• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Liffan skrev 2010-05-05 20:36:22 följande:
    tur att du kan tänka dig att komma på bättre tankar... så en vecka - då kan jag ringa på måndag så har de lite marginal. pratade med dem i torsdags. 400, snacka om att chocka...
    Jag läste bak i tråden och jag fick besked med datum ca 3 veckor innan vi skulle dit-inte 1 vecka som jag skrev...Alltså precis som bubblan skrev. Har varit rätt snurrig på sista tiden....(värre än vanligt ). Behöver nog lite semester.

ja, måndag låter som en bra dag att ringa på. Hoppas du får bra besked.

jag vet...och det var mer än 400...tror det var 420 eller ngt sånt...är orolig över det. Har läst på om Menopur och det är som med allt annat- vissa reagerar bättre och vissa sämre på det. Det vanligaste när man har gett Menopur med höga doser har varit när man misstänker att äggreserven är lite dålig...som läkaren trodde om mig. Så tänker jag: då har han ju verkligen satsat "all in"....tänk om det inte funkar ens då? Usch...ska nog inte tänka på det.
  • Macpau

Åh vad roligt Lycklig! Jag har också beräknad äp v.33 med Menopur! Hur kom de fram till att du skulle ha just Menopur?

Jag tror att man i många fall får prova sig fram...alla reagerar väl olika på olika preparat-men jag håller med, det hade varit skönt att få nåt sm funkar direkt

Japp, de kommer att få fullt upp i augusti med oss!

kram alla fina & trevlig kväll!

• Macpau
    Finiz skrev 2010-05-06 11:43:48 följande:
    Hej alla gulliga tjejer!Ja då var äggplocket gjort, blev förvånad över hur snabbt det gick, tog nog inte mer än 5 minuter. Men fick rejält med morfin också så kanske inte hade helt koll på tiden. Och det var inte alls så farligt som jag hade trott, det gjorde visserligen lite ont på höger sida men bad om mer morfin och kände inget alls på vänster. De fick ut 8 äggblåsor med 7 ägg, så det var väl ingen megaskörd men får hoppas att det ska räcka. Så nu ligger de ihop med killens spermier och gottar sig och förhoppningsvis är det några som befruktar sig. Det får vi veta imorgon då det blir ET.Har kännt mig väldigt trött efter ÄP och haft lite molande värk så igår var det panodil och vetekudde som gällde.
    Åh vad skönt att det gick så snabbt & smidigt!! Kanon.

Givetvis Försöker79- allt föär dig

Lycklig-vilken dos hade du? Fas som Tarda sa, de tär att jämflra äpplen & päron om jag har Menopur o du ngt annat...

Liffan- håller med Försöker, du är grym! Men jag räknar med att du får ditt brev om ivf kön...hållr tummaran för dig!

Sorry om jag var kort & inte kommenterat allt spännande. Ska alldelses strax på bio med en kompis.

kramar till er alla fina! Hörs imorgon!
  • Macpau
    Tarda skrev 2010-05-06 22:09:16 följande:
    Sådär ja, första sprutan klar. Den läckte lite efter att jag drog ut men det är ju inget att göra åt. Sorry om det börjar bli som twitter här, ska skärpa mig...
    hahaha...är inte så insatt i Twitter, men det är bara kul med alla uppdateringar! Skönt att premiärsprutan funkade bra.
    Liffan skrev 2010-05-07 09:00:34 följande:
    Godmorgon tjejer!Äntligen fredag! har ni några trevliga planer för helgen? själv blir det en helg på hemmaplan vilket ska bli jätteskönt. men har en massa trevliga saker inplanerade som mestadels innefattar bubbel, vänner och god mat.Kram
    Liffan-Såg "En galen natt" det är med gänget från Saturday Night Live" så det brukar inte bli fel då . Helt OK film!

Bubbel & vänner säger du...jag hakar nog på i sann helganda! Idag är det after work med vänner, sen är det storstädning (suck) som gäller.

Nu är klockan nästan halv Finiz...guuuud vad nervöst! Hur har det gått??

Var inne i en annan tråd jag är med i, som jag har hängt i sen jag börjad eme dPergon...nu i dagarna blev de sista 2 gravida (med ivf, så det är ju skönt)...så nu är det bara jag kvar där! tackade & bockade och sa att jag blir lite nedstämd av att hänga där nu med alla barndiskussioner som komma skall... sa att jag återkommer om jag blir gravid. Väldigt tråkigt måste jag säga....det är ett jättetrevligt och stöttande gäng, men jag mår inte bra av att hänga där längre. OK om det åtminstone var nån kvar som man kan dras med. 1 kvar och det blev just jag-typiskt.

