Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Phil & Ted syskonvagn del 17

lilla hej skrev 2010-09-01 07:42:27 följande:
    Skiljer det mycket på chassit på olika årsmodeller?
    Köpte min vagn begagnad och då flärparna gått sönder hade säljaren fått en ny sits.
    Dragkedjan gick sönder på ena sidan för mig och jag skulle därför byta sits men den passade inte Obestämd
    Någon som vet? 
    Vilken årsmodell har du och vad är det för vagn?
    NummerTvå0710 skrev 2010-08-31 21:50:02 följande:
    Kan man ha ståbräda på phil&ted och vilken isåf?
    På Sport (och dash har väl likadant chassi) går det med de flesta. Jag har testat den från Ullared, lite kort-men det blir nog alla eftersom syskonsitsen/liggdelen sticker bak en bit.
    Puffmamma skrev 2010-09-01 10:33:37 följande:
    Jaha nu har jag bestämt mig och  beställt min P&T Sport, det blev en marin, tycker den är såååå fin. Hoppas den kommer snart! Beställde den från fritidsportalen.se, första vagnen vi har som är helt ny, vi har ärft alla andra. Lyxigt värre! Härligt med föräldrar som erbjuder sig att betala! Skrattande
    Härligt! Då kommer den snart då
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess
    S a C skrev 2010-09-01 10:51:23 följande:
    Snart kommer säkert lösa dynor till Explorern också, som absolut kommer passa till Sporten!
    Äsch, det är väl inte så noga.
    Den stora frågan är NÄR kommer den? Det måste vara snart för jag längtar ihjäl mig efter att få åka och titta på en i verkligheten! 

Jag är också grymt nyfiken på Exploren och så fort den kommer ska jag boka in mig och sambon på en weekend i en storstad . Det har visserligen varit planerat länge, men jag kan ju lika gärna passa på samtidigt för hit lär vagnen aldrig komma då BP avskyr Phil-vagnarna. 
  • Fiansess
    Småtokig skrev 2010-09-01 12:50:41 följande:
    De har haft vagnarna inne men de sålde inte, tyvärr..
    Enda anledningen att de tog hem var väl för att E bad att de skulle ta hem en som hon kunde se?
    Säljer gör de, om man beställer.
    lilla hej skrev 2010-09-01 14:22:58 följande:
    Jag har en sport från april 08.
    Då ska det väl inte skjilja ngt. Har du en v1 eller v2? Å andra sidan ska v2-tyget kunna sitta på ett v1-chassi. Vad är det du inte får till?
  • Fiansess
    S a C skrev 2010-09-01 16:35:01 följande:
    Jaha, här i Borås är det just BP (för det är väl Babyproffsen du menar?) som säljer P&T.
    Låter supermysigt med weekend i en storstad!

Här är det ingen alls . Vi klämde o kände i Göteborg sist. Och i kalmar som då är betydligt närmare .
  • Fiansess
    lilla hej skrev 2010-09-01 15:37:11 följande:
    vet ej om det är v1 eller v2
    Tyget i ryggen är lite längre så när jag tar ner det på stången så blir det lite rynkigt och när jag ska sätta fast nere vid sitsen räcker tyget  inte till för att komma till stången om du fattar, när jag sen jämför sitsarna så är ryggen längre på nya och sitsen kortare

Är det till huvudsits eller syskonsits?
  • Fiansess
    ThePointOfItAll skrev 2010-09-01 20:13:20 följande:
    Hejsan! Någon som haft/har en vagn med limegrön klädsel? Har nämligen hittat en beg till bra pris men funderar på om den kommer bli förstörd av slasken i vinter Annars är den skitsnygg, en sport från 2010!

Brukar de ljusa färgerna dra till sig smuts eller är de välimpregnerade?
    Den kan säkert bli lite skitig, men kan lova dig att min svarta får lika mkt fläckar den efter skorna. Ha våtservetter till hands. De tvättar av typ ALLT !
    lilla hej skrev 2010-09-01 20:51:03 följande:
    Huvudsitsen
    Hmmm. Ja du jag vet inte. Du kanske ska ringa butiken du fått/köpt klädseln av och kolla om de kan hjälpa dig?
  • Fiansess
    lilla hej skrev 2010-09-02 08:49:55 följande:
    Tyvärr kan jag inte, har köpt vagnen begagnad
    Känns bara så synd om det inte går att laga eller fixa... 
    Men bara för att du köpt den begagnad kan du ju ändå ringa en butik och be dom titta om det är ngt fel på den?
  • Fiansess
    Puffmamma skrev 2010-09-02 12:38:52 följande:
    Idag ska jag åka och hämta min nya marinblåa sport! Gu så kul!!!!Skrattande

• Fiansess
    Nitrogen skrev 2010-09-02 17:23:41 följande:
    Ska köpa en Phil&Ted sport till pyret som väntas i april och min fråga är väl vilka mjukliftar som passar? Ska köpa vagnen ny och tänkte att istället för att köpa phil&teds mjuklift för över 500spänn kan man lika gärna köpa en på blocket för 50spänn så tänkte höra lite om det är någon som vet på ett ungefär vilka "modeller" som passar i vagnen.
    Jag rekommenderar STARKT Babytravels mjuklift med suflett. Den har varit kanon verkligen och när killen varit själv i vagnen har jag bara vänt den och haft honom mot mig. Toppenbra .
  • Fiansess
    Nitrogen skrev 2010-09-02 17:31:00 följande:
    Jag har faktiskt kollat på just en sån så det var ju jätte bra att du rekommenderade just den
    Vad bra

Jag har börjat fundera på åkpåsar. Kommer behöva en till lillkillen, storasyster sydde jag ju till förra året -vind skydd och fleecefodrat skydd att ha tillsamman med vindskyddet. Blir inte lika lätt att sy till syskonsitsen, men åkpåse känns så väldigt klumpigt?? Vad har ni? Jag ser gärna bilder .

Är det någon som gett sig på att sy vindskydd till syskonsitsen?
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17