MajMamman08 skrev 2010-06-20 21:36:34 följande:
Undrar hur ni har eran skötväska när ni har syskonsitsen underst??
Sett massa bra bilder på en skötväska från stadium,men då när syskonsitsen är där uppe o bebisen ligger ner i vagen...så min fråga,hur fäster ni skötväskan??
Jag har den på samma sätt som tidigare. Jag tycker han blir väl skyddad av sol och blåst då. När han blir större och jag inte behöver ha med så mkt grejer, kommer jag nog byta ut och ha minikånken istället som jag hänger på handtaget..
april79 skrev 2010-06-21 09:08:50 följande:
Hej!
Hoppas att ni Phil & Teds-experter kan hjälpa mig med en undran :)
Igår köpte vi en begagnad Phil & Teds e3 twin, inte den "vanligaste" sorten utan med sitsarna i bredd. Till vagnen ingick även en mjuklift för bebisen. Men i all hast missade jag (dumt nog) att fundera över att vi nu inte kan vända bebisen mot oss, på samma sätt som man kan göra i en Urban Jungle t ex, eftersom att liggläget inte riktigt är helt plant och sufletten är anpassad för att barnet ska ligga framåt.
Finns det någon annan "Phil & Tedare" där ute som har erfarenhet av den den här vagnen och hur har ni i så fall upplevt att den fungerar när bebisen är liten? Vill ju helst egentligen att barnet ska få åka bakåtvänt så länge som möjligt... visserligen är det ju öppet så att man hela tiden har koll på barnet men det är mer alla intryck runtomkring som barnet får som jag tänker på. Känns lite väl tidigt när de är nyfödda...
TACK för snart svar!!! Funderar nu på att sälja vagnen om det inte känns bra men den är ju samtidigt så smidig och snygg...
Jag har nog aldrig sett någon härinne som har twin-varianten, men blir inte ryggen plan när du fäller den? Jag har en PT Sport och den blir helt plan, fast sitsen lutar uppåt. Mjukliften når inte dit så den blir inte lutande...
Det är svårt när jag inte vet alls hur det ser ut, men har du tryckt ut sitsen ordentligt? E3 och sport ska ju vara väldigt lika, och längst upp på sitsen finns en kant som man "viker ut" när man har liggläge... Försökt googla lite och det ska vara plant liggläge vad jag kan läsa mig till?