• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

JaMA- vad jobbigt med såna smärtor! Endo låter inget vidare...

Liffan- vill att din kallelse ska komma nu! Jag tror att det kommer inom kort. Sen är vi alla igång, eller hur?  -:).

kramar

• Macpau

Hallå i tråden!

Liffan-ring dem och kolla om de ka skriva ner ditt namn, ifall det skulle bli ett återbud? (om du kan det, med jobbet då, förstås)...

Jag sprutar ju en monsterdos, men är faktiskt riktigt orolig över att mina ägg inte växer/inte finns några ägg...jag känner knappt nånting! Ska det inte göra det?? Jag som var så orolig för överstimulering...tji fick jag. Jag kanske har hamnat i klimakteriet redan?? jag vet ju att min äggreserv inte är så bra...(stoppa mig innan jag målar upp ett mardrömsscenario).

Sorry tjejer, ingen bra dag idag

Hoppas alla har en bra helg & kram på er alla. Ni är bäst.

• Macpau
    Liffan skrev 2010-08-07 20:01:13 följande:
    Hej vännen!

Klart att det kommer att fungera!! du har ju bara sprutat några dagar och det ska väl växa lite sakta men säkert? ska du kolla läget någon gång? massa med stora kramar till dig!!!

ska ringa på måndag! *bestämmer mig*
    Hej gumman, jag ska dit på måndag...jag hoppas att det är som du säger-ska tänka positivt. *kramar om*.

Hur känns det att gå tillbaka till jobbet efter semestern då? jag har 5 veckor kvar ! Spapar 2 veckor till jul, så vi kan flytta i lugn och ro...och installera bra larm, då jag höde ryktas om att det dmyger svartklädda damer i området  

Passar på att skicka en stooor kram till Finiz & FrkSommar- det var ett tag sen...hur mår ni? kramar
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-08-09 06:14:30 följande:
    Godmorgon girls!

Hoppas helgen har varit bra! jag flög upp ur sängen halv sex idag så min morgonpigghet är tillbaka. kanske lite väl mycket...

kollade på min remissbekräftelse precis och blev lite orolig. det står att den är från reproduktionsmedicin. men det är väl där jag har varit det senaste året - nu ska jag väl till ivf-avdelningen vad den nu kan heta?!?!? nu vet jag att det var tusen år sedan ni fick era brev men kommer ni ihåg något skulle jag verkligen uppskatta era svar!! jag ska försöka ringa idag också men inser att det är typ första dagen de har öppet vilket kanske gör det svårt att komma fram...

kram på er!
    Morrn morrn!
    Skönt att du är oförskämt pigg! Kommer inte ihåg vad det står, men ska kolla när jag kommer hem, om jag har kvar kallelsen.
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-08-09 08:51:25 följande:
    Visserligen hade jag ingen super monsterdos men jag kände ingenting i magen när jag sprutade förra gången och då hade jag ändå 30 full mogna äggblåsor det sista så det är säkert fina ägg i magen ska du se.

Har du fått tider till ultraljud eller tar de blodprover först för att se hur du reagerar på behandlingen?
    Åh, tack för svaret . Då kan det vara bra ändå! Var inne på su imorse och lämnade östradiolprov. Ska ringa in idag kl.14 för att få veta om jag ska sänka/höja dosen eller in på ul.

kramar på er alla! Sommaren verkar ha tagit en paus i Götet....ska bli kul att ses på onsdag
  • Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-08-09 11:44:56 följande:
    Liffan: Som flera skrivit, det heter Reproduktionsmedicin. Jag satte inte min fot på Sahlgrenska förrän vi var på nybesöket och det hade vi på Reproduktionsmedicin. Om du kollar in deras hemsida (som faktiskt är rätt omfattande för att vara landstingets) så står det där med att de gör både utredningar och behandlingar.

www.sahlgrenska.se/SU/1/Gynekologi-och-Reprod.../

Tarda och MissDrutten: Jag förstår er oro helt och fullt, tror inte jag skulle kunna sluta noja mig heller och utan att gå in på detaljer, tänk  va MÅNGA saker det finns att noja sig över i alla stadier...Just nu är jag sjukt orolig att mensen inte ska dyka upp som förväntat de närmsta dagarna, så det är något knas med min nedreglering Skrikandes

Macpau: Erkänner, jag är allt lite avis på de där gravida 2 jag med Tungan ute Fick dessutom reda på att två i min omgivning är gravida i slutet av förra veckan, men ett par är jag mer än glad för då de precis som vi gått igenom IVF, medan de andra tillhör den där kategorin "hoppsan hejsan, gick det så snabbt att bli gravid den här gången också?". Utöver det föddes det två barn i bekantskapskretsen igår med. Hur är det med din syster förresten?

