Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Phil & Ted syskonvagn del 17

tessan82 skrev 2010-05-26 23:29:51 följande:
    funkar båda deras mjukliftar ?(baby travels) elr e de bara den ena me suflett på sig.
    Nialex skrev 2010-05-27 06:55:09 följande:
    tessan82: Jag kan testa under dagen, jag har nämligen den utan sufflett här hemma, sedan jag fick sonen.
    Skulle den inte passa kan man ju kapa av bottenplattan till 60cm bara så den inte lutar. Jag har den med suflett och sonen är 65cm och har växt ur den redan. Men den har varit väldigt användbar då jag haft sonen mot mig mycket så jag är nöjd ändå. Nu viker han benen eller ligger med fötterna på kanten. Jag viker under locket och ha bara flt nu när det är varmt.
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess
    MadeByUs skrev 2010-05-27 22:30:42 följande:
    Har varit inne på att köpa en Vibe men ju mer jag läser ju mer osäker blir jag...Är det verkligen en Phil and Ted man ska ha??Och vilken av de tre skall man i så fall köpa?Tror jag läst allt om alla syskonvagnar och kan inte bestämma mig...Snälla, övertyga mig tack  ;)
    Jag är meganöjd. Köpte min i oktober och har hittills aldrig haft problem iaf.
    Jag tycker den är väldigt smidig, lätt och båda barnen trivs jättebra i den. Lite nackdelar finns det ju, men inget som inte går att ordna med div läsningar-enligt mig.

Så jag säger köp .

Igår skrev jag ju att jag skulle köpa extravagn så jag kunde ha L mot mig när vi är ensamma, men idag kom jag på att syrran går 3 veckor till på dagis och sedan ska hon vara hemma hela sommaren så jag kommer ju aldrig vara ensam med honom ändå .
  • Fiansess
    norgesessan skrev 2010-05-28 18:43:36 följande:
    Ni som har Gracoskyddet, testa det på sufletten med! Fäster det på samma sätt som på syskonsitsen, över bygelen på sufletten. Så täcker sufletten mycket mer, och fäller jag upp sufletten är det bara gracon som är  uppe. Hade den så under regnskyddet idag, blev bättre plats. (Sport).
    Känner mig lite trög men jag förstår inte hur du menar ? Jag skyller på trötthet. Vagnen är i bilen annars hade jag kunnat gå ut o testa, men lättast är ju att be dig om en bild ?

Verkligen trist med alla som är så missnöjda med sina vibe. Konstigt att de har så mkt problem när inte Sport har det? Är det för att viben är så pass ny ändå så de inte hunnit åtgärda alla "sjukdomar" än?! 
  • Fiansess
    segnälkab skrev 2010-05-28 20:04:05 följande:
    Jag köpte ju en Vibe förra sommaren, mest pga designen skulle jag tro, då kollade jag inte så mycket på detaljerna, men den såldes fort. Aldrig med P&T sa jag då. Nu står jag här med en sport, och skulle aldrig tänka mig att byta, även om det finns vissa grejer man skulle vilja ha haft annonrlunda. Även om sporten i mina ögon är ful designmässigt, så är den så mycket bättre på allt annat.En allmän fråga bara. Både på syskonsits och huvudsitsen finns en ögla på varje sida i vecket mellan rggplatta och sidostucken, i höjd med selens midjebälten. Min tanke var att det var för att dra ut selen genom dom för att lättare få tag i dem när barnet sitter i, men de går ju inte igenom där.... så vad är det till för?
    Det var nog tur vi valde Sport :). Men jag tycker den är snygg faktiskt. Inte lika "vräkig" som viben som oxå är väldigt snygg.

