• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

God morgon!

Hur mår du idag Tarda? Lite öm fortfarande?

bubblan- vi fick inte se nån film..bara en powerpoint presentation med 24 bilder, varav en var på fert. mottagningens framsida, sommartid

Vitsippa- det börjar närma sig nu....hur mår du?

Liffan, Miss Star & Lycklig- hej hej! *vinkar*

Försöker- det var ett tag sedan...hoppas allt är bra med dig. Vi saknar dig här -)

• Macpau
    Finiz skrev 2010-05-20 07:30:53 följande:
    Mår piss idag, är på RD13 och imorse när jag gick på toa kom lite rödbrunt på papperet, brukar ha spotting innan mensen kommer igång och har samma molande värk i magen, som jag förövrigt haft sedan ET. Så nu känns det som att allt har gått åt h-vete. Vet inte hur man ska orka detta igen..
    åh nej...men jag har hört flera som har haft spottings och ändå varit gravida, men jag förstår att det känns hopplöst....stor kram till dig gumman!!
  • Macpau

Morrn morrn!

Vitsippa- jaså, det börjar märkas av nu i kroppen...hoppas på många fina ägg och få biverkningar nu den sista tiden.

Tarda- insättningsdagen är häääär! Ska ha gäster över helgen, men ska försöka kika in hur allt har gått

Liffan- trådens affärskvinna . Är det så mkt att göra nu för dig? Slite bara inte ut dig...för du måste vara pigg & alert till hösten när hela proceduren kör igång!

Miss Star- du har möjligtvis inte en instruktionsfilm om Menopur....? Ska kolla om jag hittar ngt sådant på Youtube.

Igår ändrades mina planer helt då en av mina bästa vänner ringde och var ledsen, så jag har spenderat min eftermiddag med henne. Hon är superfertil men kommer aldrig längre än till v.5...så igår fick hon mf igen i just den veckan för 3e gången på 5 månader. En annan sorts kamp, men måste vara väldigt hårt ändå...

kram på er & trevlig helg.

• Macpau
    Finiz skrev 2010-05-21 07:19:12 följande:
    Vitsippa: Härligt, då vet du att det händer nåt där inne. Och som tur är så vinner ju oftast sprutorna kriget.Tarda: Stort lycka till idag, hoppas du får ett toppägg tillbaka och några till frysen! 7 ägg tror jag är lagom, hade oxå det och fick ju 4 befruktade. Liffan: Tack för tumhållningen! Jag har inte haft nån mer blödning "spott" sen igår så håll gärna lite till. Fast magen är i uppror, känns som mens hela tiden och springer på toa stup i kvarten :)Skönt ändå att du har fullt upp, då hinner man tänka mindre på allt detta. Till råga på allt så var jag och skulle hämta min brudklänning igår, och tror ni inte att de har gjort den fel. Helt fel färg på övre delen. Så nu står jag utan klänning och bröllop om en månad.. lite panik..
    va?? Jag måste ha varit väldigt trött när jag läste igenom allt, för jag missade helt det om brudklännigen!! Hur ska du göra nu? Skulle inte vilja vara i din situation {#lang_emotions_surprised}...uppdatera hur det går! Och vad spännande att du inte blött något mer!!! Hoppas, hoppas, hoppas!!!

Miss Star- ska kika på nätet. Hittar säkert ngt

Vad du flänger runt Liffan! Men det är ju ett kärt besvär

Själv ska jag sluta lite tidigare idag och hämta upp kompisar som kommer och ska bo hos oss över helgen. Tjejen ska springa gbg varvet- och vi ska dricka och titta på
  • Macpau
    bubblan79 skrev 2010-05-21 11:52:55 följande:
    vad har du för storlek?jag har en klänning med snörning i ryggen om du skulle behöva.. strl 40-44
    ...och jag har en i strl. 34 om du skulle behöva låna. Jääättesnygg utan axelband & stilren (men jag kan förstås vara partisk) .

Åh vad skönt att höra Tarda!! Nu jäklar ska det funka...
  • Macpau

Hej tjejer!

Hoppas alla har en trevlig helg-helt uuuunderbart väder!!!

