Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Phil & Ted syskonvagn del 17

10mars skrev 2010-09-09 13:50:48 följande:
    har en fråga hur ni gjort med åkpåse i kokongen ? behövs det eller räcker det med en ullfilt. eller liknande. vi ska ha en lite i slutet av oktober. ?

Hur har ni andra gjort.
    Det blir riktigt varmt i vagnen när du stänger vindskyddet bak. Som jag skrev häromdagen-och flera andra sagt, så räcker det gott o väl med en hyfsat tunn overall och en ullmössa. När det var riktigt kallt hade jag filt med. Han kom mitt i kallaste Januari med -15grader varje dag. Vi gick dock inte ut särskilt mycket första tiden eftersom det är farligt för barns lungor att andas så kall luft.
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess
    Rosenbarn skrev 2010-09-10 07:32:39 följande:
    Jag hade sällan platsskyddet på utan hade ett i dubbelt bomullstyg
    Jag har inte kommit tillskott och sy ett sådant, men nu sitter ju båda så det lär inte bli av heller . Däremot tyckte jag det kändes väldigt skönt att se bebisen, för med ett bomullstyg ser man ju inte bebisen alls.
  • Fiansess
    Helene83 skrev 2010-09-10 14:17:58 följande:
    Hej!

Hoppas det är ok att jag hoppar in här i er tråd.

Jag fick min nya fina Explorer idag och är än så länge supernöjd (även storebror)! Men jag glömde köpa ett dubbelt regnskydd så har någon här inne tips på någon bra internetbutik som säljer de för billigare än 395?
    Vad kul!
    Jag tror ingen butik säljer det billigare tyvärr.
  • Fiansess
    norgesessan skrev 2010-09-11 10:05:55 följande:
    Finns sporten (evt e3 eller dash) i orange? Såg en sådan, och tänkte först på avstånd "vilken solblekt vagn". Men närmare såg den naturlig orange ut.

Ja jag har sett orange. Jättecool färg

• Fiansess
    bohusbebis skrev 2010-09-11 09:51:48 följande:
    Var det inte nån i örebrotrakten som letade vagn?? (inte min annons)
    www.blocket.se/orebro/Phil___Ted_29477218.htm...
    Kan vara ett fynd - i väntan på explorern....
    OJ vad solblekt. Tittar man på sitsen är den svartgrå från början. Konstigt att de inte skriver ngt om att den är sönder-tittar man inte noga syns det ju inte. Eller de räknar kanske med att säga det när folk ringer/mailar. Jag ser ett hål framme vid fotstödet...

Men visst. I väntan på en andra vagn, men jag hade inte gett så mkt. Ett regnskydd kostar ju 400 får man tänka på med.
  • Fiansess
    mammaveronica77 skrev 2010-09-11 16:02:49 följande:
    Jomen nu gjorde jag det! Slängde iväg ett ordentligt prutmejl, samtidigt mejlade jag på en annan annons där en ny klädsel var till salu.... Om detta går vägen får jag ju en billig och fiiiiin vagn! Då blir det förmodligen ingen explorer men väl några sparade tusenlappar vilket skulle passa bra då tvättmaskinen pajjade iop precis... Suck!

Nån som vet om sportklädseln skulle passa på en e3 om denna sport redan är såld???
    Ja det tror jag den gör. Håller tummarna att det går bra nu då .
  • Fiansess
    Amorficlya skrev 2010-09-11 16:51:09 följande:
    Sportklädseln passar ej på E3 å tvärtom jag har provat. Har en e3 huvudklädsel ligga av den anledningen. Bara själva huvudsittsen suffleten å varukorgen har försvunnit. =( 

