-
jag skulle göra allt det du sa men byta ut din fanta citronStella Kardunn skrev 2010-03-04 10:23:55 följande:Heja heja --> "Mia SD" och "Lycklig vill ha mer", jag håller tummar och tår för att allt fortsätter lika bra! Välkommen i klubben Liffan Här är det ingen bra dag idag...pergostart till helgen igen... Vill bara glömma jobb, vinter och allt annat förbaskade skit som inte funkar och dra på semester, sitta under ett parasoll i bikini, läsa böcker och sippa på en iskall fanta citron...
-
Jag sitter ofta på jobbet & srfar fl. Motiverar det med att det är min terapi att klara av arbetet-istället för att gå til psykolog eller vara sjukskriven av ångest, så pratar jag av mig med erLiffan skrev 2010-03-04 10:15:47 följande:Grattis till lyckad sprutstart! Hoppas att det gick bra för svägerskan också! det måste båda gott! Vi närmar oss trådens första ÄP! Jag är så imponerad av er! jag kommer säkert fixa det men det kommer säkert ske under panikångestattacker... Jag är inne på FL på jobbet... debut och lite ångestladdat... men kunde inte hålla mig hoppas ni har en bra dag!!Kram
-
åh vad spännande med sprutan! Måste kännas jätteskönt att det gick smidigt. Detta fixar du galant!MIA SD skrev 2010-03-03 21:35:24 följande:Första gjord!!!Inga problem för mig, maken knycklade ihop ansiktet när nålen gick in...Allt känns overkligt men är på G!!Mådde lite dåligt efter ca en timme men det gick över..Jag har mått jättedåligt sen jag fick min mens.. Bla med en blixtrande Huvudvärk och en helt enkelt en sjukkänsla i kroppen..Nu ska jag njuta av min lyxglass och heja på min svägerska som ligger på BB och krystar för fullt..Måste väl vara ett gott tecken?!?!?!
-
...och du har verkligen kommit en bra bit på väg Lycklig!! Har du haft några biverkningar än?? nyfiken..Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-04 08:20:40 följande:Vad bra! Första är helt klart värst. Vad är det för typ som du sprutar? Jag är inne på min 7:e dag med Gonal-F, bara några dagar kvar
-
man ka ta dem när man vill, men jag tar dem på eftermiddagen för att slippa de hemska svettningarna på dagarna...lätare att våndas på natten i sen egen säng;)MaMaS skrev 2010-03-04 14:10:55 följande:ja, vi får väl se var vi hamnar någonstans, inte blir det thailand iallafall skönt att du inte mår dåligt av tabletterna. Spelar det någon roll när på dagen man tar dom? Kan det inte bli helg nu så min mens kommer så jag också kan börja jag ska inte skvallra att du varit här inne på arbetsitid
SÅ-nu har jag spammat denna tråden fullständigt
kramar -
Hej tjejer!
har läst igenom alla inlägg lite snabbt, men har haft så hektiskt på jobbet så jag inte hunnit svara (stackars, stackars mig ).
Ska snart iväg på middag med kompisarna, men joinar er imorgon bitti när min kära sambo sover (jag självvaknar tyvärr alltid jättetidigt).
Kram & ha en jättetrevlig kväll så hörs vi imorgon! -
God morgon!
Oj! Jag har ingen aning om mona värden...jag har aldrig fått reda på något sånt. Har ni alla fått besked om era värden? I vilket samband har ni det? jaja, de kanske tog det och allt var ok, så de sa inget....jag har ju fungerande mens & äl. Detta ska jag fr¨åga om nästa gång!
Nu har jag fått upp sambon ur sängen- vi ska snart bege oss till mina föräldrar för frukost. Min lillasyster & mitt lilla bustroll till guddotter ska dit med:).
Vitsippa-har du testat än?? häller tummarna jätehårt...miracles do happen ;)
(oftast inte oss, men ändå )
Försöker79-har den eländiga mensen kommit än?
Då kan vi kanske snart bestämma datum för en fika!
