• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

jag kan på fredag om det är så att ni byter dag!

miss star; hur var föräldragruppen igår? vi ska på vår första träff nu! 

• Liffan

Tarda: fin du är! Nej, nu kör jag på rehabmetoden att leva som vanligt och det är inte så lugnt... C började jobba i måndags och jag har en bit kvar men klarar mig själv för det mesta. Jag är så trött på att känna mig begränsad!! Skönt att höra att ni är på bättringsvägen! Hoppas tågresa gick bra och att ni hade en trevlig helg trots lite krassel.

Macpau: det är lite återhämtning nu men jag mår mycket bättre och det verkar gå åt rätt håll iaf.

Miss Star: kul grupp . Synd att inte fler kom men å andra sidan är det kanske lättare att fokusera och diskutera med lite färre. Jag tänkte att det kanske var William petzell, han är väl från din stad .

Vitsippa: trevligt att få komma till dig igen! Jag tar gärna en promenad innan men för det passar 12 även mig. Ska jag också ta med något kanske?

Min BVC-grupp verkar trevlig! Vi var typ åtta och bebisarna var lite kinkiga så just fokus var lite svårt men en trevlig grupp iaf.

Kram på er!

• Liffan

macpau: herregud vad avis jag var på dig igår! jag hade också kunnat tänka mig ett restaurangbesök. snart så!

Vitsippa: jag tänkte ta bussen till dig, du kan väl inboxa närmsta hållplats!

ha en fin dag!    

• Liffan

hej på er!

hoppas allt är bra med er! tack för senast Vitsippa och ni andra! Vitsippa, kan inte du dela med dig av receptet på soppan, den var verkligen jättegod! 

Juristen; härligt att liten blir större! 

Miss Star:härligt med biblioteksbesök. ser fram emot när man kan hänga på bibblan sen och läsa böcker. lite tidigt för A att uppskatta det än kanske men hon verkar gilla att man läser för henne iaf.

idag åker vi tåg till sthlm igen. ska bli så mysigt att komma upp!

hoppas att ni alla får en bra helg!!

kram        

• Liffan

Hej på er!

LVHM: jag är så ledsen för er skull!! det är så orättvist och jag hoppas verkligen att ni får hjälp så att det går hela vägen nästa gången. många krarmar!!

Sereena: visst har du varit här tidigare. välkommen tillbaka och grattis till dottern. då bor vi i närheten av varandra och jag tar gärna en promenad någon dag! efter en titt i kalendern kanske det dock får bli nästa år...

tarda: aouch för sådan mjölkstockning! usch och fy! varje gång jag hör en berättelse om mjölkstockning drar det liksom till i brösten...

macpau: jaså, föräldraledigheten förlängd . jag vill ju gärna att c ska vara hemma med A rejält men grejen är ju att tiden går så sjukt fort. vi hade tänkt att jag skulle börja jobba efter sommaren men tiden bara rusar iväg och jag insåg att 1/3 av min fl redan har gått. det är ju galet! så vi får se. beror lite på hur våra jobbutvecklar sig också... men optimalt för mig hade varit att vi delar på nästa höst och att c är hemma med a våren 2013 och dagisstart HT 2013. 

miss star; vad jobbigt utan vatten! skönt att det rättat till sig och skönt att vännen mår bättre också!

helgen var mysig men skönt att vara hemma igen! A märker av att vi är borta nu och har (ännu) svårare att komma till ro på kvällen. sömnmarodör... och snart åker vi upp igen men då är iaf c med. veckan är fullmatad med bvc-föräldragrupp idag, date med mvc-föräldragrupp senare i veckan, besök på bvc och date med er, julbak med vänner och middag med min klubb.trevlig vecka med andra ord!

kram på er i rugget!  

• Liffan

Juristen: har också fått mailet!

Idag har vi varit hos BVC. Min jätte till barn nådde inte riktigt upp till 8 kg och 70 cm men väl 7970 g och 69,5 cm. nu sover hon i sin egen säng och jag tänkte krypa ner i min och njuta av utrymmet någon timme innan första amningen.

Godnatt på er!

• Liffan

Macpau: och vi håller tummarna med dig!

Ses imorgon!! C har fått någon yrsel (vet inte vad som är fel på vår familj) så jag hoppas att det inte blir värre bara...

• Liffan

Hej på er!

God fortsättning!

Här är det sådär. Kom upp till Sthlm på juldagen och berättade, rätt skämtsamt, om lite konstiga symptom jag haft de senaste dagarna. Min familj sjukvårdarna tittar på mig och berättar att det låter precis som ms. Så nu är jag på neurologen i Sthlm för magnetröntgen och utredning. Va fan! Det här året skulle ju vara så fint. Jag vill kunna njuta av A och vara en bra mamma. Inte utveckla en neurologisk sjukdom...

• Liffan

hej!

tack för era tankar! tyvärr tyder allt på att det är MS. ska göra ryggmärgsvätskeprov här i gbg med magnetröntgen m.m. visar på inflammationer i hjärnan och ryggmärgen. många lever bra med ms så jag hoppas att vi ska kunna leva så normalt som möjligt men är givetvis ledsen och chockad.

gott nytt alla! orkar intre riktigt kommentera men tänker på er!

kram     

• Liffan

Det var jag som hann haffa Juristen med ett sms! Men jag stödjer FB!

Idag drar vi till SU och försöker fastställa diagnos och hitta bra bromsmedicin till skiten. Men jag mår verkligen helt ok!

Hoppas dopet gick bra igår miss Star!

Kram till er!

• Liffan

Var ändå inne på fl och även om jag har i princip daglig kontakt med många av er ville jag passa på att ge er alla en kram!

Hoppas ul gick bra miss drutten! Och hoppas att du mår bättre nu Kissie!!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?