• Tarda

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej tjejer,

Ingen jättebula här ännu, men jag tycker allt det syns. Mest är det väl tarmarna som blivit undanträngda som står för putet men det är OK för mig Flört Har fått köpa 2 mammabyxor för mina vanliga skär in och går knappt igen längre.

Förra veckan fick jag se Uno igen, gjorde ett VUL på MVC då jag haft flytningar i knasig färg. Vi fångade henom under en vakenperiod och det var full fart där inne, det är verkligen fantastiskt att se nått som man längtat efter så länge röra sig. Hoppas jag kommer känna någon typ av buff eller sprattel om nån månad, fick läsa mammas anteckningar från när hon väntade mig och i v 16 hade hon antecknat sprattlande fisk.

Stort grattis till huset Macpau, får man fråga vad och vart ni köpt, är så nyfiken Glad
    Hoppas du har det härligt i Budapest med syrran och kommer hem med laddade batterier.

Det verkar vara många som sätter igång med sprayandet nu i dagarna, håller tummarna för att det ska gå bra för er, och för er som får vänta lite till oxå, såklart.

Kram

• Tarda

Hej Allihopa!!

Skönt med lite fart i tråden igen, och så spännande nu när många sprayar och snart börjar spruta.

Vad skönt att blödningen kommit Macpau, minns hur äckligt sprayen smakade men till slut vande man sig. Jag gillade verkligen de trevliga bieffekterna jag fick av den, tyckte städning var det roligaste som fanns och gick ständigt med en trasa eller mopp i handen, oj va rent och fint vi hade det i maj ;)
    Ser verkligen fram emot grillning i Partille nästa år, när får ni tillträde till huset? Det blev inget Calanderska för syrran då, antar att det gick på naturlig väg till slut?

Jag förstår att det känns jobbigt, men snart snart är det eran tur och du ska bara veta hur snabbt man glömmer all bitterhet. Det låter nog sjukt och kanske är det inte vad man vill höra när man är mitt uppe i det men jag minns knappt hur de där tre åren när vi försökte utan resultat kändes. De är så långt borta och hade jag inte skrivit dagbok hade jag nog aldrig kommit ihåg hur vidrigt och hopplöst det kändes ibland. Sen får jag väl erkänna att jag fortfarande har lite svårt att hantera människor som säger sig vara frögurkor o blir på smällen dan efter att de slutar med p-piller osv. Men istället för att vara bitter och ledsen blir jag mer sur och förbannad för att de är så sabla korkade och okänsliga.

Önskar att jag kunde säga att det går finfint att vara gravid, att det är solsken och fluffiga kaniner hela tiden. Istället mår jag illa mest hela dagarna, som tur är kan jag kontrollera kräkandet men orken och aptiten är det inte mycket med. Jag mådde så bra i början så när detta kom runt v 9-10 blev jag riktigt förvånad, så typiskt. Det är mindre än 2 månader kvar tills vi ska gifta oss och som det känns nu vill jag nästan ställa in, finns ingen ork över till att planera och fixa, men men.
    Kommer ihåg att jag tänkte att jag minsann inte skulle klaga om jag mådde dåligt, att det är en piss i havet mot allt man gått igenom, tji fick jag. Inte för att jag klagar hela tiden men häromdagen när jag tänkte nått i stil med "Helvete, jag vill verkligen inte vara gravid längre, fy fan" insåg jag att jag är precis som "alla andra", suck Skäms

Om ni fortfarande vill träffa mig efter ovanstående fikar jag gärna den 11 aug.

KRAM

• Tarda
    MissDrutten skrev 2010-07-30 12:31:10 följande:
    Det är precis som om jag hade skrivit detta. Jag mår och känner precis som du Glad
    Har oxå stor nytta av min lilla bok jag skrivit och rekomenderar alla att skriva en. Den hjälper de dåliga dagarna och de bra dagarna påminner de en och man blir lite ödmjuk inför hela grejen.

Synd att jag bor så långt från Gbg. hade varit kul att kunna hänga med på fikan och träffa er. Ni har varit sådant stöd och är det fortfarande när det behövs lite peppning

kram
    En kompis sa till mig redan i början att lova nu att du inte går o är duktig o biter ihop, du har precis lika stor rätt att gnälla och må skit som de som blivit gravida lite hipp som happ och hon hade ju rätt. Men det tar emot för jag störde mig som fan på de som gnällde om foglossning och illamående när vi försökte. Håll käften, ni kan iaf bli gravida ville jag väsa mellan tänderna.

Jag tänkte köpa seabands på apoteket idag, hoppas det hjälper lite. Är less på att vinka hejdå till frukosten i toastolen varje morgon.

Hoppas både du och jag mår bättre snart Missdrutten, illamåendet nöter verkligen ner humöret och inget känns kul till slut.
  • Tarda
    Stella Kardunn skrev 2010-08-02 10:34:47 följande:
    Klart ni får gnälla! Sättet ni blivit gravida på spelar egentligen ingen roll när det väl kommer till att vara gravid sen. Jag röstar för att ni lägger alla "skuldkänslor" åt sidan och gnäller på bara Sen hoppas jag att ni bägge två får det lite lättare när ni väl passerat första trimestern, som tydligen ska vara värst.

