Hjärtebarnen
Ogi - trist med hjärtfelet men skönt att det antagligen inte ska påverka sonen. Viktigast är ju dock att man har koll på er nu!
Ogi - trist med hjärtfelet men skönt att det antagligen inte ska påverka sonen. Viktigast är ju dock att man har koll på er nu!
HelenaMaria - på det du skriver att förbindelsen inte stängts mellan förmaken så tänker jag snarare på foramen ovale än ASD. För ASD eller VSD med är väl snarare ett hål pga missbildning/defekt än någon förbindelse som inte stängts. Tror jag dvs...
HelenaMaria - ja med den texten och förklaringen så blir det hela väldigt logiskt om den inte sluter sig så blir det ett hål och då är det en ASD - självklart... ~slår sig lite för pannan~ Att ringa sjukhuset är säkert det bästa och jag kan tycka att det är lite synd att du inte fick ett namn med dig på en gång, för visst gör nog de flesta idag precis som du gjorde - åker hem och googlar och det kan ju i princip bli vad som helst av det om man inte vet rätta förutsättningarna.
AnnaEmma01 > är det en VSD lilltjejen har? Det är lite dubbelbottnat det uyttrycket "RUTIN" för precis som du säger, när det är ens eget barn så är det inte rutin eller något vardagligt - det är stort och skrämmande. Fast i läkarnas värld så är det ett sätt att lugna, på det sätt de kan - för rutin betyder ju att det är ett ingrepp de har gjort flera gånger och att de faktiskt vet vad de gör när de håller på - så på det sättet är det något positivt.
Svarar gärna på frågor och det vet jag att de andra också gör om du undrar något? Fast jag gissar att du undrar om allt och ingenting just nu - men just nu känner jag att det är svårt att veta i vilken ände man ska börja - eller rättare sagt vilken ände på saker som skulle vara det bästa för dig.. Vad är det som är det största frågetecknet just nu?
Kikkidil - vilken oändlig soppa med saker och att inte få klarhet i vad som är vad - måste vara så frustrerande Jag hoppas att ni får klarhet i saker, kanske beskeden inte blir så roliga (även om jag självfallet hoppas att de blir goda) men ibland tror jag att det kan vara bättre att veta och att det då görs rätt insatser - så slipper ni iaf stå och stampa på en och samma punkt.
Grattis till nya graviditeten - vad mysigt med ett litet syskon till Ludwig - så mycket som ni redan tagit er igenom så klarar ni av detta och så hoppas jag att orosmolnen snart lättar och skingras och att ni får njuta av båda era barn!
Bebiis08> Välkommen hit
Du skriver att du antagligen kommer att föda på USÖ. Nu är inte jag du och så vidare och så vidare... men om jag får tänka lite högt, för hade jag varit i din situation så hade jag nog hellre fött i Gbg. Detta då jag vet hur grymt det kändes när vi behövde skiljas från vår lillskrutta för att hon skulle åka ambulans till Gbg och vi efter i bilen och man är inte lämpad egentligen att sitta bakom ratten. Ner till Gbg, vi vet knappt vart vi ska och tårarna bara rinner. Jag tror att om man föder i Gbg så blir den separationen mindre. Kanske kan ni även få göra besök på 323:an och IVA innan, komma iordning på Ronald och ha allt det där praktiska på plats. Så kan du fokusera på att föda bebis och njut av barnet, istället för att planera ett par steg framåt.
Vidare så må de vara jätteduktiga på neo på USÖ, men dessvärre kan de inte hjärtisar alltför bra och de lär antagligen vilja ha din bebis där när han eller hon är född för observation innan ni åker ner till Gbg.
Bara lite tankar - nu visste vi inte att vår tjej var hjärtsjuk innan hon kom, vilket är en annan situation än den ni är i idag, för ni har ju ändå chans att förbereda er - men jag gissar att man ändå blir väldigt känslosam vid avskedet. Och det blir många jobbiga avsked ändå de kommande veckorna - dessvärre...
Kikkidil - åh vad kämpigt Har man helt avfärdat den första teorin om en tromb(?) ? Som Gunsan skriver det är inte kul att veta alla gånger man att inte veta är jobbigt... för då kan man inte ställa in sig på något.
Hur var det med lillpyret i magen då, visst såg man inget avvikande där iallafall?
Jag hoppas de ringer och att de kan presentera några teorier!