Brudarna babblar vidare 8
Darlings, var är ni?
Saknar er massor! Vill ha lite tips och förlossnings minnen nu när det närmar sig ju!
Kram till er!
Darlings, var är ni?
Saknar er massor! Vill ha lite tips och förlossnings minnen nu när det närmar sig ju!
Kram till er!
HA HA HA!
Ni är för underbara!
Domenica, Hej vännen!
Tack! Va söta kommentarer du ger mej! Det behövde jag verkligen efter mötet med BM som gav mej "bantnings tips" nej men jag e extra känslig! Hon sa att jag hade gått upp mycket osv och att bebis nog ligger runt 4000g. Jag blir så förvånad.....för Jolina väge ju 3525, ganska tunn enligt mej med tanke på hur jag o Danne ser ut i kroppen. Alla fall, nu är det dax att ta bort allt sött som jag sätter i mej och börja simma försiktigt sista 9 veckorna Dessutom säger hon alltid fel vecka när jag är där eller så räknar jag fel....men jag räknar enligt FL och den stämmer ju.... Om hon hade satt krysset för sf måttet på rätt vecka hade det hamnat mellan mittkurvan och den övre och inte på den övre Hon har satt krysset på v 30 fast det borde vara på v 31 eller i mitten.....Går ju in i v 32 på ons så jag ligger ju mer i fullgången 31 än 30...Ja ja, upprörd blir jag! Ha ha ha!
Åhh va fin vagnen är som du har köpt! Kollade just in den! Med 3 hjul va? Teutonia hade vi ju med Jolina med och Lööööve den, den är så lätt och otymplig att den e ganska smidig som sittvagn, sen har jag en söt paraplysulki nere i källaren sen.
På tal om graviditet.............När börjar ni försöka? SÅÅÅ SPÄNNANDE!
Ja, att shoppa till småkillarna och tjejerna....finns det nåt roligare?! Eller dyrare? hihihih!
Oj det blir ett "rasslande" nyår HA HA HA! Gbg humor Mysigt det låter!
Bebisen ligger på tvären här fick jag veta idag också och har inte sjunkit ner....tack o lov
Jag läser och övar mej på "dyktekniken" som hittills verkar funka bra när jag övar, jag hoppas verkligen att den här förlossningen inte ska bli lika lång och smärtsam pga den! Min Bm försäkrade mej att den inte blir lika lång andra gången så hon bad mej lita på det, jag ska försöka
Massor med Kramar!
Domenica,
Nej inte 4000 nu hi hi hi! Alltså hon menade att bebis hamnar runt 4000g...har liite svårt att se att mina barn skulle vara så himla olika det skiljer ju faktiskt ett halvt kilo isåfall. Nåja, jag tycker det ofta inter verkar stämma som du sa
Jag förstår precis hur du menar med känslan att inte vilja skaffa en till nu, din lilla är ju så liten än! Jag kände inte en känsla eller hade en enda tanke på det när Jolina var knappt två ens och bara njöt av att ha henne som du skriver.
Ja, vänta lite du, det behöver ni ju alla, annars tror jag inte man hinner uppskatta sitt första barn. Såklart kommer ju känslorna att vilja ha en till senare men inte än, jag tror dock att det tar oftast 3 år innan man vill ha ett barn till, alla fall för mej. Jag tyckte min skruttis va liten bebis när hon var 2 år och kändes jättekonstigt att tänka sig att hon skulle bli storasyster då
Jolina kramar magis, sjunger och bara iiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhl vrålar när jag sätter in tanken på hennes syster/bror i ett verkligt senario som "Tänk när du och pappa får komma upp till mej på sjukhuset och träffa bebisen första gången", då studsar hon runt hela lägenheten och tjuter av lycka!
Vi har enats om Viola nu
Längtar så till UL 1 dec.
KRAM!
Hej Kära vänner!