Jaja, här tar vi nya tag tillsammans! Ska sluta lite tidigare idag och bara ta det lugnt hmma innan det är dags för utgång.

kramar
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-05-07 11:43:05 följande:
    Finiz: hur har det gått? Hoppas INTE dom har ringt. Lycka till!!! Macpau: Vet precis vad du menar. Har också följt några trådar ett tag och alla är gravida utom jag. Vissa har tom fått sitt barn nu, och jag är inte ens gravid ännu. Så vet precis vad du menar. Då blir man extra påmind om att det inte funkar och tar lång tid. *kram* Men vi SKA fixa det här tjejer!!!! Så är det bara!!!!  Idag ska jag också på AW, hoppas solen håller i sig. Imorgon är det städdag i föreningen....jippi....not....hehe Önskar er alla en super skön helg!!
    vad söt du är Kram på dig.

Jag börjad enästan gråta nyss. Min syster ringde och sa att hon har tänkt och om det behövdes så skulle jag få hennes ägg...jag sa tack, men det skulle känna ssom att de var hennes o sambons barn . Har nog inte hunnit fundera över såna situationer än, men spontant skulle det kännas väldigt konstigt...rent biologiskt.

Vad kul att du ska på aw! Min ringde precis och avbokade pga sjukdom. Så nu lutar det åt en lugn hemmakväll...funkar det med.

Finiz-.......? kram
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-05-07 14:12:36 följande:
    Macpau och Försöker: trist med alla påminnelser runt om... Dizzi: skönt att du inte själv behöver märka av ditt dåliga humäör ändå fortsatt lycka till med sprayingen!Finiz: jag hoppas att det gått bra!!
    Det känns bättre nu, tack Liffan. Tur att man återhämtar sig kvickt . Nya tag.

Försöker- åh jag vet hur det känns...det är bara att ta på sig glada minen och göra sitt bästa. Och klarar man inte det så är det också OK!

Dizzi- haha...tur att du har en man som uppdaterar ditt humör

bubblan- klart du ska ha bubbel! Bubbel till bubblan...det är ju givet.

Tarda-hoppas allt är gott med dig!

Kram
  • Macpau

Hej tjejer!

Hoppas alla har haft en jättebra helg! Själv hade jag min möhippa i helgen som var jättelyckad! Hann med en massa, bland annat lite pole dancing . Är full med blåmärken och har grym träningsvärk, men kul var det.

Måste jobba på nu, men loggar in imorgon och läser igenom allt (vårruset ikväll).

Kram!

• Macpau
    Vårblomman7 skrev 2010-05-07 16:30:06 följande:
    Heja er tjejer! :)Vi har precis fått veta att vi inte kommer till att starta innan sommaren. Så här blir det en sommar utav längtan och väntan.Funderat mest kring hur mycket tid det här tar av ens likv egentligen. När man väl startat så blir det väl ännu mer.Hur har det gått för er med jobb etc? Har ni behövt ta ut mycket ledighet pga alla läkarbesök etc? Har ni berättat på era arbetsplatser? Hur blev reaktionerna, stödet?Nyfiken!!!!     Kram
    Hej & välkommen Vårblomman!

