• Susie

Brudarna babblar vidare 8

Hej vännen!

Hur har du haft det in BERLIIIN!"?Skrattande Jag måste erkänna att jag först inte fattade att det var dit su skulle utan trodde det va julmarknad i Sthlm som du bokat? Men det va nog både och?
    Berätta, var det vackert? Drack du mycket öl på Brauhaus? Köpte fina saker? Hur kändes det med Bellis?
    Firar ni jul hemma eller? Det har du nog redan sagt!

Ja, det där med ilningarna blev tackolov inget långvarigt!Flört I måndags och i veckan har jag varit mer förskonad så jag tror lilla bebis snurrar runt fortfarande, hon tjuvtestade nog bara att lägga sig till rätta under helgen men har sen vänt tillbaks igen SKÖNT! Nu kan jag gå igen jipppi! Danne är i Gbg och idag tog jag och Jolina bussen 2 hållplatser Underbart! Så gick jag myrsteg hem i vinterkylan, men när jag kom hem kom sammandragningarna ändå Hoppades genast ner i varmt bad och vilade så visst är man begränsad! Ska ta bussen o hämta hennes sen på em igen

Ja, ang det där med ärrvävnad. Det kan ju vara sen senaste förlossningen, då kan ju inte embryot vandra upp i livmodern om det är ärr på insidan och det ör "stängt", eller bara så enkelt att spermierna har aldrig kommit fram för det e stopp vid livmodertappen där jag gjort operationen. De har ju bara kollat äggledarna som var fri passage i.....tex....Det är alla fall min egen teori. Med tanke på hur många embryon vi har i frysen så hade jag annars kunnat vara gravid varnnan månad ungefär som läkaren sa..... Men det gör inget nu! Det blir inga fler barn här alla fall och väntar ju ihärdigt på vår lilla fis!Hjärta Men jag är sådär känslig, när jag inser hur många som "gjort fel" och det har handlat om MIN kropp osv.

UL är på måndag, då är det "bara" tillväxt UL för att se om bebis växer som den ska och uppskatta vikt o längd. UL på tisdag är att kolla moderkakans läge...... Båda blir ju väldigt spännande!
    Nu ska jag sova en stund, har vart vaken i natt och sovit dåååligt Vaknade sen vid 05 så jag s super trött.

Lägger in en bild på den underbara ULLfilten som kom hem i brevlådan idag Och en bild på Bebis overall

Det är den Grå filten
    Overall

Kram på er!

• Susie

Konstigt....trodde bara bilden skulle komma upp men men, jag gillar den sååå mycket! Den har såndär söt toppig luva, jag tror sån som Bellis har med på sin?

• Susie

Domenica, nu ser jag
    En ps3....Är det Playstation 3Drömmer?
    Jag har köpt en liiiten mjukis Dalmatin som Jolina gråtit över i leksaks affären i ca 6 månader, nu är hon helt knäckt för att den sista är borta! *stackare* ! Och sen en Playmobil "Stort Stall" med hästar o gubbar o boxar.......sen blir det väl lite glitterskor, prinsessklänning och annat smått Resten ordnar släkten.....Mycket Barbie börjar det bli nu

• Susie

Hej allihopa!

Är Icka och Lilla T helt borta från våran tråd nuGråter, tycker det går fasligt långt mellan inläggen, så tråkigt!

Domenica, Hej vännen!
    Va mysigt du verkar ha haft det men det är ju oftast så att när det är kortare semestrar så blir det ofta lite sömn tyvärr Låter ändå som det va skönt att komma hemifrån ett par dagar, det behöver man så man har nya krafter till lilla tjejen där hemma! Trist dock med förkylningen, det e ju inte kul när man är iväg!
    Va gullig din Man verkar vara, blir lite avis faktiskt och har heft endel duster med min egen de senaste veckorna tyvärrSkrikandes...men men...... 

Hur går det med Bellis annars? När ska du börja jobba förresten? Tror väl att det är ett tag kvar väl?

Åsa, Hur är det med er?

