• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Vitsippa76 skrev 2010-04-22 18:48:24 följande:
    Men nej, detta var inte roligt att höra! Men som sagt, bra att de verkligen tar tag i det nu så att det händer något! Jobbigt med sprutorna, och du som är så spruträdd... Men tänk, vilken terapi det blir! Fokusera på varför du gör det så klarar du det! Kram på dig!
    ja, ma får väl ta ett steg i taget antar jag. Ingen idé att börja deppa nu & gräva ner sig. Ska njuta av sommaren och ta itu med allt i augusti.
  • Macpau

Hej tjejer!

Kikar in & önskar er alla en bra helg. Sambon reser till tyskland så jag beger mig ut på after work snart

Kram

• Macpau

Kissie skrev 2010-04-25 00:23:17 följande:
    Otroligt irriterande måste jag ju säga om man får komma på läkarbesök för att planera hösten som man inte har en aning om hur den kommer att se ut. Här tar vi 2 månader i taget varianten. Men det är ju bara att bita ihop. Positiva tankar nu allihop. Kramkram
    God morgon i tråden alllihopa,

Nu har jag hunnit smälta allt lite efter förra veckens händelser. Nu tar jag nya tag!! Det finns dem som har det ÄN värre nän vad jag har och får barn...det känns lite bättre nu, tack för att ni är så söta *kramar om er alla* .

Idag ska vi även skicka in adoptionspapper. Det tar ca 3-4 år från början till slut, så det kan vara läge att sätta igång redan nu. Känns faktiskt skönt. Jag är också så glad över min underbara sambo, som sa att det inte spelar någon roll i slutändan om det blir ett biologiskt barn eller ej, för det blir "vårt" barn ändå och vi kommer att bli föräldrar.

Kissie- jag vet...men man fick iallafal preliminära tider...alltid nåt? Men jag är fortfarande skitsur på att de drar ut på varje möte, har semesterstängt längre än de flesta företag och inte är ärliga från början om kötiderna. Då hade man åtminstone haft ett val-privat eller via landstinget. jaja, nu är det iaf gjort.
    Liffan skrev 2010-04-25 12:21:34 följande:
    Här var det lugnt! Är alla ute i solen? själv är jag i sthlm och har det bra!kram
    Hur var Sthlm? var det en nöjesresa? Hoppas du/ni hade det roligt:)
    Dizzi82 skrev 2010-04-25 22:04:39 följande:
    Hej tjejer jag vet att jag inte varken läst eller skrivit något på länge men jag kände att jag behövde lite semester från familjeliv.SU hade räknat med att jag skulle få min mens den 19 +/- 5 dagar men den var typ 9 dagar sen sist så jag ringde dit i fredags eftersom man skulle det, och sköterskan jag pratade med sa att dom inte gör några behandlingar efter vecka 24 och vi var planerade för äp v. 23 så nu kanske det inte blir något fören efter sommaren.sedan sa hon att man kanske kunde börja spraya redan på MFD någon som gjort det och vad är det för skillnad att börja då och 21 dagar efter mfd?hoppas att det har gått bra för er och att våran tråd har fått något + den sista månaden!
    Förstår dig precis, man behöver en paus emellanåt. Jag pausar i samband med mitt bröllop och återkommer sen i början på augusti, efter bröllopsresan. För mig är det svårt att hitta ett mellanläge, man får nästan göra så, ta en time-out från allt.

Till oss sa de att inga nya äp kommer att planeras in nu, men jag tror inte (hoppas inte) att det berör dig. Det gäller bara de som står utanför processen, och du är ju redan inne & snurrar...vet inte alls hur det fungerar med spraystart, men vet att det finns 2 datum i cykeln att börja spraya på. Jag skulle lätt köra på det om möjligheten fanns! Vad sa de då, hur/när ska ni bestämma detta?

Hur är det med alla andra, haft en bra helg?

kram
  • Macpau

Är det några fler som vill/kan hänga på?

Fikalistan

Måndag 17 maj:

Macpau
    Liffan
    Vitsippa76
    Miss Star

Tisdag 18 maj: 
    Macpau
    Liffan
    Vitsippa76

• Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-26 10:14:16 följande:
    Vet ni om de uteslutande gör långa metoden med spray och sprutor på SU? Jag har ju redan kört en kortvariant och vill hellre ha det. Men det får man väl ta med dem när man får komma på besök.
    När jag var på infomötet så nämnde de bara den långa metoden, så det verkar så... Kostnadseffektivt, kanske?
  • Macpau
    bubblan79 skrev 2010-04-26 10:14:31 följande:
    har haft en fruktansvärt lugn helg men vart hur jäkla stressad som helst och inte fått gjort något. denna veckan har jag 6 prov i skolan och det är föööööööör mycket. hur ska man kunna få bra resultat när man inte kan plugga ordentligt till dom.har förövrigt känns mig stressad och upprymd och skitnervös oxå därför att vi ska på infomöte på sahlgrenska nästa onsdag.äntligen ska vi får börja! tänk om det inte lyckas, vad gör vi då?...frågorna snurrar i mitt huvud.
    Jag vet, tänker samma...det här är ju sista anhalten!! Men när jag är inne & kikar i ivf trådarna där många gör 4 försök & uppåt, så inser jag att man hela tiden kan anpassa, justera, reglera doserna så att det passar ens kropp. Därför förstår jag att de som är inne på sin 5-7 ivf, fortfarande hoppas & tror (med goda anledningar säkert) då ivf verkar just vara en "trail & error" metod. Vi är bara inte där än mentalt, kanske...
  • Macpau

Hej Liffan!  Det känns jättebra med att snart stå i adoptionskö. Även om vår org. som vi valt är liten och tar kanske lite längre, så känns det rätt för oss nu.

bubblan-jag vet, jag kan också minnas tillbaka när jag tyckte synd om de stackarna som kämpade på, år in & år ut utan att ge upp!! Men nu förstår man dem lite bättre

Miss Star- visst segar sig tiden fram..tur att du har att sysselsätta dig med

Lycklig- jag vet, rent logiskt så tycker man att den långa metoden borde vara "dyrare" men jag har för mig att när man kör korta metoden så måste de kontrollera en mkt oftare...har jag läst. Kan inte svära att det är så.

• Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-26 11:40:23 följande:
    Vet inte vad som är mest kostnadseffektivt egentligen? Den korta metoden tar ju bara knappt två veckor och den långa betydligt längre. Ha ha ja det säger ju sig självt på namnet så det kanske kan vara så att man kör den längre för det är lättare att planera. Då vet de ju någon månad framöver hur mycket äggplock osv de har. Jag hoppas dock på den korta igen. Med den korta får man ut färre ägg och eftersom jag hade 30 blåsor förra gången vill jag ju liksom inte ha fler än så.
    Åh jösses, 30 blåsor...jag är rädd för ÖS då läkaren direkt vill ge mig den näst högsta dosen av Menopur. Är det nån som har erfarenhet av den? Det är ingen vanlig "insulinpenna! utan vanliga sprutor med ampuler med vätska & pulver som man själv blandar {#lang_emotions_undecided} 
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?