Ja, de tär flera som kommer att längta...jag ska försöka att bara njuta av sommaren och fokusera på semester . Det känns så mkt lättare bara man vet att man har ett konkret datum att se fram emot. Jag har berättat för alla på jobbet. Vännerna likaså. Alla har varit jättestöttande och jag har i princip inte fått några dumma kommentarer (som tips på ställningar eler "tänk inte på det så kommer det"). Än så länge så har jag kunnat flexa, så jobbet har inte påverkats...men skulle det göra det så görs det med gott smavete .
    Finiz skrev 2010-05-08 09:37:08 följande:
    Så, då är man en ruvare! Det gick oerhört lätt och snabbt att sätta in embryot, jag kände inte nåt! Det var 4 ägg som hade blivit befruktade så fick även 3 till frysen, helt fantasktiskt.Så nu är jag på RD1 och det är lååånga 17 dagar tills jag får testa, kan inte nån bara snabbspola lite?.......
    Åh vad spännande med ruvingen! Och vad härligt att det inte kändes ngt speciellt i samband med insättningen! När ska du testa? Känner du något?
    Sereena skrev 2010-05-08 13:37:39 följande:
    Hej hej,jag är kvar fortfarande, har dock inte varit inne på ett tag.Misslyckades med vårt första IVF och jag blev helt knäckt... :(  Så jag har inte riktigt orkat och försökt låta bli forumet för att få tankarna på något annat.Jag forsöker verkligen att låta bli att hoppas för mycket, men det hjälper liksom inte... inte heller att vi fick tillbaka embryon av toppkvalitet, ändå vill det inte fastna, fattar inte vad som är fel... :SNu har vi ju några kvar i frysen att hoppas på, men inte säkert att vi kommer hinna innan sommaren. Skulle egentligen göra stimulerad FET men det kommer vi tydligen inte alls hinna så vi ska chansa med ostimulerad FET. Jag har fått tid sista dagen Sahlgrenska har öppet innan semestern, så min ägglossning får verkligen inte vara ens 1 dag försenad...Undrar om det beror på att de har ont om tider och att man därför måste vänta minst en månad innan man får göra nästa försök?Tror ni att det spelar någon roll att göra ostimulerad FET istället för stimulerad? Jag har haft lite oregelbudna ägglossningar tidigare, men efter några månader med Pergo ordnade det upp sig, och jag har haft egna ägglossningar de tre månader vi väntade på IVF (när jag tog paus från Pergo).Det var förresten någon som frågade om jobbsituation osv, om man berättat för kollegor, chefer etc.Själv har jag varit relativt öppen med det, både min chef och mina projektledare (jobbar i flera olika projekt samtidigt) samt några kollegor vet om det. Känns bättre så att jag kan vara borta på läkarbesök etc. Jag har varit sjukskriven två dagar (efter äggplock) men i övrigt har jag kunnat flexa ut tiden. Jag har tack och lov mått hyfsat ok av alla hormoner.Även både min och min mans familj vet om det och de flesta av mina vänner. Känns bra för mig så behöver man inte sitta och lida i tysthet när ens vänner börjar få barn osv. Då förstår de om jag tycker att det känns jobbigt att träffa dem ibland.
    jag förstår att du blev knäckt...men som Liffan sa: det gäller att hitta de optimala förutsättningarna...jag hoppas att du mår lite bättre nu och kan blicka framåt
    kramar
  • Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-05-10 10:09:44 följande:
    Ah va trevligt! Då är du verkligen redo för bröllop nu Inga stukningar eller dylikt på vårruset ikväll nu bara!
    hahaha...japp, nu kan jag alla knep för att göra sexlivet spännande i ett äktenskap .
    Tarda skrev 2010-05-10 11:51:58 följande:
    Då ses vi i slottsskogen, jag har ett par svarta löpartajts och toksvullen mage Blir nog tyvärr ingen jogging för mig, får vara glad om jag klarar rask promenad i det här skicket.
    Jag tror att jag såg dig!! Eller så var det ngn annan . Vi körde enligt samma koncept och powerwalkade. Kom in på imponerade 47 minuter! Det lustiga i det hela är att vi gick om mååånga som "sprang". Det är skillnad på springa och springa. Hoppas det gick bra för er!

Allt gick bra Liffan! Det som var sjukt lustigt med pole dancingen, var att deras lokal är i källaren under en kyrka(?!). Couldn´t see that coming, kan jag säga....vad jag skrattade när jag såg det! Trodde mina snälla kompisar bokat nåt möte med präst eller ngt sånt. Kan tänka mig att det kan kännas lite "sexigt" att göra dettai rätt outfit. Jag fick ett brett pannband, tights och en för liten, vit body över allt detta som skar in både fram och bak. En hemsk syn *ryser*.

Japp, vi vill ha bra väder för vår träff nästa vecka!! Ska offra något till  vädergudarna-blir förmodligen min pole dancing outfit.

Vitsippa- vad bra att sprutningen verkar funka smidigt! Vad skönt att få sätta igång *avundsjuk*. Var det en "penna"? Alltså...jag har börjat drömma om den där jäkla sprutan...men det ska väl funka.

Försöker- hur mår du, allt bra med dig? kram:)

Nu ska det jobbas!
  • Macpau
    Vårblomman7 skrev 2010-05-11 11:01:54 följande:
    Hej igen!Hoppas länken funkade när jag skrev in mig. Haha nybörjare.Vi har än sålänge bara berättat för mina och sambons föräldrar. Vet inte riktigt om vi vågar berätta för fler. Men man slipper förhoppningsvis alla dessa frågor jämt och ständigt om när vi har tänkt oss skaffa barn, e det inte dags nu, snart får ni la börja nångång etc etc etc. Vad svarar man. Suck!Redan nu har man ju haft mycket frånvaro från jobbet så chefen kanske man måste meddela när man väl startar. Jag jobbar bara dagtid och har ca 10 mil att köra till SU så det kanske blir några turer. Gör man aldrig långtidsodlingar via sahlgrenska???UL-görs det efter varje insättning?Kram
    God morgon i tråden!

Det de sa på infomötet var att det ej är standard med långtidsodling: När jag frågade varför sa de att det inte "spelar så stor roll". Hmmm, nåja. Jag är ingen expert men väljer att tro att det visst kan spela roll .

Nice Liffan!! Nu kommer vi ju inte att känna igen dig, med denna drastiska förändring. Jag gillar "fierce". Passar dig säkert kanon! Själv tränar jag nu att bära linser inför bröllopet. Hyfsat tålamod man måste ha när det tar en halvtimme att sätta i dem...(en egenskap som jag tyvärr ej besitter).
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?