Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Phil & Ted syskonvagn del 17

anyXX skrev 2010-05-31 11:18:19 följande:
    Förlåt att jag tjatar om solskydd, men hittade precis det här: www.barngrottan.se/accessoarer/69-solskydd-ti... det verkar ju smidigt och bra. Någon som har ett sånt?
    Köpte ett sådant till bilstolen. Sämsta skiten jag köpt, om man får säga så .

anyXX skrev 2010-05-31 10:43:11 följande:
    Eller är det någon som beställt den från Barniallt: www.barniallt.se/nya/butiken.cgi?cmd=Produkt+...
    Funkar säkert bra som solskydd uppifrån, men inte från sidorna. Om du inte köper två och sätter omlott....

En cloudy har jag visserligen inte sett i verkligheten, men den är ju med bara solskydd och genomskinlig och ngn/ngra i tråden har sagt att den inte tar regn.

Nej jag rekommenderar verkligen Acta Graco. Den är så himla smidig och skyddar mot både regn blåst och sol. Lillkillen sitter jättebra där bak med den.
    Karin86 skrev 2010-05-31 11:34:03 följande:
    ...vad har ni alla för skötväskor till då? min stora tjej har ju fortfarande blöjor och jag kommer ändå behöva välling och grejer med till nyfödd då jag nog inte kommer kunna amma. så det behövs ju väskor!!någon sa att med sidväskor så blir vagnen lika bredd som en dubbelvgan kan det stämma??
    Jag har en från Stadium. Kostar 99:- och rymmer jättemycket. Ganska många här i tråden som också skaffat den nu .
    Bambiblogg skrev 2010-05-31 11:47:10 följande:
    Hej!Jag hoppas att någon här inne kan hjälpa mig!Jag har en P&T Sport syskonvagn, som vi har monterat ihop själva (beställde den på nätet) och bromsen är supertrög när man ska "låsa" den. Jag måste böja mig ner för att få in den i det där hacket och det är fruktansvärt stressigt/jobbigt på bussen!Någon som kan hjälpa mig? För den ska väl inte vara SÅ trög?
    Ta lite silikonspray så blir den MKT lättare! Min var också trög i början.
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess
    anyXX skrev 2010-05-31 12:55:57 följande:
    Babyfia, är det en sån här du menar: www.babyland.se/solskydd-akta-graco-svart_x_A...skyddar den mot regn och sånt också? Tänkte så man kan ha den på vintern också.
    Ja den ser det ut att vara iaf . Den är i bomull, men tjock och lite styv så visst tar den regn. Kanske inte ösregn, men då har man ju ändå regnskydd .

Det duggade när vi var ute på fm och jag drog inte på regnskyddet för det och lillkillen hade det så mysigt därbak .
    Den tar ingen plats heller om man vill ta bort den och lägga den i varukorgen och fästs enkelt med resårband runt chassit vid varukorgen. Sitter en knapp i sufletten där du fäster bandet.
  • Fiansess
    Lecia skrev 2010-05-31 15:08:04 följande:
    Hej!Vi har en sport som fungerat bra hitills, stora killen är 2 1/2 år och lilla snart 4 mån. Nu vill minstingen inte ligga i det lilla hålet när han är vaken och han är alldeles för liten för att sitta i syskonsitsen, den går ju inte att fälla. Hur gör ni med era bebisar när de är för stora för bebisutrymmet och för små för syskonsitsen?
    Jag sätter min lillkille bak. Han är med 4 mån och sitter riktigt bra. Han har suttit där på flera långpromenader i helgen och inte klagat en gång. Han älskar det !
    Karin86 skrev 2010-05-31 18:07:48 följande:
    vi skulle iallfall få vagnen för 5900 för vagn syskonsits och mjuklift för det va den sista dom hade, det va väll bra pris eller?någon som vet om det finns såna skötväskor på stadium kvar att köpa, hittade den inte på nätet men den kanske inte finns där eller?
    Det är riktigt bra pris tycker jag! Slå till !!
    Verkar dessvärre inte som skötväskan finns kvar på hemsidan, men den har ju funnits i flera år och är väldigt populär så det är märkligt om den slutar säljas tycker jag?!
  • Fiansess

Var också tvungen att kika in britaxen men håller med om att sitsarna ser väldigt väldigt små ut?! Hade varit kul o se den med barn i! Hittade inte det på google.

När jag köpte sporten ville jag ha en vagn med lång livslängd. Vi är ute på mycket långpromenader och vagnen ska funka i några år framöver och då låter 15kg lite. Min 2-åring som är liten väger 11kg redan nu. Lillebror kommer inte bli liten och kommer säkert väga lika mkt vid 1-årsålder. Han väger 7 redan nu-4mån.
    Storasyster kommer ju inte sitta hela tiden, det gör hon inte nu heller, och då är det skönt med en vagn som ändå är smidig att använda som singelvagn.

Hjulen skiljer ju med. Britax har 2 mindre fram- det hade blivit väldigt skakigt på skoksvägar där vi går mycket tror jag?.