Såg att fikalistan försvunnit ett par sidor bakåt också så jag lägger till den igen

Det gäller alltså: Fika onsdag 11/8 någonstans i Göteborg (kanske runt 17 tiden?)

Delta tänker dessa göra:

Miss Star
    Macpau
    Tarda
    Finiz (kanske)
    Liffan
    Vitsippa

Förövrigt kanske det är dags att börja bestämma exakt tid och plats? Men det överlämnar jag åt Göteborgarna att sköta, det enda jag vet är att det så kallade Kulturkalaset börjar denna vecka om det har någon betydelse för något.
    Tja, vi brukar ses vid Vasaplatsen, då det är en bra knytpunkt och inte långt från Heden/Centralen...plus att det ligger många fik i närheten. Vad tycker ni om gamla, pålitliga SevenEleven, som förra gången? Jag kan tänka mig var som helst annars...

Systern mår OK, tack som frågar . Även de har köt hus, så de har fullt upp med detta nu.

kram
  • Macpau

It´s a date! Ses utanför 7-11 kl.17.

Pratade med SU nu, de vill ha in mig imorgon kl.11:15 för UL. Ho sa att blodprovet visade på en förhöjd aktivitet, men mankan inte mäta utifrån en parameter, endast. Hoppas, hoppas så att det funkar...detta är inte bra för min karriär, men who cares!!

Liffan-jag tror faktiskt också att det bara står Repro. Snacka om tryck på su nu efter sommaruppehållet....vi var där innan 7:00 imorse (bara för blodprovet) och då var det redan 3 pers. innna oss med kölapp!

Miss Star- hoppa lite!! Tyngdlagen bör ordna resten . Jag kan tänka mig fika/mat/vin. Gärna vin

kram på er

• Macpau

Hello girls!

Går rakt på sak Jag var precis på toa och såg att jag har riklig äl sekret- hjälp, tänk om jag spontan- ägglossar? kan man det?? Turatt jag ska på ul om 3 timmar...de får kolla på det då.

Hörs senare!

kram

• Macpau
    Liffan skrev 2010-08-10 08:55:37 följande:
    det kanske är äggproduceringssekret! vi hoppas på det och lämpligt att du ändå ska dit idag dessutom!

jag har kommit fram i telefonkön! då visade det sig ifs att jag inte skulle ringt till dem utan till sekreterarna men efter lite väntan kom jag fram även där. jag stod i kö sedan den 27 maj men skulle inte få komma förrän i september eftersom det är mycket nu. jag sa iaf att vi kunde komma med kort varsel och hon skulle notera men lät inte överentusiastisk. men jag är mest lättad att vi fanns med - jag orkar inte att det ska vara mer strul, jag blir så otrevlig då!

ha en fin dag tjejer!!
    Vad bra att du kom fram! September...det är ju alldeles runt hörnet! jag vet, hon var inte superglad på mig när jag ringde varje dag & sa att vi kan komma med kort varsel(plus att vi sa det varje gång vi var där & gjorde något). Nu ringde de inte till mig under ivf processen, men det finns ju ett par som har fått såna samtal! You never know...

Hahha...du skulle ha sagt det- "orkar inte med strul-blir så otrevlig då".

Jag har Internetabstinens- vårt nätverk hemma har brakat samman så jag har ingen tillgång till datorn när jag kommer hem. Jobbet blir lite lidande kan man lugnt säga-ooops!

krma på er alla.
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-08-10 11:13:17 följande:
    Ibland händer det! de ringde precis från SU och undrade om vi kunde komma imorgonbitti. TAGET! så jag kommer att vara fresch from the chair när vi ses imorgon...
    åhhh...vad underbart!!!! jag sa ju att det lönar sig!!!! Fort- spring & köp en trisslott också!!
  • Macpau

Hello tjejer,

josåatt....det gick inte så bra. Det fanns 4 blåsor för plockning, eventuellt 2 till. 4 ägg...herregud vad jag grät och jämrade mig att jag hamnat i klimakteriet...stackars utbytestudenten som var  med och inte förstod engelska.han bara satt och stirrade på mig. 

Läkaren sa att det inte var optimalt, nej, men att vi måste se framåt. Just nu är jag väldigt ledsen. Ska bli skönt att träffa er imorgon. Planerat ÄP på måndag morgon. Om det finns 2 bra ägg till på onsdag så ska de köra på det... De tar väl vad de får

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?