Karin86 skrev 2010-05-30 23:36:23 följande:
en fråga till alla här, det går inte att köpa vagnen från uk tex eller? Får dom inte sälja hit? Isåfall vad kostar dom här hemma? Blir tokig på att välja vagn, någon som haft problem med att den lille nyfödda ligger så långt ner och att det känns som man itne har koll om den börjar gråta m.m :S::och hur går det på vintern när det är snö, åker sittdelen därbak ner i snön då? Och går det att ha en åkpåse i axtra sitsen när man sätter den bak?många frågor, ni är nog vana förlåt mig :S:.. blir så tokig bara på att fundera hit och dit, va helt inne på en UJ dubbel men nu vet jag itne den känns så stor och jag vet inte hur mcyket syrran vill åka, hon sitter i rulstol och gillar verkloigen den nu så då kanske hon inte åker vagn så mycket men hon msåte ju ändå få chansen om hon vill :)tacksam för svar....... en vilsen mamma med lillebror påväg :S
Bebisen ligger inte långt ner, och du har full koll på den bakifrån. I våra bildtrådar ser du hur det ser ut.
Syskonsitsen bak kommer inte heller nere i marken, nu vet jag ju inte var ni bor och hur mkt snö ni får, men är det så mkt snö att syskonsitsen går i tvivlar jag på att vagnen ens går att köra och isf "skalar" ju varukorgen bort snön först
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
.
Åkpåsar går i båda sitsarna. Jag har inte använt det eftersom min lille kom i Januari och då låg nerbäddad i mjuklift och storasyster satt uppepå med ett fleeceskydd jag sytt istället för åkpåse.
En del lyckas beställa från UK, du får helt enkelt maila olika företag och fråga. Ibland släpper dom igenom, men oftast inte. Det är olika vad det kostar häri sverige men köpbarnvagn och fritidsportalen har bra priser. Maila eller ring fritidsportalen för offert så får du billigare än vad som står på hemsidan!