MaMaS skrev 2010-03-02 14:24:33 följande:
Liffan och Macpau: Tack söta ni!! Man blir genast på bättre humör. Och det kanske inte var så dum idé iallafall att starta en "jag är så j-la trött-lista" Jag skrattade gott iallafall, så tack för det Macpau Jag skrattade inte åt din lista, det kanske lät fel, men ja, du fattar Vi står ju fortfarande i ivf-kö men idag känns det inte bra att stå där. Eller jo, det är ju bra men idag är jag bara arg för att just JAG måste stå i den kön. Roligt att ni hämtat hem papper om adoption. Jag, eller vi, är nog inte riktigt där ännu. Jag vet inte varför det känns så svårt. Men jag vill ha ett eget barn. Vet inte om jag är väldigt ego, men så känns det lite. Och att inte få ett barn på 4-5 år gör mig bara helt knäckt, jag vill inte vänta så länge. Lycklig: Det låter ju jätte bra med så många ägg, hoppas, hoppas det går vägen!!! KRAM till söta er och TACK för att ni finns!!!
Jag är också egoistisk-jag VILL ha ett "eget" barn (förstå mig rätt). jag vill vara gravid, ha mage att klappa på etc...
dessutom så blir jag skitirriterad när folk omkring mig säger "ni kan alltid adoptera...." Fick den kommentaren igår när jag äntligen tog mig mod till att besöka dem-och fick den kommentaren slängd i ansiktet av en tjej som blev gravid på !1a försöket!! (tog dem 2 veckor totalt).
Grejen är att jag kan prata om adoption själv, men avskyr när andra föreslår det till mig...lite dubbelmoral där kanske, men det får vara så! :)