Förövrigt har jag hört att vanliga åksjuketabletter eller t ex tuggummin som Calma även kan hjälpa. Men prata med BM först i sådana fall, för jag vet inte om det bara rekommenderas när inget annat hjälper.
    Tack Miss Star. Vet ju egentligen att jag borde få gnälla, men ändå. Tror det är svårt att vara "vanligt gravid" när man gjort IVF, för mig känns det så iaf. Lite som om man fått missfall innan kan jag tänka mig, man blir mer orolig och nervös.

Jag hoppas verkligen att det ger sig snart, har en knapp vecka kvar till trimester 2. Ska se om jag kan få tag i Calma, vill helst undvika tabletterna som jag blir så trött av. Dessutom känns det så allvarligt att ta medicin, låter jag bli kan jag intala mig själv att det bara är tillfälligt o snart går över. Fånigt jag vet, hehe.

Angående din spray så kanske den är felkonstruerad, min var aldrig så som du beskriver. Visst har du flera förpackningar? Testa att ta en spray från en annan. Å andra sidan "snortade" jag nog till så fort jag sprayat för att dra upp den så kanske därför det aldrig rann.

Vagitorierna får man nog lite extra av, men visst är de många. O fy bövelen vad jobbiga o kladdiga de var, mycket värre än alla de andra medicinerna ihop. 
  • Tarda
    MissDrutten skrev 2010-08-02 18:50:47 följande:
    Tack! Har oxå hört att den försat trimestern är den värsta så snart är det nog över. 

Mamma sa ungefär samma sak som Tardas vän sa: "Varför ska du inte få tala om att du mår dåligt bara för att du behövt hjälp med att bli gravid och kanske kämpat lite extra. Mår du dåligt så mår du dåligt. Ingen skulle väl vara på särskilt bra humör om de kräktes hela tiden och inte orkade att göra nåt. "

Har mått bättre i ett par dagar nu och har fått behålla maten jag ätit. Men jag har ingen aptit och är inte direkt sugen på nåt så sambon har fått tjata på mig liteGlad 
    Jag köpte Sea-bands på apoteket igår och det verkar banne mig funka. Fick inte effekt direkt men jag sov med dem och har mått så bra nu på förmiddagen Skrattande

Nu ska jag bege mig ut i skogen och leta svamp.

Ha en fin dag tjejer!! 
  • Tarda

Jag håller med, ingen av de andra trådar jag läser är lika mysig som denna. Så kasta dig in i diskussionen Janet, det finns alltid plats för fler Skrattande
    Har ni fått några nyheter från SU?

Det gick inget vidare med svampen men 1 liter blåbär som jag strösslat över morgonfilen de senaste dagarna fick jag iaf med mig hem från skogen. Kantareller köpte vi på Hötorget, inte lika kul men iag gott.

Sea-bandsen fortsätter funka. Har haft de dygnet runt men igår kväll blev de lite blöta, under den timme de torkade hann jag få tbx den där äckliga kväljande känslan. De funkar inte riktigt så bra att jag kan köra tandborsten längst bak i munnen, men det kan jag å andra sidan inte som ogravid heller. Blåmärken och skavsår har jag dock fått men det känns som en piss i havet mot att vilja kräkas och inte ha någon aptit. C retas och säger att jag ser ut som Björn Borg med mina svettband Drömmer

Det kommer gå superbra med sprutan Macpau, till slut tar du den nästan i sömnen.

Gött att du fått till snortandet Miss Star, men jag är lite orolig både för dig och Liffan. 3 h promenad är verkligen ingen mjukstart. Lova att inte springa ifrån mig på fikan, jag går ungefär lika snabbt som en sköldpadda med 2 ben.

• Tarda
    Macpau skrev 2010-08-06 20:11:19 följande:
    Nu när jag sprutade så kom det ut en droppe ur magen efter att jag drog ut nålen...kan väl inte vara livsavgörande?
    Så blev det ofta för mig så du behöver inte vara orolig, testa att håll kvar den lite längre efter att du sprutat klart om du kan, har för mig att det hjälpte. Jag frågade faktiskt om det på repro o de sa att de aldrig hört om det innan men att det var så lite så ingen fara.

Jag har testat de flesta huskurerna, utom det här med att äta ofta, jag klarar det bara inte. Antar att lergigan är nästa steg, hoppas det går över snart för jag vill inte äta mediciner om det går att undvika.

Tack för ert stöd tjejer, ni är fantastiska Hjärta

PS. Gött att du är tbx Vitsippa, det låter som du haft en skön sommar, härligt Skrattande
  • Tarda
    Liffan hela avdelningen heter väl reproduktionsmedicin? Både där man utreder och ivf-delen.

Jag har inte kvar vår remiss men jag är ganska säker på att det stod att vi var satta  i kö till IVF eller motsvarande ord (assisterad befruktning kanske), det gick inte att missa vad det gällde. Håller tummarna för att de inte schabblat till det med er (igen) Rynkar på näsan

MIssDrutten du är inte ensam om den känslan, när slutar man t ex titta efter blod på pappret efter varje toabesök? Skadad är ordet och jag blir nog inte lugn för ens efter förlossningen, om ens då...
  • Tarda

7/11 kl 17 (?) på onsdag låter finemang. Jag är som alltid sugen på köttbullar så jag slår ett slag för Smaka (eller något annat ställe med fina bullar) Flört

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?