Har idag sett våran älskling under 35 min på Ultraljud, gud jag blir helt facinerad att det är vår andra lilla älskling som är där inne. Svårt dock att se så tydligt som på RUL nu när bebisen är så stor. Allt såg bra ut och det här var ju tillväxt UL för att kolla att bebsien inte är tillväxthämmad och att flödet från moderkakan är som det ska osv, vår lilla sötis ligger fortfarande i tvärläge och kommer inte ner, som befarat. Så uppskattad vikt nu är 2190g.......tror jag hon saObestämd, dock trodde hon inte att det blir en vaginal förlossning. Obestämd Moderkakan ligger där den ligger men ska ju träffa läkaren för ett nytt UL imorrn och då ska det verkligen konstateras. Så som bm sa så ska jag inte räkna med att bebis föds vecka 40, och därmed kan jag ju inte räkna med vikten då heller. ca 200-300g/vecka kan de gå upp nu sa hon och snitt görs ju i vecka 37. Så om fyra veckor ca!!!!FörvånadSkrattande....så bebisen ligger mitt på normalkurvan just nu och jag antar att den hamnar någonstans mellan 3200-3500 vid födsel, eller mer hoppas jag alla fall så att den inte är för liten bara så det känns skönt. Fick se en underbart vacker vy av bebis ansikte också.......såååååååååååååå söööt!Kyss Man såg tydligt proportionerna i ansiktet, ögonens bredd, näsvingarna och de små "tuttande" läpparna, HELT fantastiskt att man kunde se så detaljerat på ett helt vanligt ultraljud, såå underbart! Ändå så kan man ju inte se framför sig på nåt konstigt sätt....
    Men jaha, det blir bebis SNART helt enkelt! OM inget ändras imorrn då.....

KRAMIS!

• Susie

Skulle gärna vilja ha lite detaljerad info om Ickas och Åsas snitt om ni vill dela med er? Känner mej aningen nervös inför det faktiskt Jag tror att ni båda var uppe på bena ganska fort och upplevde det inte såå hemskt som många andra säger att tiden efter är?

• Susie

Heeej Åsa!

Va tjötigt när Internet inte fungerar, jag tyckte det räckte att vara utan den bärbara ett par dagar och bara ha den stationära! Skönt att allt funkar bra med jobbet, såklart att man inte tackar nej till julledigt

Hur du upplevde det? Funkade bedövningen som den skulle? Fick du ha Saga hos dig på bröstet efteråt eller fick hon vara hos pappa? Hur kändes det? Hur gick det att sy? Hur kändes det efteråt? Du var väl uppe rätt snabbt på benen osv? Man får väl värktabletter eller? Var du nervös innan?
    Kram till dig!

• Susie

HEJ VA NI SKRIVER!

Åsa, Tack för all informationen om hur du kände osv! Betyder ju mycket att höra det från nån man känner osv.
    Gud, va obehagligt det lät att du hörde henne skrika innan de fått ut henne, lilla skruttan då!Hjärta Låter ju som allt gick jättebra osv. Jag fick veta idag att de här på sjukhuset låter barnet komma till mammans bröst först innan pappan får gå ner till uppvaket undertiden man själv sys och det kändes bra att veta.

Grattis till Sagas små steg!!!! Va mysigt att hon går! De brukar ju tjuta av lycka när de tar de där stegen, det gjorde Jolina med, blandad förtjusning med lite skräck i blicken ha ha ha! Va kul! Du som väntat på det så!
    Låter mysigt med julfest och det e ju inget fel om det blir lite lagom lungt!
    Va inte så mot dig själv, de har ju olika perioder då de är mammiga resp. pappiga och jag e inte säker på att det beror på att du varit borta. Jag tror att många barn i många lägen visar trots osv mer mot mamman än mot pappan oftast, så var det alla fall för mig och mina vänners barn med.
    Kram!

• Susie
    domenica skrev 2010-12-13 16:29:44 följande:
    Bellis är det full fart på! Nu är det roligt att säga "babababababa" hela dagarna och gärna vakna på natten för att leka lite så vi är lite trötta både mannen och jag men det funkar Dagarna får man ägna åt att rädda henne från sig själv när hon försöker slänga sig utför trappor, ställa sig upp mot allting och krypa efter stackars katter. Härligt att se henne utvecklas och hon är en riktigt glad skit måste jag säga
    Hej Domenica!
    Vad glad jag blir när jag läser om Bellis! Det känns plötsligt som en evighet sen Jolina var på det humöret, för Bella låter som hon e lika mycket drag i som Jolina hade. Hon hängde i gardiner, gömde sig under tvättställningen, drog ner alla kläder, plockade ut alla skor i hallen, gömde sig under soffborde......Hon va verlkligen överallt HEEEEEELa tiden! Då var jag en aningen slut faktiskt men idag kan jag bara le åt det! Va kul att hon börjat "orda" sig fram till lite olika saker nu också!
    Ikväll ska ni ha glöggkväll också va mysigt!!!!! Jag hade en STOR glöggkväll första advent som jag var riiiiktigt stolt över allt gott jag hade gjort! Mys för mej, jag börjar så sakta sakna lite vin och glögg med den där speciella ingrediensen.....alkohol iDrömmer!

