Vårblomman7 skrev 2010-05-07 16:30:06 följande:
Heja er tjejer! :)Vi har precis fått veta att vi inte kommer till att starta innan sommaren. Så här blir det en sommar utav längtan och väntan.Funderat mest kring hur mycket tid det här tar av ens likv egentligen. När man väl startat så blir det väl ännu mer.Hur har det gått för er med jobb etc? Har ni behövt ta ut mycket ledighet pga alla läkarbesök etc? Har ni berättat på era arbetsplatser? Hur blev reaktionerna, stödet?Nyfiken!!!! Kram
Hej & välkommen Vårblomman!
Ja, de tär flera som kommer att längta...jag ska försöka att bara njuta av sommaren och fokusera på semester
. Det känns så mkt lättare bara man vet att man har ett konkret datum att se fram emot. Jag har berättat för alla på jobbet. Vännerna likaså. Alla har varit jättestöttande och jag har i princip inte fått några dumma kommentarer (som tips på ställningar eler "tänk inte på det så kommer det"). Än så länge så har jag kunnat flexa, så jobbet har inte påverkats...men skulle det göra det så görs det med gott smavete
.
Finiz skrev 2010-05-08 09:37:08 följande:
Så, då är man en ruvare! Det gick oerhört lätt och snabbt att sätta in embryot, jag kände inte nåt! Det var 4 ägg som hade blivit befruktade så fick även 3 till frysen, helt fantasktiskt.Så nu är jag på RD1 och det är lååånga 17 dagar tills jag får testa, kan inte nån bara snabbspola lite?.......
Åh vad spännande med ruvingen! Och vad härligt att det inte kändes ngt speciellt i samband med insättningen! När ska du testa? Känner du något?
Sereena skrev 2010-05-08 13:37:39 följande:
Hej hej,jag är kvar fortfarande, har dock inte varit inne på ett tag.Misslyckades med vårt första IVF och jag blev helt knäckt... :( Så jag har inte riktigt orkat och försökt låta bli forumet för att få tankarna på något annat.Jag forsöker verkligen att låta bli att hoppas för mycket, men det hjälper liksom inte... inte heller att vi fick tillbaka embryon av toppkvalitet, ändå vill det inte fastna, fattar inte vad som är fel... :SNu har vi ju några kvar i frysen att hoppas på, men inte säkert att vi kommer hinna innan sommaren. Skulle egentligen göra stimulerad FET men det kommer vi tydligen inte alls hinna så vi ska chansa med ostimulerad FET. Jag har fått tid sista dagen Sahlgrenska har öppet innan semestern, så min ägglossning får verkligen inte vara ens 1 dag försenad...Undrar om det beror på att de har ont om tider och att man därför måste vänta minst en månad innan man får göra nästa försök?Tror ni att det spelar någon roll att göra ostimulerad FET istället för stimulerad? Jag har haft lite oregelbudna ägglossningar tidigare, men efter några månader med Pergo ordnade det upp sig, och jag har haft egna ägglossningar de tre månader vi väntade på IVF (när jag tog paus från Pergo).Det var förresten någon som frågade om jobbsituation osv, om man berättat för kollegor, chefer
etc.Själv har jag varit relativt öppen med det, både min chef och mina projektledare (jobbar i flera olika projekt samtidigt) samt några kollegor vet om det. Känns bättre så att jag kan vara borta på läkarbesök etc. Jag har varit sjukskriven två dagar (efter äggplock) men i övrigt har jag kunnat flexa ut tiden. Jag har tack och lov mått hyfsat ok av alla hormoner.Även både min och min mans familj vet om det och de flesta av mina vänner. Känns bra för mig så behöver man inte sitta och lida i tysthet när ens vänner börjar få barn osv. Då förstår de om jag tycker att det känns jobbigt att träffa dem ibland.
jag förstår att du blev knäckt...men som Liffan sa: det gäller att hitta de optimala förutsättningarna...jag hoppas att du mår lite bättre nu och kan blicka framåt
kramar