• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

tack för tips! ska testas!! när mamma kommer på torsdag ska jag be henne hjälpa mig med trikåsjalen också, har inte riktigt vågat sätta ner henne i den, tycker inte att jag lyckas knyta den riktigt...

ost har det blivit, det var det som uppenbarligen lockade mest. herregud vad gott det var!!

• Liffan

macpau: sms imorgon förmiddag. vi har inte jättetidiga vanor och jag har mer koll på mobilen än fl. skulle vara jättekul om ni kom förbi! sen kommer mamma och pappa resten av veckan men annars kan vi väl försöka få ihop något nästa vecka!

hoppas alla har det bra! och att Miss Star med familj mår bra och inte är alltför chockade av dag 3-4...

kram på er!   

• Liffan

tarda: vi prövade med fötterna innanför idag selen idag och det gick lite bättre faktiskt. efter fem minuter ville hon inte längre men ett tag såg hon rätt nöjd ut så vi fortsätter pröva. tack för tips!

• Liffan

Kissie: vad mysigt det ser ut! och vad nyfiken man blir på att se mer av henne . skönt att få stygnen kollade! mina verkar ha försvunnit, märker inte av dem alls nu vilket känns skönt!

idag har vi övat lite mer i selen och det gick väldigt bra. A somnade och jag fick närhet (för det är inte bara bebisen som har behov av närhet i den här familjen iaf ) utan att behöva bära eller vara fastklistrad i soffan eller sängen. 

ska vi säga en fika nästa fredag här hos mig då? vilken dag var det du inte kunde Macpau? jag kan torsdag också om det skulle vara så...  

jag tror att  A har lite ont i magen, framförallt på kvällarna. det är inte så att hon gråter otröstligt i flera timmar men hon är lite gnällig och verkar inte riktigt nöjd och tillfreds. hon grimascherar och blir röd i ansiktet och spänner hela kroppen. får väl försöka komjölfri kost om det inte blir bättre... tycker bara så synd om henne!!

• Liffan
    Vattuman skrev 2011-08-31 17:34:58 följande:
    Halloj!

Har varit på första föräldrautbildningen och insåg snabbt att det inte fanns någon som jag kunde tänka mig att hänga med...

Allt bra med er övriga, Miss Star är ni hemma?

det är konstigt att det är så många trista människor som skaffar barn... du får sätta ditt hopp till bvc-föräldragruppen!
  • Liffan
    Vattuman skrev 2011-08-31 19:00:52 följande:
    Liffan: de enda vettiga verkar ju vara här...
    BVC-gruppen lär väl va samma folk, det är ju inte tokmånga här i obygden direkt.
    tur att jag har er säger jag bara!
    håller med! det är klart, lite mindre utbud hos dig... det blir en utflyktshöst!
  • Liffan

Miss Star: när du känner dig redo kan väl du berätta vad jag behöver tänka på när man ska köpa begagnad trip trap? jag tänkte önska mig en och säga att jag mer än gärna tar en begagnad men då vill jag ju veta att den blir komplett och jag har inte riktigt koll på vad som ska vara med... 

kram på dig!! 

• Liffan

Hej på er!

Miss Star: välkommen hem och stort grattis till Rebecka!! håller med om att det är omvälvande! jobbigt med vikten men vad bra att ni har en plan. och jag VET att du är en fantastisk mamma till Rebecka! men jag är totalt med att man tvivlar på sig själv både en och två gånger om dagen... det var mig en snabb förlossning!!

tarda och macpau: tack för stöd, pepp och tips ang magont! hon ammar nog normalt egentligen. typ en gång i timmen ibland men sen kan hon sova fem timmar i sträck så då har hon ju en del att ta igen...  

och tack för input till stolinköp. tripp trapp kanske inte blir första stol att använda men jag tänkte att det kan vara en bra present för släkten att köpa när de ändå frågar efter önskelista...

Macpau: hur var föräldragruppen?

ang date nästa fredag: Macpau: förstår jag dig rätt att du måste avvika vid 16? isf kan ni väl komma hit vid 12.30 så bjuder jag på lite lunch!   

nu är mamma på besök igen. jag vill alltid vara nära mamma. det känns helt onaturligt att inte vara nära henne just nu. det känns nästan ursprungligt - jag vill suga in hennes kunskap och erfarenhet och tröstas av henne och låta henne trösta A när hon är ledsen. idag låg mamma och A i sked och sov. det var så fint!!! total regression från min sida...

godnatt på er!  

• Liffan
    Macpau skrev 2011-09-02 11:27:03 följande:
    Ska bli jättekul att träffas på fredag! Vi bestämmer det eller?

It's a date! ni behöver inte ta med något - jag bakade ju järnet innan BF så frysen är full...

Juristen: kan du inte ta din lunch med oss då? du jobbar väl inte så långt ifrån där jag bor? *osäker på om du varit hemma hos mig*. 
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?