• Tarda

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Jag förstår att det känns nedslående att de inte såg så många ägg men som LVHM skriver det behövs bara ett superägg. Vi fick bara ut 6 st ägg, varav 4 blev befruktade och i slutänden dög 2 till insättning och infrysning. Jag ska erkänna att jag var riktigt besviken efter äggplocket (och även efter ET då vi fick veta att bara 2 klarat sig) men en av barnmorskorna tröstade mig och sa att det inte alls behöver vara bättre att få massa ägg, istället kan det bli sämre kvalitet när man får många, så du får tänka positivt. Dina är förhoppningsvis superduperbra Glad

Liffan vad härligt att allt stämde och att ni får komma redan imorgon, du är verkligen värd en genväg. Ska bli spännande att få höra allt im kväll när vi äter köttisar Drömmer

Miss Star jag tror nog det är lugnt med parkering, kulturkalaset går väl mest ut på att dricka öl och då lämnar folk bilen hemma...

• Tarda

Ska försöka rycka upp mig så ni får se mig och bulan ikväll. De sista dagarna har varit riktigt risiga och inga seabands i världen hjälper. Nu känner jag som grädde på moset att jag har en förkylning på g och jag vill verkligen inte smitta någon.

Kräkandet har tyvärr blivit en ond cirkel och just nu kräks jag galla det första jag gör när jag vaknar. Fixar inte ens att svälja folsyratabletter eller alvedon, har en tid hos läkerskan på MVC på fredag, men det känns som en evighet dit Gråter

Nån får gärna PMa mig sitt nummer så jag kan meddela mig ifall jag känner mig sämre ikväll. Lovar att sitta långt bort och inte hosta/kräkas på någon om jag dyker upp Flört

• Tarda

Tack för en supertrevlig kväll igår, ni har absolut bra inverkan på mig för jag har mått bra sen dess Kyss

• Tarda

Macpau sprutnarkoman, jag dör lite här. Det måste varit en syn... Skrattande

Liffan: Ja men visst är det gråtmaterial, eller så är du gravid Tungan ute

Vitsippa: Ska definitivt undvika den färgen. Lukt- och smakminnet sägs vara det starkaste vi har, ganska intressant.

• Tarda

Åååh vilka fina nyheter. Grattis Macpau. Nu vill jag att du ruvar tills du börjar kackla Flört

Den här veckan är stress, stress, stress så förlåt om jag är osynlig. Imorgon ska vi iaf hinna kika på ett hus i Kållred/Lindome, jag hoppas så att vi gillar det. Vi behöver verkligen mer plats och lite gräs under tårna.

Lycka till med sprutan ikväll Miss Star, det kommer gå finfint.

• Tarda

Oj vad ni skriver, jag är mest trött hela tiden och orkar knappt sitta vid datorn längre. O så vaknar jag toktidigt på mornarna som synes. Försökte verkligen somna om men hjärnan började planera bordsplacering till bröllopet och vägrade sluta så jag gick upp istället...

Huset var tyvärr inget för oss, men vi spanar vidare. Jag har inte riktigt tålamod för hustittande utan vill helst flytta nu, bums.

JMA08: Jag hade Milan på mitt äggplock i maj. Nu inbjuder inte direkt en sådan situation till massa prat så tyvärr kan jag inte säga så mycket om honom. Fick intryck av att han är ganska tystlåten, men han var väl koncentrerad och kan mycket väl vara mer pratsam annars.

• Tarda

Varför skulle man inte kunna sjukskriva sig? Hade man gjort ett annat medicinsk/semikirurgisk ingrepp hade ju ingen ifrågasatt att man var hemma, eller hur? Min kompis var (t.o.m) hemma flera dagar efter en hyfsat enkel plastikoperation och det hade hon full rätt att vara enligt FK, det är ju inte som att vi valt att skaffa barn i labb för vårt höga nöjes skull direkt.

För oss var det en självklarhet att båda skulle var med på ET, tror inte ens vi diskuterade det innan utan det var självklart. Min sambo uttryckte sig som så att det vore ju som att missa själva orgasmen i slutet av sexet, alltså inte ok ;) Sen vet man ju inte riktigt hur man hanterar det, både psykiskt och fysiskt, jag hade INTE velat gå igenom ett ET ensam. Hade sambon fått förhnder av någon anledning hade jag tagit med någon annan som stöd. Men alla är vi ju olika. Jag är på din sida Liffan (såklart) så stå på dig :D

Lycka till im LVHM.

• Tarda

Men sablar, här skrev jag ett långt inlägg och så försvann det bara. Snabbresumé:

Grattis till ett fint resultat LVHM.

Miss Star: Imponerande äggreserv, även gamla höner värper visst, och som de kacklar Tungan ute Flört

Vi har RUL 9/9, så om knappt 2 veckor. Tiden sniiiglar sig fram.
    Igår var jag och köpte brudbh så jag har den på tisdag då sömmerskan ska ta mått. Enligt försäljerskan på korsetten var 80F numera min storlek och den satt onekligen jättebra så hon måste ju ha rätt. Hon förutspådde oxå att jag skulle på G- eller H-kupa under amningen, jippie, not.
    Det lustiga är att jag var i en annan butik dagen innan, provade samma modeller i storlek 80E, de satt oxå jättebra, då. Men 24 timmar senare var de alltså för små. Känner mig som ett freak.

Hej allaihopa förresten, har alla det bra?

• Tarda

Åååh P jag är så ledsen att det skulle bli så. Sabla skit rent ut sagt.

Jag skickar världens största kram, hoppas du känner den.

• Tarda

Åh MIss Star jag lider verkligen med er, allt jobb och så blev det pannkaka av alltihop. Så himla orättvist.
    Håller tummarna för att ni ska få tid och snabbt komma igång igen, icsi kommer göra susen för er, det vet jag. BAMSEKRAM

Jag har inte gett upp hoppet om dig och ditt gryn Macpau. De är många som blöder mycket mer än lite brunt och det går fint iaf, passar på att säga GRATTIS för det har jag nog inte gjort ännu.

Hoppas du piggat på dig Liffan, det e så himla jobbigt att bli sjuk på sommaren (vägrar erkänna att hösten är här).

Jag röstar oxå för fika snart, jag har ett ganska späckat schema inför bröllopet men för er finns alltid utrymme, bara vi planerar i hyfsat god tid.

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?