Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Phil & Ted syskonvagn del 17

nian74 skrev 2010-08-24 10:45:34 följande:
    Jag upptäckte idag att det inte är några lufthål i det dubbla regnskyddet - ska det vara så? Det blir ju ganska tätt, immar igen på nolltid.
    I mitt singelregnskydd var det små lufthål...

Kan man kanske göra små hål själv eller tror ni att det går sönder då? Någon som testat?

Jag har inte heller lufthål, kanske är det nya regnskyddet som har det?
    Men det borde vara lätt att göra med en sådan där man gör nya hål i skärp med. Vet du vad jag menar ?
    Har inte haft problem med att det immar igen heller, men det kommer å andra sidan in mycket luft eftersom jag har en fullpackad skötväska på sidan med....

fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess
    Suwe skrev 2010-08-25 21:34:08 följande:
    Ok, tack för ditt svar.

Tänkte att jag skulle slippa byta vagn i bilen igen, men jag får nog ta och göra det ändå. Känns lite väl tidigt att ha honom framåtvänd även om jag har det svarta mygg-/vindskyddet över.
    Jag sätter babyskyddet fram ibland, eller så får han ligga ner. Han sitter dock framåtvänd en del också, men reagerar inte på det. Har även adaptrarna som en tjej jorde härinne, så han kan sitta mot mig. Har alltid dom med mig om vi åker iväg så han slipper sitta framåt en hel dag.
  • Fiansess
    kaffeegott skrev 2010-08-27 22:08:14 följande:
    Vad smart Skrattande
    Här är det populärt att hålla i remmen när man är "för stor" för att hålla mamma i handen eller hålla i vagnen. Det går även bra att "låta mamma hålla i remmen så hon inte går ut i vägen" (är särskilt bra när storasyskonet vill köra i nedförsbackar).
    Haha så gör vi oxå. Perfekt när det bara är jobbigt att hålla mamma i handen
    Maria3 skrev 2010-08-27 21:14:35 följande:
    Hej. Köpte en Dash idag och är inte så duktig på vissa grejer så som detta. Har ett "hål" i varukorgen. Någon som vet hur jag ska göra för att det inte ska bli större? Eller till och med laga?011b.jpg
    Jag hade nog med sytt ihop det lite men sen hade jag nog oxå tagit lite genomskinligt nagellack på baksidan så att det inte går upp. Funkar bra på det mesta .
  • Fiansess
    Ia 70 skrev 2010-08-29 10:31:04 följande:
    Jepp, sketasnyggt O så vart det så mjukt o gossigt med för båda kidsen.
    Oh kan du inte lägga in bilder? Jag är med en sucker för svart och rött .
    Vad kostade dom?
  • Fiansess
    Ia 70 skrev 2010-08-29 17:44:54 följande:
    Ja de e jättemjuka o goa
    Kaxmaja skrev 2010-08-29 16:06:02 följande:
    Åhhh turkos och oliv var ju super snygg. Liten till syskonsits och stor till huvudsits?
    Nån som vet om de finns att köpa billigare i tex USA?
    Ja den lilla dynan till syskonsitsen, den stora till Huvudsits

Mmm lite för mkt för min plånbok nu bara . Inte har jag tid att sy egna nu heller. Sydde ju en till syskonsitsen i vintras, men nu sitter ju båda så nu får jag nog beställa av ngn. Har börjat plugga och pluggar varenda ledig sekund känns det som....

Var det någon här inne man kunde beställa dynor av? Vet att man kunde skica tyg o skumgummi till ngn, men orkar inte det krabbet heller just nu .

• Fiansess
    Strumpan08 skrev 2010-08-31 17:46:49 följande:

Kan någon vänlig själ se på denna bild om det är en sport eller dash? 
    Hade bilden varit större hade det vart lättare men vad jag kan se det lilla man ser på varukorgen så är det en dash.
  • Fiansess
    Ia 70 skrev 2010-08-31 11:49:32 följande:
    Måste bara tipsa om min lösning på skydd bak när man har fullt liggläge eller ja även viloläge. Jag har hängt en Shoppingkasse fr Babyland bak, när det är sittläge fäster jag "stropparna" (som sitter nertill) i bågens fästen shoppinkassen sitter tajt mot baksidan av ryggstödet. När Leia vill ligga ner så lossar jag bara på stropparna (öglorna) o låter kassen hänga fritt som skydd bak. Toppenbra då man kan lägga saker i kassen med samtidigt som det är ett bra skydd.

Sporten i fullt liggläge med shoppingkasse som skyddSporten i fullt liggläge med shoppingkasse som skydd vid huvudet
    Smidigt!
  • Fiansess
    Puffmamma skrev 2010-08-31 20:31:29 följande:
    De finns dynor på fritidsportalen.se för en liten billigare peng den lilla kostar 296:- och stora 339:-, vet dock inte om det är samma som på kidzshop, men ser ut som det!!!
    Tack! :)  Ser ut exakt samma, men står att de är till vibe. Borde passa sporten med väl eller är det särskilda dynor? För på kidsshopkostar vibens dynor 500kr styck!
  • Fiansess
    Amorficlya skrev 2010-08-31 20:45:36 följande:
    Det är en Dash det ser man både på varukorgen och fotstödet i fram å sen sufletten =) 
    Hur ser du det på sufletten? Hade jag inte haft vagnen i bilen hade jag kollat hur min suflett ser ut
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17