CrazyHannah, Heeej! Tack för ditt stöd! Ja, jag tycker det va onödigt och klumpigt som BM la fram det
Fy för magsjuka! Alla jag pratar med har det, deras barn alltså. Jag och D klarade oss trots att Jolina hade det, tack o lov! Är dina killar bättre? Hoppas allt är bra med er? Hur flyter det på annars med Alexander? Hur stor är han nu? Hur känns det annars? Kram!
Åsa Hej!
Hur har det gått på jobbet den här veckan? Hur har det känts med att lämna Saga hemma hos pappa? Funkar det bra+ Jag hoppas du är OK och inte mår dåligt av det osv! Hur går det för Saga annars, börjat ta sina steg än? Det e så spännande, när man väntar på de där stora stegen ju!
Ja, nej jag tycker 15 kg inte är fasligt mycket alls utan mer normalt, kanske lite i överkantmen fortfarande OK. Jag följer ju samma vikt som med Jolina trots allt och då tillhörde jag ju ändå den "yngre gravida kvinnan" HA HA HA! Jag gjorde lite efterforskningar i det där med sf mått och det visar inget på hur stort eller litet barnet blir tydligen. Det som avgör barnets födelsevikt är gener men mest mammans BMI vid inskrivnings tillfället!
Ta hand om dej och kom in och berätta om jobbet, vill gärna se nya bilder på Saga också !
Kram!
Icka, Hej! Hur är det med dig och Alice? Funkar allt bra med hennes lilla mage fortfarande? Hoppas allt är bra med er! Kan du inte lägga in lite nya bilder på henne vore jättekul!
Kram!
Domenica, Hej sötis! GRATTIS till Bellas stora små steg!!!! Vad säger man, "One step for the..... UNDERBART! Den bruden, hon tar sig upp med ren vilja! Ha ha ha! Det är ju sååå olika på barn, endel e supertidiga och andra tar det lite mer lungt, men när de väl börjar dra sig uppåt osv e det ju skitkul och spännande! Lika väl som de första helt uuuursöta små orden från den där lilla rösten! Glömmer aldrig när Jolina dovt och ansträngt sa "Bomma" sååå sött och hela ansiktet grimaserade ansträngt för att få fram det!
Lägger du upp några bilder på henne när hon e i farten eller finns det kanske på FB?
Hur är det annars?
Kram!
Lilla T, Allt bra med er? Kom hit o kika in och berätta lite!
Lika som Bär? Gud så spännande!
Domenica,
Heeeej gumman! Tack för dina fina ord och trevliga gissningar!
Jag hoppas ju innerst inne att allt kommer bli som vanligt i beräknad tid osv. Den här väntan bara och att inte veta känns lite jobbigt! Men snart så vet jag hur det blir och så länge får jag fortsätta att öva dyktekniken
13 Jan hihihi
Coolt! Jag har inte vågat gissa datum eller vikt ha ha ha! Jag tror kanske...om det nu inte blir snitt då så tror jag på..... 21 Jan, 3720g, 50 lång och en flicka såklart
Kolla in min fina jämföresle med mina små
Kram!
Domenica, Och tack för de fina bilderna du la upp på FB! Så söt hon är! Och charmig när hon står där! Gud vad jag skrattade när du skrev att hon stog upp i sängen när du skulle ta upp henne efter att hon sovit en stund
Ser framför mej hur hon stonkat och kämpat innan du kom in och hur lycklig hon måste ha varit när hon plötsligt såg allt i rummet!
OJ, Vilken tur!!!! Hon e ju så nätt och liten och det blir liksom så extra sött när man ser henne stå upp som en liten docka hihihih! Minns alla kort på Jolina med....urgulligt med det där lilla flinet och runda lilla flintskallen HA HA HA!
Ja, helt otroligt att vi ska få en liten tjej!
Förresten, vart har de mest utbud på fina sängar o annat babytjafs? Babyproffsen? Här har de två sängar så närmare jul tänkte kag att vi ska åka dit kanske och handla lite.....måste ha bilbarnstol också snart....
Det e ju lite fix men funderar på att pcka BB väskan nu ifall nåt skulle hända.