Jag trodde med de var till för det, men går de inte igenom om du tar bort själva spännena? Jag har inte testat, men det går kanske inte o ta bort dom?!
  • Fiansess
    t h o w e skrev 2010-05-28 22:37:28 följande:
    Idag åkte vi till fritidsportalen där vi köpt vår vibe..och utan problem fick vi en ny sufflett samt ett nytt regnskydd.Det var inget snack om saken, Anders på fritidsportalen är trevlig och himlamån om sina kunder..Det finns tydligen också två stycken varianter av regnskydd.Ett som är lite äldre som leverades i en kartong..Det var det vi fick när vi köpte vagnen, det är mycket hårdareoch mer klumpigt..Idag fick vi ett nytt, det låg som i en liten tygpåse eller vad jag ska säga.En annan typ av plast i det och mycket mycket mer följsamt..Vi har inte provat det på än, men jag ska ta på det imorgon och se hur det sitter.Men nu kanske jag börjar känna mig nöjdare med vagnen.För det som har gjort att jag känt mig så totalt missnöjd och som har varit droppen för mig angående vagnen är att regnskyddet har strulat... Stor CRED till Anders på fritidsportalen som utan problem bytte ut som sagt både sufflett samt regnskydd.. Inget snack om saken!
    Vi har regnskyddet i kartong . Har inte börjat använda det än eftersom det är så klumpigt. Men det finns alltså ett smidigare??? Vi köpte oxå från fritidsportalen!
  • Fiansess
    norgesessan skrev 2010-05-29 14:39:24 följande:
    Nu finns bilder i mitt galleri. Graco sufletten framme, uppfälld och nerfälld. Parasoll, samt vindskyddet från Emmaljunga. Är jättenöjd med sufletten där framme.När hon sov (läge tre) så fick hon ingen sol i ansiktet alls..(använde inte parasollet då).
    Tack! Jag testade också innan idag. Perfekt att slippa hänga för filt för solen. Blir ju så varmt då. 
  • Fiansess
    straw2008 skrev 2010-05-29 20:20:21 följande:
    Vi har en dash som ni legat ihopfälld, nu får jag inte loss framhjulet? Det har varit så här två gånger tidigare o då fick jag loss det genom att knäppa på en knapp har jag för mig, hittar inte den knappen nu o jag blir GALEN bänder snart upp o sönder vagnen??!! Någon?
    Menar du att framhjulet låst sig eller att du inte får upp vagnen?!
  • Fiansess
    MajMamman08 skrev 2010-05-30 20:28:10 följande:
    Nån som vet om man kan använda någon annan mjuklift i sporten? istället för deras egna?? Tycker inte att den är så ombonad vid huvudet nämligen.??
    Det diskuterades bara ett par inlägg upp. Jag har en med suflett från babytravel. Annars funkar nästan vilken som om man kapar bottenplattan till 60 cm så den inte lutar.

Norgesessan: Tack för tipset om bebiskrokarna . Snodde från babygymmet idag och skötväskan satt kanonbra med dom ju
  • Fiansess
    Karin86 skrev 2010-05-30 23:36:23 följande:
    en fråga till alla här, det går inte att köpa vagnen från uk tex eller? Får dom inte sälja hit? Isåfall vad kostar dom här hemma? Blir tokig på att välja vagn, någon som haft problem med att den lille nyfödda ligger så långt ner och att det känns som man itne har koll om den börjar gråta m.m :S::och hur går det på vintern när det är snö, åker sittdelen därbak ner i snön då? Och går det att ha en åkpåse i axtra sitsen när man sätter den bak?många frågor, ni är nog vana förlåt mig :S:.. blir så tokig bara på att fundera hit och dit, va helt inne på en UJ dubbel men nu vet jag itne den känns så stor och jag vet inte hur mcyket syrran vill åka, hon sitter i rulstol och gillar verkloigen den nu så då kanske hon inte åker vagn så mycket men hon msåte ju ändå få chansen om hon vill :)tacksam för svar....... en vilsen mamma med lillebror påväg :S
    Bebisen ligger inte långt ner, och du har full koll på den bakifrån. I våra bildtrådar ser du hur det ser ut.
    Syskonsitsen bak kommer inte heller nere i marken, nu vet jag ju inte var ni bor och hur mkt snö ni får, men är det så mkt snö att syskonsitsen går i tvivlar jag på att vagnen ens går att köra och isf "skalar" ju varukorgen bort snön först .

Åkpåsar går i båda sitsarna. Jag har inte använt det eftersom min lille kom i Januari och då låg nerbäddad i mjuklift och storasyster satt uppepå med ett fleeceskydd jag sytt istället för åkpåse.

En del lyckas beställa från UK, du får helt enkelt maila olika företag och fråga. Ibland släpper dom igenom, men oftast inte. Det är olika vad det kostar häri sverige men köpbarnvagn och fritidsportalen har bra priser. Maila eller ring fritidsportalen för offert så får du billigare än vad som står på hemsidan!
  • Fiansess
    kalmar brud skrev 2010-05-31 07:44:29 följande:
    Kan du ta bild på när du har dina krokar med skötväska...?
    Nu finns det i bildtråden!
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17