• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

God morgon!

Hoppas de flesta av er är lediga (ochinte sitter på jobbet, som jag).

Kissie-åh, jag vet hur det är....här på jobbet såär det en suuuuperfertil tjej som nu är inne på barn nr 3 (!!)...men hon är ett extremfall...de flesta har bara hunnit med 2 under tiden man kämpat . Jag tycker också att vi klarar det förvånansvärt bra! Jag tror att om man befinner sig i vår situation så måste man göra ett aktivt val hela tiden- kämpa eller ge upp. Självklart så har man deppiga peropder, men det måste man, annars blir man galen.

Dizzi- jobbigt att bli så trött...undrar hur man själv kommer att reagera!

Tarda- det är VUL för dig idag, inte sant? Hoppas allt ser jättebra ut! Foglossning säger du...ett slag i ansiktet

Liffan- tjoho bruden! Ska bli jättekul att ses på måndag och träffa alla igen. PLUS några nya! Jag kan nog bli lite sen, men jag ringer och kollar var ni är, om jag inte skulle hinna till den angivna tiden (blir max 30 min sen). Ska till skräddaren inför bröllopet.

Vitsippa- hur går det med sprutandet?

Försöker- hej hej gumman! Allt väl? Ska du me dpå fikat på måndag?

• Macpau
    Vårblomman7 skrev 2010-05-13 21:51:47 följande:
    Haha, men härligt efteråt. Glömde dock av stretchningen. Asgarv! Snacka om att de skrattade på jobbet dan efter.Sprang ni i slottskogen? Själv var vi i v-borg men ska prova skogen nästa år, superfint där.
    hahah...det där mes strechningen känner man igen....man går som om man skitit ner sig. Jag tränanr en gång om året-jag dammar av löparskorna och ger mig ut i östrogenkaoset.
  • Macpau
    Tarda skrev 2010-05-14 16:39:09 följande:
    Jag orkar inte dra hela storyn men kortfattat så finns det undersökningar på barn födda efter ICSI som visar att en höjd frekvens av bl a autism och neurologiska skador. Att spermien tränger genom skalet på ägget för egen maskin är viktigt och har betydelse för hur hjärnan utvecklas, när man gör ICSI är det ju en nål och inte en spermie som tränger genom äggets skal. Riskern aär såklart små annars hade ju inte ICSI varit tillåtet men det oroar mig iaf. Hittar inte mina papper just nu, men jag har en vän som läst om detta på sin utbildning nyss och hon berättade det för mig. Det är ingen info som vården går ut med då statistiken inte anses tillförlitlig ännu, man har ju bara gjort ICSI i knappt 20 år och har således inte kunnat studera det tillräckligt.
    oj då...inte så kul att höra kanske. Men jag hade faktiskt föredragit att få veta att riskerna finns...nu tror jag att allt kommer att gå alldeles utmärkt för er alla som gör icsi!

Japp, ska bli superkul att ses på måndag! Hoppas vädret håller i sig.

Kram & trevlig helg allihopa!
  • Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-05-16 21:09:19 följande:
    Hej fikagänget (och alla andra som vet),Jag behöver lite hjälp inför morgondagen...vi har hittat Vasaplatsen på kartan men vart kan jag parkera någonstans lämpligast?
    God morgon!

Tänkte ge lite tips, men Liffan gav förträffliga sådana . Lycka till på SU!

Hoppas alla har haft en trevlig helg! Jag blir nog lite sen då jag ska till skräddaren med brudklänningen för lite justering, men jag ansluter mig till er så snart jag kan efter det!

Kram & ha det gott så ses vi i eftermiddag
  • Macpau

Lycklig- enkel väg 1,5 timmar för fika låter inte så lockande nej...men det vore kul att ses nån gång . Tycker att vi ska ingå en pakt-vi ska alla ses när ALLA har blivit gravida/har barn!

Vad tråkigt med katten...vet hur det har varit när våra hundar har gått bort.

kram!

Jag kommer att ha svara högklackade skor, svart kappa och tofs (som vanligt).

Ses sen tjejer!

• Macpau

Hejsan tjejer!

Börjar med att tacka för igår-trevligt som vanligt . Ja, vet inte vad jag ska säga om mitt beteende...borde inte vistas ute bland folk {#lang_emotions_cool}. Vad bra att ni kunde"samåka"! Det bidde inget sex igår....orkade inte. Det var faktiskt en av de 1a gångerna som vi har sagt nej, trots eventuell äl! Framsteg! Nu fokuserar vi på bröllopet ett tag istället...

bubblan- om det funkar så är det ju helt underbart!! Vilka framsteg...hoppas det funkar och att det snart sätts i bruk (lär väl dröja 10 år eller så...). Ska se om jag hittar det klippet.

FrkSommar skrev 2010-05-17 22:52:08 följande:
    Hej Tjejer,som vanligt så är jag inte aktiv.håller på med både nässpray och sprutor men det verkar inte gå min väg.....ganska nere just nu!Ledssen att jag missade träffen men jag hoppas att ni hade roligt oc att ni lärde er massor!!!Skall in och lämna ett andra ö prov på torsdag, hoppas på bättre resultat......Är det någon annan som skall in då? Jag hde verkligen behvt prata av mig.......
    Åh, jag hade gärna mött upp dig då jag har rätt nära från jobbet. Tyvärr är denna veckan helt full med bröllopsbestyr...men du får mer än gärna prata av dig här!

Jag hoppas att allt går bra på torsdag. Håller tummarna jättehårt!!!!

Kram till er alla
  • Macpau

Hej tjejer!

Mkt på jobbet nu så jag kikar bara in en snabbis och önskar Tarda jätte lycka till idag!!

Kram på er alla fina tjejer

Over and out

• Macpau
    Tarda skrev 2010-05-19 12:12:35 följande:
    Tack för pepp och tummar tjejer. Det blev 7 ägg till slut, känns lite men det är väl kvaliteten som räknas i slutänden. Hoppas ALLA klarar sig till fredag, då blir jag nöjd Det var inte lika jävligt som spolningen men inte långt ifrån, jag verkar vara känslig för det blev påfyllning av smärtstillande 3 ggr, tyvärr utan effekt. Snabbt gick det iaf, 7 minuter.Vitsippa: Du ska ringa efter 14 va? Håller tummarna.LVHM: Varför är mensen alltid extra sen när man verkligen vill att den ska komma? Så typiskt.
    Ja, jag tycker att 7 ägg låter bra! Vad nervöst det måste kännas nu...

Jag väljer att bortse från den delen av din text där det står om hur ont det gjorde

bubblan- ska genast gå & kika på den boken du nämnde ovan! Vi kommer också att ha en gästbok vid entrén och engångskameror på borden...
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?