabong
    Dissan skrev 2010-03-26 13:42:33 följande:
    HejHär verkar det finns proffs osm kanske kan svara på min fråga!vad är det för skillnade mellan carenas syskonvagn och babytravels? För och nackdelar, någon som vet?
    Diskuterades för bara några dagar/någon vecka sedan, så bläddra tillbaka i tråden och läs inläggen som redan skrivits om just det.
  • Billabong
    Billabong skrev 2010-03-26 14:01:06 följande:
    Diskuterades för bara några dagar/någon vecka sedan, så bläddra tillbaka i tråden och läs inläggen som redan skrivits om just det.
    KOmpletterar: läs fr o m sidan 13 i tråden.
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7