Jag och sambon har tyvärr haft endel ganska "stora" duster men dock FÅ under åren vi varit tillsammans och det handlar oftast om samma saker så att säga. Vi är otroligt olika med endel saker/synsätt som är riktigt viktiga för mej tyvärr och det känns svårt att få det att fungera som man vill om man är helt oense OCH om inte den andra (hans fall) inte är villig att samarbeta.......*stort suck*. Vi har ju snackat igenom det, vi är väl sams absolut men tyvärr är inget förändrat och det här kommer nog alltid vara en diskussion i vårt förhållande tillochfrån....... Men som sagt, det är OK men jag e inte ok längst in i hjärtat men hoppas på att det ska bli bättre framöver såklart.Obestämd
    ...
    Idag har jag då gjort VUL igen. Det blir planerat snitt! Har dock inte fått tid ännu men i v37, borde bli runt den 3-10 Jan nån gång....ObestämdFick en ny tid den 28Dec och huruvida allt ser ut då bedöms om jag ska läggas in för översyn veckan innan (fy jag vill inte vara ifrån mina älsklingar en hel vecka! Särskillt inte Jolina, jag e så känslig nu också! Berättade jag att jag nästan ringde hem henne från en kompis i lördags för jag saknade henne så?!?). Fick också veta att det finns större risk för stora blödningarRynkar på näsanunder/efter snittet pga moderkakan sitter mer fast än annars. Såklart finns ju allt med i beräkningen och läkarna o barnmorskorna som jag träffat är jättebra och duktiga!Hjärta Är strikt ordinerad att mest ligga ner och ta det väääldigt lungt kommande veckor. Ingen resa. Så vi blir hemma själva på julafton helt enkelt och gör ingen resa till farmor i enköping som tänkt....men det blir ju mysigt ändå! Visst är jag lite orolig men hoppas ju på att allt går som planerat och hoppas jag slipper bli inlagt en hel vecka innan snittet....och såklart som innan, vid minsta ond sammandragning eller minsta prick blod så är det inskrivning på sjukhuset.Tyst
    Sambon har bett mej packa en väska att ha i badrummet där jag kan ha det mesta förberett, för är det nåt så är det ju väldigt bråttom. Så jag ska väl försöka börja packa lite...men det känns svårt, behöver köpa lite amningsinlägg, bindor, bra trosor för snitt!Förvånadoch lite annat småpyssel, tex har jag inte köpt nån pyjamas till bebis än, men mest stressad blir jag över att vi i inte får vagnen förrän v 5, har inte köpt säng, sängkläder,skötbädd eller bilstolObestämdBara pengarna jag väntar på....
    Annars allt fint
    Kramis
    kramis!
  • Susie

ICKA Åhhhh Tack! Vad glad jag blir att se dig här inne! Jag måste få ditt FB konto nu!!!! Du lägger väl upp bilder på dig och Alice? Måste få se mer av henne så lääänge som vi väntat på henne!
    Det låter positivt med ditt snitt, jag hoppas så mycket att blir så för mig med men e lite oroad över den ökade blödningsrisken för min del, men det kan jag ju inte tänka på nu. Ska ju få bebis snart!!!
    Kan du inboxa mej ditt efternamn igen?

Många Kramar!

• Susie

Hej tjejer!

Idag är jag såååå lycklig!Hjärta Sambon har skött sig exemplariskt och kärleksfullt.HjärtaIdag har vi stor shoppat till vår lilla bebis!
    En underbar spjälsäng, bilstol, kudde, gosig kanin,skötbädd, sängmobil och annat smått som nappisarHjärta
    Är sååå himla nöjd och glad! Och nu står sängen i vårt sovrum, inte fullt bäddad men med madrass, täcke o spjälskydd, en helt otroligt ofattbar känsla! Danne släppte sen av mig på stan för att jag skulle handla lite klappar och stoooooora trosor till mej ha ha ha! Sen ringe han upp och sa att vi fått brev om tid för vårat snitt!!! Jag visste hela tiden vilket datum det skulle bli innerst inne..... av alla dagar så ska det bli den 5e Jan Dannes o min dag då vi träffades!Hjärta Så hääärligt och det e faktiskt bara 3 veckor kvar innan vi har vår lilla älskling hos oss!!!!!!
    Hoppas allt e bra med er andra, nu ska jag strax lägga Jolina och sen återgå till att lägga mej i sängen framför tvn och kolla Bonde söker fru, den enda serie förrutom SATC som jag faktiskt följt jämt! Kolla lite på sängen och drömma mej bort......kanske slå in en o annan klapp till skruttan.
    Kramis till er!

Svar på tråden Brudarna babblar vidare 8