Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Phil & Ted syskonvagn del 17

bohusbebis skrev 2010-09-14 14:24:02 följande:
    GråterGråterGråter
    Nu är den såld. Vår älskling... Saknar den redan... Får jag hänga kvar här i tråden lite ändå.....? När abstinensen slår till för hårt....
    Haha sötlök. Klart du får {#emotions_dlg.flower}
    Får man fråga vad du fick?
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess
    ThePointOfItAll skrev 2010-09-15 12:17:46 följande:
    Men eftersom han har kvitto(som köpren antagligen får) så kanske köparen inte är så sugen att betala överpris, och istället beställer från Tyskland Snopet!
    haha nej då är man allt bra dum . Men bor man i närheten kan man ju spana in den och sedan beställa
  • Fiansess
    S a C skrev 2010-09-15 10:31:47 följande:
    Ja, tyvärr för din del... Men semester är aldrig fel heller.
    mammaveronica77 skrev 2010-09-14 22:57:49 följande:
    Titta vad jag hittade på blocket! (inte min annons) www.blocket.se/ostergotland/Ny_Phil___Teds_Ex... 
    Vill han tjäna pengar på den eller vart det fel tro?
    Tänkte inte betala så mycket jag...
    Har spekulant på min vagn nu, snart så!
    Hur mkt skiljer lutningen? Om du ställer vagnarna bredvid varanda-med syskonsitsen bak. Går det att ta en bild typ uppifrån då kanske så man ser på ett ungefär? Gärna i viloläge också .
  • Fiansess
    happy73 skrev 2010-09-14 22:21:12 följande:
    ni som sytt vindskydd till era vagnar hur mycket tyg går det åt?
    Missade den, sorry . Det var längesen jag sydde nu-ska dock ge mig på det igen snart, men jag köpte en meter av både bävernylon och vadderingen till fleeceskyddet/åkpåsen. Det blev säkert halva över!
    Fleece köpte jag två filtar och det räckte till både vindskydd och dubbelt fleeceskydd och blev över.
  • Fiansess
    kaffeegott skrev 2010-09-15 19:51:14 följande:

Har kvar vindskyddet som jag sydde till huvudsitsen på min Sport men jag är lite osäker på om det kommer att passa Explorern. Har jag tur passar knapparna nertill men jag har fått för mig att det inte finns några knappar upptill (där man knäppte fast suffletten på Sporten) eftersom man kan flytta suffletten på Explorern. Kanske kan man göra någon annan fiffig lösning.

Någon som har sytt ett vindskydd till syskonsitsen?

Mitt vindskydd blev lite kort så jag satte aldrig tryckknappar upptill på sporten. Jag fäste gummiband i var sida som jag fäster i suflettbågen. Borde funka med Explorern med?
  • Fiansess
    kaffeegott skrev 2010-09-15 20:21:04 följande:
    Det var ju smart Skrattande Har inte fått min Explorer ännu men det borde nog gå att modifiera din lösning lite... Kanske kan sy dit en ögla av gummiband samt sy i en stor knapp (så man slipper ta av suffletten varje gång) och knäppa runt sufflettfästet..
    Ja precis. Alla sätt är bra
  • Fiansess
    Mirix skrev 2010-09-15 22:20:33 följande:
    www.sysidan.se/albums/view.htm?ID=9633

här kan du se hur jag har löst fastspänningen av vindskyddet, utan att använda knappar. Jag har inte testat, men jag tror den gör att den passar till de olika P&Tarna..
    Det är så jag gjort. Men frågan är om det verkligen går till explorer eftersom den inte har en båge att fästa i. Men det kanske går runt hela där. Svårt när man inte sett den på nära håll.
  • Fiansess
    S a C skrev 2010-09-16 09:52:09 följande:
    Jag hade nog inte gjort vindskyddet så att man fäster det i suflettbågen, Det är tre bågar som sitter i ett nav, som i sin tur sitter på chassit. Det går kanske att fästa runt första bågen, men jag hade som sagt inte gjort så. Viss risk finns för att belastningen blir stor och att suflettfästet helt enkelt lossnar.

Hade jag sytt ett vindskydd skulle jag gjort så att man kan fäster det runt bumperbaren. Liksom "klär in" bumpern.
    Jag fäster den runt bumperbaren när barnen sitter i huvudsitsen, men har man syskonsitsen fram blir den för kort. Sitter liksom bara över benen då. 
    Men man kan ju fästa ngt gummiband från handtaget och ett gummiband i vindskyddet och sedan antingen knyta ihop ändarna varje gång, eller bara ha en liten krok mellan öglorna. Förstår ni hur jag menar?
    Eller, om man nu vill sy i vagnstyget, kan man ju sätta dit en knapp och bara dra runt gummibandet. Som med graco-sufletten. En svart liten knapp syns ju inte och den kan ju sättas lite gömd baktill...
  • Fiansess
    S a C skrev 2010-09-16 09:52:09 följande:
    Jag hade nog inte gjort vindskyddet så att man fäster det i suflettbågen, Det är tre bågar som sitter i ett nav, som i sin tur sitter på chassit. Det går kanske att fästa runt första bågen, men jag hade som sagt inte gjort så. Viss risk finns för att belastningen blir stor och att suflettfästet helt enkelt lossnar.

Hade jag sytt ett vindskydd skulle jag gjort så att man kan fäster det runt bumperbaren. Liksom "klär in" bumpern.

Förresten såg du där jag frågade om du ville vagnarna bredvid varandra, fast uppifrån typ så man ser hut mkt lutning det skiljer?

Jag är grymt sugen nu. Undra om jag ska köra lite sambo-övertalning snart ?  Vilket var billigast, mypram eller pingpong? Jag vill ju ha regnskyddet med-så billigt som möjligt . Hur mkt har ni ungefär betalt i svenska kronor?

• Fiansess
    mammaveronica77 skrev 2010-09-16 17:02:52 följande:
    Jag gjorde det!!! Jiiippiiie! Den skickas på måndag (sa de) och pengarna dras då med. Min slutsumma blev 497euro=4528kr, inga tillbehör, tänker använda det jag hade innan, ingen coccon behövs ju nu när barnen är så stora.... Hoppas det inte dröjjer alltför länge då jag blir av med vår vagn fredag 24/9... Sen är det bärselen som gäller tills explorern kommer.
    ÅÅÅÅÅåååååå vad jag lääääängtar!!!!
    På pingpong? Men regnskydd ingick väl så det tog du??
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17