Vad händer annars?
Domenica,
Nej Åsa kände sig tyvärr hängig annars hade vi ju planerat in en fika. Synd! Men det blir nog flera gånger hoppas jag! Vi måste ju ses allihopa igen och vi bor ju verkligen inte långt ifrån varann heller
Domenica,
Hej darling! Vilka underbara nyheter!!!!!! Klarar du efter allt "försökande och kämpande" att bara ta det som det kommer utan att inte lägga märke till ÄL? Hihihihih! Gud va härligt att ni känner er redo! Så glad för er!
Ha en underbar resa till Berlin!
Hej hej!
Åsa, Åh det låter som det går bra alla fall och att du inte känner dej deppad alla fall at vara ifrån henne för det känns ju inte kul! Skönt också att komma hem sådär lagom i tid och inte när det ska lägga sig!
Jag hade en hemsk period då Jolina var 2 år på dagis då hon var så "jobbig", nhade utbrott osv och vi båda hade börjat jobba heltid då.....det va hemskt, jag grät när jag lämnat henne och på jobbet, skippade lunchen nästan helt för att kunna gå tidigare och nästan sprng till dagis när jag skulle hämta henne....Fy! Tur att man lär sig av sina misstag!
Skönt att det e bra med dej o Saga! Såklart ska du njuta av den lilla stunden på em/kvällen när du kommer hem!
Skönt att fira Jul hemma själva också men det är väl också ett val ni gjort som du skrev. Vi har ju rest i 10 år antingen till mamma Gbg-Nyköping eller, Gbg-Sthlm, det var få gånger vi var hemma själva, det va när Jolina var 1 då firade vi hos oss så jag vet exakt hur jobbigt allt packande är, allt åkande och nervositeten över väglaget varje gång.
I år ska vi till Dannes mamma i Enköping, dock inte såå lång resa!
Tack för gissningarna också!
Kram!
Domenica, Åh då är du i härliga Berlin nu och ikväll blir det väl "Brauhaus"? hihihihi!
Jag förstår vad du menar, tycker ni gör helt rätt i att sätta igång i god tid och slippa "kämpa som sist".Du klarar nog av att hålla tankarna lite mer lugna den här gången tror jag Ser fram emot att följa resan alla fall
Måste få klaga liiite..........
I Lördags ökade mina ilningar så nu är de i nivå med de jag hade med Jolina. Jag antar att mina bebisar vänder huvet nedåt i samma vecka helt enkelt eftersom det kommit samma vecka! Skumt! Det e ju nerver som ligger i kläm....Tycker det e så konstigt att inte alla har så men det är väl olika?! Ingen av er hade väl så? Alla fall så är jag näst intill säng liggandes nu och när jag går får jag ta väldigt korta steg, hålla andan och "lyfta upp" magen, då kan jag ta mej fram några meter! Väldigt jobbigt! Som tur är så har jag en dagis vän som bor nära som skjutsar o hämtar Jolina när hon lämnar sin dotter tex som idag när Danne jobbar i sthlm och jag inte har bil heller!
Kanske finns det nåt positivt dock och det kan ju innebära att bebis inte ligger i tvärläge längre utan har åkt ner md huvet lite mer och kanske puttat undan den där lilla biten av moderkakan, vem vet! Återstår att se!
Dessutom, har jag läst lite om föreliggande moderkaka och de vet ju inte varför men tidigare snitt och operationer (ärrvävnad) verkar vare en orsak att den växer fast där nere...........Vilket igen leder mej till den misstanken om att min hemskt dåliga läkare som skötte vår utredning så dåligt faktiskt missade ärrvävnad efters min opertaion jag gjorde för 3 år sen mot cellförändringar! Känns bara oerhört ledsamt såhär i efterhand och nu faller fler bitar på plats. Dessutom frågade läkaren som gjorde VUL häromdagen om jag hade opererat mej, vet dock inte varför hon frågade men nu börjar jag förstå varför
Annars ser jag väldigt mycket fram emot kommande två UL
Kram till er!