• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Stella Kardunn skrev 2010-08-25 09:48:39 följande:
    Åh va glad jag är jag tog mod till mig och berättade om våra planer för min chef innan! Har tid för VUL kl 10 imorgon och höll som bäst på och funderade på om jag skulle vara på jobbet före 7 imorgon för att sen gå vid halvnio igen och så komma tillbaka till lunch, för att vara borta så lite som möjligt.

Fick dock helt plötsligt ett infall och tänkte att jag säger till chefen som det är och berättar om min plan...Han svarar direkt att det inte kommer på fråga. Jag ska inte komma hit på morgonen alls och när jag sen dyker upp framåt lunch ska jag dessutom justera stämplingen så att jag "var på plats" klockan 8 som vanligt. Vilken pärla han är!

Höll dessutom på att glömma, jag tillhör oranga teamet!

....vad gäller barnskaffande förövrigt så är det bara en tjej här på kontoret som är i den branschen och hon fick sitt barn nu i augusti. Men i bekantskapskretsen är det däremot helt galet...typ alla är i "skaffa andra barnet" fasen, så det är 3 som är gravida nu och minst 3 till som försöker.
    Hurra för såna chefer! jag tillhör det gröna laget.
    JaMA08 skrev 2010-08-25 18:49:07 följande:
    Macpau: Hur går ruvandet?? Jag har det likadant på mitt jobb, cirka 20bebisar på 2år *blir tokig* Men du blir säkert snart en av dem ska du se *ler*

Imorgon ska vi till Dr Milan för återbesök efter operationen och vi får se hur allt ser ut, är SJUKT nervös för detta... Jag skulle egentligen till en annan doktor men de bytte till Milan *undrar varför*???

Lycka till ni andra oxå, 2011 SKA vi plussa.......................
    Ruvandet är segt. Känner inget speciellt. Har lovat mig själv att inte bryta ihop förrän efter 3e misslyckade ET försöket (pessimist? javisst!).

Hoppas allt går bra på SU idag! Berätta sen hur allt har gått  *håller tummarna*

Miss Star-lycka till idag!!

LVHM- då är det bara att vänta nu då...denna eviga väntan

Vitsippa- stor kram till idg

Liffan- hur mår du? när var det du hade tid igen till att starta upp? japp serdu...detta jobbet är något utöver det vanliga. varje lediga tid är prat om barn/graviditeter. Det senaste är att vi ska ha en vadslagning om de barn som ska födas (vikt, kön, etc.) Är jag med på detta? tror inte det... Idag lyckades jag dock avstyra det i en hel kvart! *stolt*

• Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-08-26 13:43:48 följande:
    Härligt att höra! Återanvänder Tardas oslagbara uttryck "Nu får du ruva tills du börjar kackla!!"

VUL gick bra idag, 14 blåsor (hon mätte 6-7 st och de var alla mellan 15 och 18), så jag fick sänkt dos till 150 de två sista dagarna. ÄP på måndag!

Nu måste jag jobba jobba...missade halva dagen idag (de var sena på SU) och så blir det ju minst 1,5 dag ledigt nästa vecka, får gå in i helgen och sammanställa faktureringen (som jag skulle gjort på måndag morgon).

Vinke vink till alla!
    Herregud vilket kanonresultat vid vul! Det bådar gott . ÄP måndag alltså...ja, kör SU bara äp på måndagar eller har vi alla fått turen att ha måndagar?! . Håller med- vi får börja kalla det "lyckomåndagar".

Liffan- det är ju snart! Nu är det redan september (säger vi) och vips så är det oktober . det verkar som att vi kan lösa vår bröllopsresa, så förhoppningsvis så sticker vi i mitten på oktober och kommer hem 1a veckan i november. Är lite nervös då manär inne i ivf svängen, men det blir isf ett fet, så förhoppningsvis så är det mkt mer "flexibelt" med der än med et. Man vill ju inte missa sin " slot tid" .

JaMA08- underbara nyheter!! Är du nu uppsatt i kö och ska på 1a möte inom 3 månader?  Jag tänker nog tjuvtesta i början på nästa vecka.

Tarda- knepigt det där med storlekerna...men det är ju inte konstigt i ditt fall .

Vi ska iväg på kräftskiva (läs suparfest) i helgen i Sthlms området. Jag misstänker dock att jag inte hänger på utan stannar hemma med mannens föräldrar. Jag var faktiskt på typ samma fest förra året när jag var gravid (arrangerat av samma person). Det var ett helsike då vi var på en färja, vi började med en alkohol-tipspromenad och alla  var på mig att jag skulle dricka. Nu när vi fick inbjudan vad står det då? jooo...vi börjar med denna jä*la tipspromenad. Tror jag passar denna gången & skyller på något bra.

kram på er!
  • Macpau

Hej tjejer,

nu är vi hemma efter helgens kalas. Hoppas alla har haft en bra helg.

Måste bara berätta att jag fick plus på stickan i fredags morse (jag tänkte överraska er idag ) MEN...tyvärr så håller det på att bli väldigt tidigt missfall. Hade svagare igår och idag syns det knappt på stickan längre. Så...nya tag, eller hur säger man?