Jag måste berätta en konstig grej... är på dag 21 i menscyklen så jag har en vecka kvar till mens. Idag vid lunch fick jag en rosa/brun flytning när jag var på toaletten...sen så kom inget mer. Har någon av er haft nåt sånt? Hoppas inte mensen börjar krångla... skulle vara så typiskt, nu när man ska börja med ivf.

kram

• Macpau
    Tarda skrev 2010-05-21 16:21:16 följande:
    Allt väl, det blev ett i magen och ett i frysen.  Av sex ägg (ett var omoget) blev 4 befruktade och 2 fick till slut OK-stämpel.Personalen var mycket bättre idag och jag känner mig jättenöjd.Det är fasligt långt till 7 juni och jag undrar hur lång tid det tar innan jag rutinmässigt tar gravtest varje morgon
    Åh vad kul att det blev 2 toppägg ni fick en till frysen också!! Förhoppningsvis ska det inte behövas . Förstår att det känns som en evihet, men vi får se till att distrahera dig med våra bekymmer
  • Macpau
    Finiz skrev 2010-05-24 07:19:33 följande:
    Det blev inget denna gången. Tog ett test i lördags på RD15 som givetvis var negativt. Idag har mensen kommit. Det känns väldigt tungt just nu, har grinat hela helgen.Vet inte hur man ska orka allt detta igen, och varför skulle det lyckas på andra eller tredje om det inte lyckas nu?Macpau: Det kan kanske vara en spotting du fick? Såna får jag mer och mer, har aldrigt haft dom förut men sen jag började med pergo har dom dykt upp.En liten fråga till dig, har du påbörjat din akupunkturbehandling? Kör du med den man gör bara vid återförandet eller den som pågår 3 månader? Vilken metod är bäst? Vad kostar det? Oj det blev många frågor men det känns som det kanske kan vara värt att prova då det antagligen är svårt att få embryot att fästa.Tarda: Grattis till ruvning av ett toppenägg, önska dig all lycka till!!
    åh vad ledsen jag är för din skull . Man vill ju så himla gärna lyckas direkt! Det är som Liffan säger-statistiken talar för oss, ju fler försök man genomgår...får hoppas att det blir ett plus nästa gång! Njut av sommaren och försök att bara slappna av och ta hand om dig och drick en massa goda drinkar(så gott det går). Här kommer mitt favvotips: ett halvt glas, halvtorrt vin, ett halvt glas sprite och ca 1-2 matskedar koncentrerad fläderblomsaft. Toppa med hallon!

Ang. akupunktur: kolla AM-kliniken på Stampen. De har en hemsida...jag vet att jag har skrivt väldigt utförligt tidigare i tråden allt om prider och behandligar...då jag är nålrädd så hoppade jag av den långa 3 månadersmetoden...ska bara köra på den korta i samband med ivf.
  • Macpau

Liffan & Miss Star- japp, nu har jag Googlat mig galen på nidblödningar och är ju självklart övertygad om att det är just DET jag har . Ja...det sägs ju att hoppet är det sista som överger en, men jag kan i ärlighetens namn inte förstå att jag ens orkar hoppas. Vad utmattad man blir av allt detta!

Sen min rosa lilla flytning så har jag inte fått ngt mer. Har dock mensvärk och sticknigar i magen. Är på CD 23 och tog ett gravtest men det var ju så negativt det kan vara...jaja, det visar sig förr eller senare, men jag tror att det är kroppen som spelar mig ett spratt. Nej tack till såna här grejer!!

Ska väl ta & jobba lite...

kram på er!

• Macpau
    MaMaS skrev 2010-05-24 14:31:14 följande:
    Jag håller stenhårt tummarna att det är ett litet frö därinne Som andra också har sagt kan det ju vara en nidblödning eller spottings. När jag inte äter pergo får jag såna blödningar från CD 19 och fram till mens varje dag. (jätte kul...) Men känns ju konstigt att du skulle börja få det nu helt plötsligt och att du inte fått mer heller....jag röstar på nidblödning!!!
    Hur mår du, hur gick intervjun?? Hoppas, hoppas...

wii...en till som håller på nidblödning!! TÄNK om ni fick bestämma...

Oj vad jobbigt med spottings! Jag har aldrig haft det, vare sig med eller utan pergo. Men det är klart...inget med denna unika kropp förvånar mig längre .
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?