BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7
Och jag vet inte hur långa andra syskonvagnar är, det var ingen aspekt jag brydde mig om när vi tittade på syskonvagnar. Kanske är andra kortare?
Och jag vet inte hur långa andra syskonvagnar är, det var ingen aspekt jag brydde mig om när vi tittade på syskonvagnar. Kanske är andra kortare?
Vet inget med säkerhet om hur utrymmet är i UJ-vagnarna eftersom vi valde bort den. Men kolla i UJ-tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m50079166.html Alla mått står i början, fast jag vet inte om de tänkt på att uppdatera med måtten för 2010-års modell...
UJs liggdel är väldigt grund, alltså kanten är väldigt låg. Och liggkorgen är mindre än BTs såsom jag uppfattat det - alltså kortare och smalare så det kan ju göra att man måste byta till sittdel tidigare.
Vagnen kostar ca 9600 och varje liggdel kostar 2000, för oss hade det hamnat på 13 600 + allt extra man behöver (både till UJ och BT visserligen) med regnskydd i olika utföranden m.m.
UJs nya Duo-modell har jag för mig är 73 cm bred, dvs 2 cm smalare än BT. Men bästa är väl att åka till en barnvagnsaffär och kolla på dem?
Kolla även måtten på UJ ihopfälld så att ni får in den i er bil... Vi kunde inte få in den.
De flesta dörrar är 80 cm, det är standardbredd på dörrar. Och de flesta syskonvagnar går in, men ibland inte de traditionella (Emmaljunga, Brio och Teutonia som har sittdelen vänd mot föräldern).
Spelar ingen roll vilka lakan och annat du tar så länge de är gjorda för just vagn/vagga.