Macpau skrev 2010-05-05 07:52:10 följande:... När jag placerades i kö i januari blev jag informerad om att jag skulle hinna med ett försök innan sommaren-vilket inte blev av. Jag frågade specifikt om detta då jag annars funderade på att göra privat under tiden. Sen förstår även jag att institutioner som sjukhus har med människor att göra och det är mkt som ska passa in-därav förskjutningar/förseningar, etc.
Summa summarum- jag fattar men gnäller ändå
Ja vad ska man säga om Sthlms ivf köer-mer än att deras köer är helt orimliga och i en klass för sig.
Blir man lovad att få sätta igång innan sommaren så förstår jag iofs att man blir sur om det inte blir så, det hade jag oxå blivit. Dumt av dem att ge såna löften och sen inte hålla dem.
Jag har på något sätt landat lite och är inte alls så där hysterisk som jag var i höstas, då var varje dag en evighet och vi hade köat sen jag vet inte när, eg. juni 09 alltså inte alls länge, men iaf. Jag vet inte om det beror på att vi satt igång eller om jag är allmänt coolare nu men skönt är det. Hoppas fler får ett lugnare sinne snart, det är verkligen skönt efter att ha varit på helspänn i flera år.
Ja sthlms köer är hemska, jag förstår inte hur de kommer undan med det, o alla verkar ju gå privat i väntan på att komma fram.
För att hålla sig till ämnet. Igår var vi på SU och kollade östradiolvärdet samt lärde oss spruta. Det tog verkligen emot att sticka sig i magen, men när jag väl vågade så kändes det ingenting, nålen är supertunn och jag hann knappt blinka så var den inne.
Barnmorskan ringde lite senare och sa att mina värden var låga och fina så vi börjar spruta imorgon kväll som planerat. ÄP blir i slutet av v 20, bara 2 veckor kvar alltså. Jag har (nästan) varit förskonad från biverkningar med sprayen, iofs är jag tröttare än vanligt men det är verkligen inget att gnälla om. Jag har faktiskt mått bättre än jag brukar, har fått nån märklig husmorsenergi och putsat fönster, rensat i skåp och fått massa gjort