LILLA T, VAD ÄR DET DU SÄGER????!!!!! Jag har längtat sååå mycket och hoppats på att det är hos dig vi kan ses! Jag tänkte på det häromdagen när nån skrev "nästa sommar kanske", och blev liksom lite nedstämd, det känns alldeles för långt!!!!!!! TACK TACK TACK för din underbara inbjudan! MEN av alla helger, är det just den helg då en av mina bästa vänner från London kommer över till mig och stannar i 4 dagar
Snälla föreslå en annan i Aug? Gud det kanske blir svårt att få till så att alla kan ses, men jag hoppas såååå mycket att vi kan ses allihopa! Jag tar med mej Jolina, karln får stanna hemma hihihihiihii
Guuud va glad jag är nu!
Tack för dina peppande ord! Nejdå, jag är faktiskt inte övernojjig och har inte en endaste tanke på MF och det känns så skönt! Jag tror jag har varit så deppad så länge så att jag inte orkar annat än att vara lycklig
Men vad säger du?! WOWOWOWOW, sätter ni igång direkt den här gången? Nu kommer det nog inte dröja med tanke på att det var spolningen som gjorde susen förra gången
Såååå coolt! STOR KRAM!
Domenica, Gumman, här kommer lite tips och erfarenhet av mig som kämpat med "sömn" lääänge.........
förstår att du är trött, det är få förunnat att få sova gott om natten som Lilla T fick hihihii!
Men håller också med om att ju tidigare ni lär henne att "somna om och somna själv" desto enklare framöver, det kan annars bli ett väldigt jobbigt scenario längre fram och det gör det bara hysteriskt jobbigt för er och henne sen. Jag tycker du ska läsa lite om sömn, det är det verkligen värt! Tro mej......För oss var det alltid det största problemet och jag var ständigt trött och som i en stor bubbla eller att vakum enda tills Jolina var 3 år!
Så jag är på Lilla T's spår och tycker man ska börja så även om det inte funkade för oss. Jag var duktig på att lägga över Jolina i sängen, amma lägga tillbaka osv även flera gånger/natt.....MEN för vissa barn hjälper inget! Hon sov gott och hela nätter i perioder när hon var liten och jag tyckte det gick jättebra. Det va senare .....Vi gjorde allt som man skulle för att hon skulle bli trygg i sig själv och det blev bara värre o värre o värre.....Så min erfarenhet är tvärtom, det beror på vad man har för barn. Det funkar för vissa men absolut inte för alla. För våran del hade vi antagligen fått sova 10000tals timmar mer om vi bara med en gång hade lagt henne hos oss och haft henne i vår säng istället för att envisas med att följa dessa råd om att de ska somna själva, bli trygga i sig själva, inte ta upp dem när de skriker direkt osv..... MEN det vet man ju inte förrän efter flera år, vad som funkade eller inte. ALLT funkar i perioder och funkar inte i andra perioder. Jolina hade ju god sömn fram till 7 mån.........SEN kom den hemskt jobbiga perioden som varade i 2 år......Hon vaknade ca 05.30 varje morgon (det här var från ca 7mån) med ett jätte utbrott, gallskrek och sparkade i hela sängen (vår säng såklart). Somnade gott på sin fm vilostund vid 08-09 utan några problem. Vi la henne vid 19...försökte få henne att sova och runt 21 somnade hon efter evigt vaggande, springandes till sängen, 3minuters metoden osv osv osv, vaknad vid 23 gallskrek utbrott somnade vid 01, efter evigt vaggandes, vaknade sov till 05..... alltså, hennes utbrott berodde på att hon aldrig kom till ro eller sov tillräckligt. Hade vi istället för att väcka henne för att lägga över henne i sin säng, eller tex lagt henne i vår säng där hon uppenbarligen kände sig trygg så hade hon antagligen sovit lungt hela natten och varit utvilad och sparat oss eviga hemska sömnlösa timmar. Än idag ropar hon ju nästan VARJE natt eller kommer över i vår säng......Alltså, så sover hon hos oss VARJE NATT från ca kl 24, trots att vi var extremt noga med den där vara trygg i sig själv principen...och hon är ju 5 nu. HA HA HA! Det här blev väldigt långt
Bara ville dela med mig lite av vår erfarenhet
KRAM!