Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Lantani skrev 2010-02-07 20:44:17 följande:
    Det ingår inget något regnskydd när man köper vagnen eller har jag förstått fel?
    Stämmer.
  • Billabong
    hope2005 skrev 2010-02-07 22:11:09 följande:
    Valcobaby.com säljer separata regnskydd till sina nyare syskonvagnar. Det står inte på hemsidan, men det går bra att mejla dem för mer info.
    Tyvärr går det inte i dagsläget/längre. Regnskydden finns inte i lager och de kan inte säga när/om de kommer i lager igen. Mailade med Valco om detta i förra veckan.
  • Billabong
    hope2005 skrev 2010-02-08 07:49:34 följande:
    Jag mejlade också förra veckan och fick då beskedet att det fanns... Men sedan finns ju även Valco i Australien har jag för mig, så det kanske är ett alternativ - om nu regnskyddet tagit slut.
    Vad konstigt!
    Mailade du och frågade om den specifika modellen "Tri Mode Twin Raincover"? Och fick svar att den fanns? Hm... märkligt.
  • Billabong
    gnilmre skrev 2010-02-08 07:16:26 följande:
    Hejsan.Jag funderar på en bt syskonvagn till mina 2 små som idag är 2 år och en månad samt 3,5 månader gamla. Lillkillen är dock redan 65 cm lång och väger 7,5 kilo och jag har svårt att tro att han går ner i liggkorgen med ytterkläder på...jag undrar om någon annan har haft samma problem och om man kan lösa detta på något smart sätt så han inte får så många intryck om han ligger framåtvänd i en lift t.ex.?Undrar även hur länge barnen ryms i vagnen? dottern är 90 cm och väger 13 kilo idag, men jag vill ju gärna att hon ska kunna sitta i den ett bra tag!
    jag tror säkert din lillkille får plats ett bra tag till - om du skippar åkpåse. Som jag skrev i förra tråden (del 6) härom veckan:

Mina killar är nu 6,5 månad o de ligger fortf. nöjda i sina liggdelar! Är imponerad av att de är så pass rymliga. Storasyster hade en jättestor liggdel (Bugaboo) men vägrade ligga ner vid 5 månaders ålder...
    Längsta pojken är 68 cm lång o väger 9 kg och får fortf. plats utan problem. Däremot har vi ingen åkpåse i, det skulle inte få plats. Men fleeceoverallerna från PoP och en filt under o en över har räckt gott även vid -15 grader.

Ofta TROR vi föräldrar att det är för trångt.
    Nu är killarna närmare 7 månader och ligger fortfarande - vilket jag är glad för då jag helst vill att det ska bli varmare o de äldre innan de vänds framåt.

Har inget svar på hur länge storasyster får plats, det beror inte enbart på hennes totallängd, utan ffa längden på överkroppen enl. vad jag förstått utifrån diskussioner i många syskonvagnstrådar.
  • Billabong
    hope2005 skrev 2010-02-08 13:10:44 följande:
    Vi har nu pratat med Babyproffsen, på telefon. Enligt dem så skall det finnas en låsknapp på sufletten - så att den inte kan åka tillbaks. Vår modell är som sagt från 2005 - men hon trodde att det fanns en låsknapp även då den tillverkades. MEN. Vi hittar inte någon låsknapp på vår suflett. Var skall den sitta? Någon som har en bild?
    Det var just detta vi diskuterade i slutet av förra tråden. Jag tog för givet att vi pratade om liggdelens suflett men den andta tjejen menade sittdelssufletten...

Nåväl, liggdelssufletten har en röd knapp längst ner på högra utsidan av suflettbågen, precis vid tryckknappen för liggdelslocket. Iaf ser det ut så på min, den är från 2009. Men har du inte använt den hittills när du fällt ner sufletten finns det nog risk för att funktionen är lite sabbad...
    För att sufletten omvänt sedan ska stanna uppe i uppfällt läge får man dra den framåt/mot sig tills den knäpper fast.
  • Billabong

Varför är tråden så konstigt numrerad? Jag saknar inlägg nr 17-22 och 24-28?! I mina favoriter står sedan att det är 33 inlägg, men jag ser inget efter nr 29... Fler som har det lika underligt?

• Billabong
    hope2005 skrev 2010-02-08 13:26:48 följande:
    Jag pratar alltså om liggdelen, precis som du Någon röd knapp har vi inte. Och drar jag den mot mig så knäpper den inte fast Men det kan ju ha med årsmodellen att göra... Fast, som vår är just nu, så är det ju ganska svåranvänd. Ang. regnskyddet så skriver tillverkaren "We do have a rain cover for the EX version, which has the extended hood".
    Drar du verkligen i mitthandtaget på sufletten riktigt ordentligt mot dig för att den ska stanna uppe? Man får inte sluta dra för tidigt, då låser den inte fast.

EX version? Kanske är en annan modell, får kika på hemsidan. Vad skulle det kosta att få den skickad hit och hur lång är leveranstiden?
    hope2005 skrev 2010-02-08 13:27:52 följande:
    Flera gånger när jag har skrivit så har jag fått ett felmeddelande att det är ett databasfel. Kanske har ändå systemet räknat upp inläggen, trots att dem inte syns.
    Ja, det måste nog vara det som gör att det saknas inlägg i tråden.
  • Billabong
    lilla strumpan skrev 2010-02-09 17:14:42 följande:
    Vi hade tänkt att köpa en babytravel syskonvagn men hittar inga mått på den ihopfälld. Är det någon av er som vet det? Det är ju bra om vi kan få in den i bilen...
    Står i TS!
  • Billabong

Vad har ni för sittdynor i era vagnar? Nyfiken på hur de ser ut/passar, så lägg gärna in en bild här eller i ert galleri som jag kan få kika på.  

Finns det ngn ny bildtråd, förresten? Den som är länkad i TS är nästan ett år gammal och stängd sedan länge...

• Billabong

Undrar också kring åkpåsar i sittdelarna... Ngn som använt Bugaboos (Cameleon)?

Jonna79 skrev 2010-02-13 21:34:08 följande:
    Jag har en sittdyna från Graco som passar fint. Får de om jag hinner fota imorgon.
    Vore jättekul att se!
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7