Kram på er alla

• Macpau

....och nu fick jag en färgad flytning. Bara att ringa SU i veckan då.

kram

• Macpau

Hej alla underbara tjejer-vad glad jag är att man har er!

LVHM- tack för peppning, men jag var noga med att testa 12 dagar efter att jag tagit sprutan.

Idag känns det lite bättre...har fortfarande lite brunt när jag torkar mig (sorry for denna info).Däremot hände något väldigt konstigt...jag tog ett test till för nån timme sedan (herregud vad jag har missbrukat Clearblue denna månaden) och det visar lite starkare nu. Jag vet inte, jag blir nog tokig. Jag testar på dag 18 nu på fredag som det står i  SU:s papper *läxa för framtiden, testa tidigast 1-2 dagar innan testdagen. Inte testa 9 dagar innan*.

Miss Star- underbara nyheter, vilket toppenresultat! Där måste det finnas några vinnare!

Liffan- ojdå, börjar du bli utarbetad eller åkt på nåt?

Återigen. Tack för att ni finns Hjärta.

• Macpau

Liffan- kör hårt på lördag! TÄNK om det mot all förmodan skulle ta sig .

Miss Star-imorgon är det dags! Håller tummarna för en massa bra ägg och ett gäng till frysen.

Kissie- verkar lite meckigt att behöva pussla på det viset, men skönt att det verkar funka ändå!

kram till er alla

• Macpau

Hej fina tjejer!

Miss Star- vi håller verkligen tummarna för dig här ska du veta! Hör av dig så snart du bara kan .

LVHM- jooo....alltså...jag försöker verligen hålla mig nu tills på fredag. Jag vet att jag är gravid, då det var lite starkare igår, men mina bruna flytningar har inte upphört-inne på dag 4. Mängden har inte ökat eller avtagit. Så jag väntar till helgen. Spelar roll om man är gravid, när det ändå kan bli galet inom ett par dar....Obestämd. Jag har en väldigt negativ inställning till detta/försöker vara tråkigt realisitsk då jag vet hur ledsen jag blir om ngt händer. 50/50 chans. Men innerst inne finns det ändå en liten strimma av hopp, så ni behöver inte ge upp hoppet om mig än

kram!

• Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-09-01 10:51:56 följande:
    Det blir ingen ET idag Gråter De ringde redan vid 9 imorse...

7 ägg blandades med simmare, allt såg precis ut som det ska, alla prover var okej...inte ett enda blev befruktat.

Nästa gång kommer de göra microinjektion på allt.
    Åh neeeej! Jag fattar inte detta- om man nu får så många ägg, varför inte ta ett par till icsi?? Varför chansar ed så?

Men då är detta kanske anledningen till att det inte funkat tidigare, och om de befruktar dem nästa gång så blir det ett toppenresultat!!

Jag är verkligen ledsen . Säg till om du vill ses över en fika.För det börjar väl bli dags igen eller?

En stor kram
  • Macpau

Morgon!

Tarda, det är ju dags för bröllop snart! Jättekul

Liffan- good morning sunshine. Krya på dig.

Jag kan fika när som helst de närnaste 2-3 veckorna, bara det är efter kl. 16. Nu har vi äntligen satt datum för bröllopsresan-tjoho! Om 6 veckor bär det av. Ska bli skönt att komma ifrån allt detta & bara ligga på stranden & läsa...

hej hej till allihopa i tråden!

• Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-09-02 10:46:17 följande:
    Underbar höstdag här idag, klarblå himmel och solsken och här sitter man inomhus på en stol hela dagen Obestämd

De ringde från SU nu, jag måste få en vanlig mens (dvs inte den jag kommer få nu) innan vi får börja räkna igen, så som det ser ut nu blir spraystart i slutet på oktober, under förutsättning att min kropp rasslar igång som den ska....Skrikandes Jag blir galen på all väntan!!

Nåja jag konstaterade krasst igår att vi iaf har hela 2011 på oss innan vi blir för gamla...medan sambon verkade desperat och tyckte en rådhusvigsel typ idag verkar som en bra idé, då man ska vara gift vid adoption. Jag meddelade honom dock att "hörrö tjejen, var inte så svårflirtad" inte kvalificerar sig som ett frieri.

Nu är jag bara negativ här känner jag Tarda berätta roliga nyheter om bröllopet istället!

Nu har jag som ni förstår inget inplanerat besök till Gbg förrän tidigast i mitten/slutet på november, men om jag kan drar jag ner för en fika ändå. Kl 17 blir dock det tidigaste jag kan komma loss till i sådana fall och måndagar är inga bra dagar, men annars så Drömmer
    Jag håller med, väntan och ovissheten är är i särklass det jobbigaste. Hoppas kroppen lyder dig nu! kanske ska muta den med lite god mat & massage?? Vad kul att fika kan funka för dig med! Efter 17, det ska väl inte vara några problem tjejer?
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?