Det är så att anledningen till att de inte passar är att chassit på e3 är längre på något skumt sätt..
    Ajdå. Jag var nog lite snabb på att svara . Trodde de hade i princip samma chassi faktiskt. Tur vi kan rätta varandra .
  • Fiansess
    MammanZ skrev 2010-09-13 12:53:40 följande:
    Ok, tack för svar. Det var ju synd. Då får man kanske titta på Viben då, och fixa någon hemmalösning på suffletten till syskonsitsen. Lättare än att fixa liggläge själv ;)
    Acta Gracos solskydd passar perfekt på syskonsitsen!
  • Fiansess
    Puffmamma skrev 2010-09-13 22:11:07 följande:
    Har precis här i dagarna fått hem min nya sport. Syskonet kommer inte förän i december, men jag har lite funderingar hur man ska lösa skötväskeproblemet. Jag vill inte gå och köpa några sidoväskor för en massa pengar. Ska man ta sin befintliga skötväska och hänga på sidan av vagnen. Eller? Hur har ni löst det hela? Hur hänger ni fast den då?(har suttit och kollat lite i bildtrådarna)

Jag har köpt en vanlig axelremsväska på Stadium, Point Zero för 99kr. Maxi hade liknande för bara 50kr för ett tag sedan.

Jag har tagit två ringar från typ ett babygym och satt den ena nere runt bumperbaren/adaptrarna och den andra uppe vid handtaget. Enkel att ta bort och sätta dit. Funkar med en vanlig skötväska med om du har ngt att fästa ringarna i.

• Fiansess
    Elle skrev 2010-09-14 11:57:30 följande:
    Vad fin den var exploren! Gillar stänkskärmarna som annars bara finns på Viben om jag inte minns fel...

Vad är annrs största skillnaderna? Går det att fälla fram sufletten hela vägen fram som det gör på viben?

Verkligen jättefin vagn!
    Stänkskärmar finns på sporten också.
    S a C skrev 2010-09-13 21:55:20 följande:
    Så, nu finns bild på en Explorer jämte en Sport V1 i bildtråden.

Saker som jag direkt tänkte på när jag jämförde var att:
    * I princip hela klädseln sitter fast med tryckknappar på Explorern. Mycket lättare att ta loss!
    * Syskonsisten lutar mer på Explorern.
    * Säkerhetsbandet är bra mycket kortare på Explorern.
    * Det går INTE att ha Sports syskonsits baktill på Explorern då chassit är ändrat undertill, sitsen kommer luta. Möjligen funkar det om man har skärp under.
    * Det går att ha ett mer upprätt sittläge i huvudsisten på Explorern.
    * Handtaget är mindre i omkrets på Explorern.
    * Explorern är lite längre och lite högre än Sporten.
    * Dynorna i Explorern ÄR själva vadderingen, det går inte att köra utan. Om man ska byta eller göra själv så får det vara tjockt för att bli bekvämt.
    * Axelmuddarna, som sitter med kardborre, kommer min minsta dotter rycka bort på direkten, så det får jag sy till egna som man trär på istället!
    * Det är inga fickor i varukorgen på Explorern, men på sufletten. 
    Å nej, lutar syskonsitsen ÄNNU mer än sporten? Jag som tycker den lutar hur mkt som helst,särskilt när den är där fram. Min dotter hillade aldrig att sitta så. Vi fick alltid ha en tjock filt bakom henne för hon nästan låg ner .

Nej jag får nog ringa runt till olika BP i landet och se när den kommer in och boka in oss på en weekend för att kolla den. (och få semester såklart
    Josan123 skrev 2010-09-14 11:58:26 följande:
    Hej jag behöver lite råd om phil and ted vagen. Känns som man kommit rätt då. Glad

Vi ska ha en till i november och min son är då 3,5 år, grejen är att jag åker tunnelbana till dagis varje dag vilket gör att jag överväger en syskonvagn.

Jag har kollat på några på blocket. Vilken rekommederar ni dash eller sport? En annan fråga jag har inte försått hur bebisdelen är monterad? är den standard på en ny vagn alltså medföljer den. Syskondelen har jag förstått att man måste köpa till samt mjukliften.
    Bebisdelen-menar du peanut? Bebisen ligger i en mjuklift i huvudsitsen annars. Vill du ha peanut måste den köpas till, men då kan man inte ha syskonsits (inte i sport och dash iaf).

Vi valde sporten enbart för att man bromsar dashen genom att fälla ner handtaget. Det var mkt prat i tråden (då) att det var jobbigt att få ut bebisen osv. Annars har väl dashen steglös rygg vilket jag kan tycka nu i efterhand är en klar fördel. Sedan är ju sporten billigare .
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17