Men jag tycker det är bra att det kommer ut lite konkurrens till PT måste jag säga .

Bambiblogg skrev 2010-06-01 11:51:18 följande:
    Får jag fråga vart man får tag i silikonspray?
    Jag köpte på ÖB, men det finns nog överallt där de säljer verktyg, cykeltillbehör osv.
  • Fiansess
    Karin86 skrev 2010-06-02 16:51:02 följande:
    Om nu inte akta graco är så bra därbak som suflett aktigt vad har ni andra då till vintern tex så det blir lite mysigt för bebis att sitta där när man sover tex?
    Akta graco är jättebra därbak. Det var i bilen någon menade att den inte var bra bak .
  • Fiansess
    Toffifee skrev 2010-06-04 19:20:53 följande:
    Snälla,är det verkligen ingen som vet om Sports huvudsits passar på E3??
    Har du kollat med en återförsäljare??
  • Fiansess
    Lejonhjärta skrev 2010-06-05 09:22:39 följande:
    Hej, jag undrar om det är någon som vet var man kan få tag på adaptrar till sporten så man kan ha stora syskonet i ordinarie sitsen och syskonet emot en när man kör? (lite svårt att förklara)

Och om någon av er har en sån, hur tycker ni det fungerar?
    Pris? 
    För och nackdelar?
    Tacksam för svar!
    Den som sitter i syskonsitsen kommer, när den blir längre sparka på den i huvudsitsen. Det blir ju precis framför...

265 kostade de när jag köpte, men när hon sålde ut de sista vet jag att priset var högre.
    Jag har knappt aldrig lillkillen där, men jag tycker de är bra att ha de få gånger jag använder vagnen med honom själv. Dock är den väldigt mycket mer tungkörd.
    mammaveronica77 skrev 2010-06-05 14:30:10 följande:
    Hej!
    Har precis börjat använda min nyinförskaffade sport... Lite blandade känslor... Bebisen på 12 veckor var alldeles för stor för att ha under liggandes, så det blev syskonsitsen i viloläge bakom... Det gillade hon. Men när jag går så får jag gå framåtlutad, har väl lite korta armar hehe... Finns det någon förlängning till handtaget eller nån som har nåt annat tips? Blir ju jobbigt i längden, annars tror jag att vi gillar den, både jag och mannen...
    Vad menar du med att hon inte får plats?!  I mjukliften? För det är ju ganska stort mellanrum mellan sits och liggdel. Särskilt om man höjer upp syskonsitsen med en rem.
  • Fiansess
    Karin86 skrev 2010-06-05 21:48:19 följande:
    körde min sport idag för första gången med dottern i :D.. det gick väldigt bra hon var nöjd men det jag kunde känna bara va att den är tyvärr lite trögare att styra än UJ men det är väl för att den e lite tyngre och rejälare så att säga..... men jag tyger bygeln eller bumber bar satt lite högt upp, dottern hade ju haken på den när hon böjde sig bra :S... men hon växer väll!!
    Jag tycker oxå den är lite för hög, men min dotter gillar verkligen det. Idag när hon skulle sova kröp hon ihop på sidan och hade den varit lägre hade hon inte fått det lika bekvämt ;).
  • Fiansess
    mammaveronica77 skrev 2010-06-06 10:19:33 följande:
    Måste fråga: Ni som har akta solskydd på syskonsitsen, är den som en liten suflett? Hur sitter den fast? Har hittat ett på babylands web shop men vill ju vara säker på att det blir rätt, har inget i närheten där jag bor så jag kan inte kolla.. Kostar visst 198:-
    Annars ville jag egentligen ha en cloudy suflett, men såg att flera skriver att den är "säckig" och inte alls så suflettaktig som den ger sken av.... någon som vet?
    Kolla i bildtråden så får du se acta gracos suflett där. Jag hade inte klarat mig utan den en enda dag!
    Det sitter en knapp på varje sida i sufletten, och sedan får man knyta ett gummiband nere i chassit som du sedan bara fäster i knappen. Jättesmidigt! Jag viker bara bak den när den inte används så det är lätt att få in och ut honom därbak.

Testa en rem under syskonsitsen. Det gör stor skillnad och storebror kommer sitta mycket bättre han med.

Ang handtaget har jag ingen lösning, men någon pratade för ett tag sen om UJ:s förlängning. Funkade den sen?!
  • Fiansess
    kalmar brud skrev 2010-06-06 12:15:24 följande:
    Idag har vi varit ute på förmiddagen på en lång runda och acta graco sufletten kom till användning. Den kommer jag inte att klara mig utan... Dottern blev mer skyddad från solen när den satt över henne...

Hur fäster ni gummibandet...?
    Jag har bara gjort som en ögla, runt varukorgs-chassit. Inte särskilt stor, eftersom jag vill att det ska bli spänt.  Drar upp den runt knappen när den används, och när jag inte har sufletten hänger jag bara ner dom i varukorgen.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17