Liffan-vad duktig du är med träningen! Själv har jag köpt ett gymkort för ett helt år för en massa pengar men har inte satt min fot där sen innan jul...jag gör alltid så!! Undrar när jag ska lära mig ?
kram till er alla-hös senare! -
åh...jag vet hur det känns...Vitsippa76 skrev 2010-03-06 11:52:02 följande:Tack för era hållna tummar, men det hjälpte tyvärr inte... Testade i morse och naturligtvis var det negativt. Suck!
Ny dag, nya tag, eller vad säger man?
Liffan- visst är de underbara i den åldern!Speciellt om det är glada bebisar
Med risk att låta som en medelålders tant-nu ska jag titta på Morden i Midsomer" -
Hej naas!naas skrev 2010-03-06 22:54:01 följande:Jag längtar tills jag får vår kallelse till Sahlgrenska. Det känns som det tar en evighet! Varje dag när jag går till postlådan hoppas jag på ett brev från från dem. För några dagar sedan fick jag ett och blev jätteglad; jag tänkte: Ja, nu har vi fått en tid :) ! Men nej... istället för en tid, så stod det bara att de har mottagit remissen från vår läkare och att vi ska få en tid inom tre månader. Betyder detta alltså att vi blir kallade inom tre månader från att deras brev, eller är det inom tre månader från att vår läkare skickade in remissen (vi har fått brev från honom nämligen också, och då står remissdatumet)? Jag har skummat igenom sidorna här i formumet; ni skriver så mycket att det är svårt att hinna med och läsa allt :) Men jag läste att några av er har funderat på adoption och skickat efter information. Jag är också intresserad av att veta mer. Har ni några tips på vilka organisationer som man kan höra av sig till?Miss star, du skulle se på Alice i Underlandet läste jag. Jag är ett biofreak och har funderat på att se på den. Vad tyckte du? Var den sevärd? Jag har hört både bra och dåligt om den. Jag och min man var och såg Percy Jackson på bio för några dagar sedan, och den var sevärd tycker jag. Det var lite Harry Potter vs X-men över den, så om man gillar båda de filmerna ska man definitivt se den. Det är skönt att gå på bio och bara koppla bort allt tungt. Fortsätt skriva på som ni gör. Det är intressant att läsa allt, men jag tror tyvärr inte att jag kan hålla samma tempo. Men jag flikar gärna in så här ibland, och hoppas att det är okej det med :)
Det är ju självklart att du är med! Spelar väl ingen roll hur mycket eller lite man skriver
Jag undrar detsamma! Vi var på mötet där remissen skrevs den 26 januari, sen tog det en vecka innan vi fick hem brevet (4 feb.). Hoppas, hoppas att det är det första datumet som gäller, så man förhoppningsvis hinner med ett ivf innan de stänger precis innan midsommar!
Jag har skickat efter adoptionspapper jag med-vi har ännu bara bestämt oss att ställa oss i kö till bfa (barnen framför allt). Då jag fick hem lite mer info vill många av de länder vi vill ha, att man är gift. Vi gifter oss nu i juni så det är skönt
Åh jag är så glad!! Jag har varit med i en tråd sen 2008 och jag har en vän i tråden som aldrig varit gravid tidigare-hon har nu gjort sin 1a ivf och är nu gravid!!!
Åh vad jag vill få hem det där datum för mötet!!
kram till er alla -
åh nejLycklig vill ha mer skrev 2010-03-08 09:05:50 följande:Jag fick tyvärr avbruta min behandling idag eftersom äggen inte växer. De är samma storlek på dem sedan min senaste VUL. Fick beskedet nu på morgonen. Är så himla ledsen och besviken. Hade inte räknat med att bli gravid på första försöket men åtminstone få gå igenom äggplock, återinförande osv. Hade närmare 20 äggblåsor men de vill alltså inte växa och att fortsätta spruta är ingen idé eftersom då blir slemhinnan för gammal. Sjukskrev mig idag. Orkar inte mer.
Jag kan inte säga nåt för att det ska bli bättre. Jag vet dock 2 tjejer som fick avbryta pga samma anledning som du och lyckades sen på 2 och 4e gången efter det (båda har nu barn). Vet inte om det hjälper dig...
Kram & ta hand om dig ordentligt-så tar vi nya tag.