Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Phil & Ted syskonvagn del 17

aprilbebis skrev 2010-09-06 11:59:26 följande:
    Hej! Tänkte bara säga att när jag var till min babyproffsen-butik och skulle köpa babytravelmjukliften med sufflet så sa han som har butiken att de inte tog in den längre eftersom den var så låg. Många hade tydligen tyckt att det kändes som att bebisen kunde rulla/ramla ur den. Han rekommenderade därför deras andra, som också passar i vibe. Den är dock utan sufflett.

Egentligen är det ju inget problem om man bara har mjukliften i vagnen heller, men ville bara berätta så ni vet :)
    Ja den är låg, men det tyckte jag aldrig var några problem. Tänkte inte ens på det?! Konstigt att det inte tar in den?
    Ville Mor skrev 2010-09-06 13:22:23 följande:
    F-n rent ut sagt. Det sitter ett häftstift i framhjulet på Sporten, törs inte dra ut det för då blir punkan mer uppenbar. Sambon gick i väg med barn, vagn och häftstiftet kvar Var hittar jag nytt däck och slang? Har en bit till Biltema så det är inte min första prioritering. Kan Jula kanske ha? Är det någon som har måtten på däcket och slangen så kanske man kan ringa och höra sig för innan man åker hela staden runt i butiker och cykelaffärer  
    Vi fick en megastor tagg (snarare en pinne?!) rakt in i däcket i våras men har lagat slangen bara. hade sådan där cykel-lagning med tejp(?) och det har hållt. Varför måste du ha nytt däck?!
    Måtten står på däcket. Om du rabblar alla siffror där så fattar dom .
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess
    jannah skrev 2010-09-06 19:57:31 följande:
    Får tacka för era svar på min fråga ang. P&T Explorer, och huruvida min dotter, som kommer vara 2 år och 8 månader när bebisen kommer, kommer kunna sitta i syskonsitsen.

Kollade på instruktionsvideon på hemsidan lite mer noga, och det verkar ju som att man kan sätta suffletten lite var man vill, alltså borde det inte vara några problem för henne att få plats om man sätter den så långt upp det går...

Beställde faktiskt en Explorer från pingpong-online.de igår, och fick vagnen, double kit (inkl. regnskyddet) och en mjuklift för ca. 5100 SEK. Så det var ganska överkomligt faktiskt! Tur jag kollade runt lite, för det blev ca. 500 kr. billigare där jämfört med mypram.de (där ingick inte regnskyddet i erbjudandet). Vagnen ska skickas redan denna veckan, så snart har jag den på plats... :) Spännande! :)
    S a C skrev 2010-09-06 20:16:07 följande:
    Kul!
    Men jag beställde faktiskt en från mypram, med regnskydd för 5200 sek.  
    Min är också på väg! 
    GAhhh vad avundsjuk jag är!! Ändå älskar jag sporten
  • Fiansess
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-06 21:25:55 följande:
    Hur har ni eller kommer ni bädda till era bebisar i mjukliften till sporten i vinter? Kan man ha overall o sen en filt?? för mjukliften är väl mer som en åkpåse???
    Ja den är mer som en åkpåse. Min kille föddes i anuari, mitt när det var som kallast! Han hade en overall och en filt bara. När det var lite "varmare" i luften tog jag av plastskyddet därbak bara så fick han mer kyla.En ullmössa hade han med. Kan tipsa om jättebra från Polarn. Det räckte med den hela vintern så bra var den .
  • Fiansess
    S a C skrev 2010-09-07 07:25:52 följande:
    Ja, det lär väl bli ett och annat kort i bildtråden. Drömmer
    babyfia skrev 2010-09-06 21:05:46 följande:
    GAhhh vad avundsjuk jag är!! Ändå älskar jag sporten
    Ja, jag älskar också sporten, det var därför jag blev så kär i explorern. Den har allt sporten har, fast liiiite bättre. Ja, utom syskonsitsen men det är inget problem för oss. Ja, jätteskoj som "första svenskarna" att ha en.

Det var det sistnämnda, utan regnskyddet som jag köpte. Sen fick jag rabatt som ny kund och hamnade på 549 euro. Så utan rabatten är pingpongs erbjudande billigare, precis som du säger.

Mmmm hur ska jag övertala sambon till det här nu då?! Lovade att vi skulle ha sporten i mååånga år när vi köpte den
  • Fiansess
    S a C skrev 2010-09-07 09:58:30 följande:
    Ja, här var det inte svårt för min man har precis börjat spela golf. Så jag sa "ska du ha så ska jag också ha". Han var liksom tvungen. Skrattande
    Hehe ja jag kanske skulle låta sambon köpa sina dyra onödiga hörselskydd med avancerade finesser då Tungan ute.
    Men jag måste klämma på den först. Måtte den komma ut i butik SNART!

Vad kostar frakten till Sverige sen förresten?
  • Fiansess
    jannah skrev 2010-09-07 16:02:49 följande:
    Tror den skulle komma till butik i Sverige i oktober!

Frakten kostar ingenting när man handlar över en viss summa (ca. 200 euro tror jag det var). Det gäller både på mypram.de och pingpong-online.de. Så det är ju helt okej! :)
    Tack, då vet jag det.
    Hoppas ni får era vagnar snart så vi får se en hel drös med bilder :)!!
  • Fiansess
    fjomsan skrev 2010-09-08 08:45:01 följande:

Är syskonsitsen "sämre" på explorern jämfört med sporten?

Ja det finns inget viloläge.
  • Fiansess
    fjomsan skrev 2010-09-08 10:36:25 följande:
    okej... Hmmm, viloläge känns ju som en bra idé ändå

kanske får bli en begagnad som jag först tänkte!
    Har man en bebis är viloläge helt klart att föredra! Min lillkille vägrade ligga när han var 3,5-4mån (om han inte sov förstås) och hade jag inte haft viloläget hade jag inte satt honom därbak så tidigt. Jag använder viloläger jättemycket nu med, när han sover, men det är inte ofta han gör det på promenaderna längre då han bara sover en gång per dag och då är syrran på dagis så han har vagnen för sig själv. .
  • Fiansess
    CizziGbg skrev 2010-09-08 14:03:09 följande:
    Vi har explorern ståendes i vardagsrummet sedan en vecka tillbaka. Beställde från mypram.de och betalade 5 592 SEK för vagnen, med syskonsits och cocoon mjuklift XL, den som är 70 cm lång. Regnskyddet var inte med i erbjudandet så vi har beställt ett plus uv-skyddet för 805 SEK, slapp frakt eftersom de var otydliga i erbjudandet i början.

Har inte haft användning för vagnen än så vi har endast kört omkring den hemma i lägenheten. Gillar bromsen på den, lätt att låsa och låsa upp med en fot.
    Är den så lätt att fälla i ryggen som det ser ut?
  • Fiansess
    fjomsan skrev 2010-09-08 18:59:26 följande:
    aha, tack!!
    Om du letar begagnat är det bra att pruta på vagnar med sladdrig suflett för många vet inte om att bågen finns .
    CizziGbg skrev 2010-09-08 20:38:20 följande:
    Lagt ut några bilder på Explorer i bildtråden. Svårt att fota en svart och grå vagn.
    Så fin så fin! Jag måste sluta hänga här nu. Det blir dyrt .
    Ringde en BP i närheten eftersom våra vägrar ta in PT, men de skulle inte börja sälja explorer. Eller jo sälja, men inte visa .
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17