• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

God morgon,

Hoppas alla får en underbar helg-för min del bär det av till Uppsala i jobb och är åter söndag natt.

Hörs på måndag:)

• Macpau
    Finiz skrev 2010-03-15 07:37:36 följande:
    Stort LYCKA TILL idag på äggplock! Hoppas dom får ut massa fina ägg som sedan blir befruktade!! Spännade, då är du också snart igång ska du se! är så jobbigt när man går och väntar på det där brevet, man vill ju ha datum att gå efter, det känns lite närmare då.Har vart en gråthelg denna helgen, jag beräknade mensen till i lördags men då den inte kom så gjorde jag ett test. Självklart visade det inget, man är ju så van vid det här laget men ändå är det jobbigt, men man hoppas ju så in i det sista att det ska ta sig. Detta var sista gången det kunde ske naturligt också så nu blir det garanterat ivf.Och imorse kom mensen, så nu räknar jag 23 dagar fram då det är spraystart.
    Jag vet...varför fortsätter man att hoppas?? men visst är det "skönt" att bara få tycka synd om sig själv och få nya krafter?

23 dagar...då är det ju jättesnart!! Jättespännande ju! jag är avundsjuk (så avundsjuk man kan vara med tanke på allt man ska genomgå).

Hej Liffan! Allt bra på den här kanten av stan, tackar & bockar
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-15 14:26:15 följande:
    Finiz: Dom där dagarna är så tråkiga och man hoppas alltid in i det sista. Ledsen att det inte gick vägen, men 23 dagar till spraystart är ju inte alls länge. Nu kan du istället blicka framåt mot det. Lycka till! Liffan och Macpau: Hej Hej *vinkar* Jag ska på intervju imorgon och just nu känns det sådär. Jag läste igenom annonsen och den låter ju inte jätte rolig, ganska enformigt arbete och det gillar ju inte jag. Samt att det kommer vara minst 1 timmes resväg, enkel väg.  Nu tycker väl ni jag är jätte konstig som ena stunden sitter och klagar för att jag inte har ett jobb, och andra när jag väl ska på en intervju att jobbet verkar tråkigt. Men jag vill ha ett ROLIGT jobb som jag trivs med. Är så trött på att ta jobb man egentligen inte vill ha. Man visar inte sitt allra bästa då, jag tror det lyser igenom att man inte tycker det är helt 100. Men jag får gå dit så får vi se, ska ju på en till på tors. Inte heller världens roligaste jobb, men där har jag en restid på ca 15 min
    Nä, jag tycker inte att man är otacksam-det betyder bara att du ine nöjer dig och letar efter något som passar dig! Det gör nog de flesta tror jag...sen får man väl vara lite "tråkig" och emellanåt välja det praktiska framför det man helst vill...men se det bara som en liten omväg
  • Macpau
    MIA SD skrev 2010-03-15 17:39:40 följande:
    Hemma..6 dugliga ägg som skall befruktas..Insättning på onsdag..det gick bra men gjorde lite ont, man fick ju lite droger så det va OK.. blöder nu och lite mensont..
    6 ägg låter utmärkt! Vila ordentligt nu då. Är du hemma nu mellan äp och insättningen? Nu måste jag ju fråga (så gott det nu går att beskriva smärta med ord): hur ont var det? Var det helt ok trots smärtan? På en skala 1-10? . Jag VET att det är individuellt, men jag är så himla nervös inför just äp...min förhoppning är att de drogar ner mig totalt när de får se mig

Liffan- visst är det en annan stämning när man ska ut & dansa i Sthlm...då stannar jag nog gärna här & fuldansar

Hur är det med er andra? kram
  • Macpau
    Finiz skrev 2010-03-16 08:25:12 följande:
    Åh det är ju jättebra med 6 ägg!! Håller tummarna för att alla ska bli befruktade. Gör det så ont att man måste stanna hemma från jobbet efteråt? Är jättenervös inför ÄP. Tack alla gosiga tjejer för era uppmuntrande ord!! Idag känns det mycket bättre och bara 21 dagar kvar till spraystart. Haha jag verkligen räknar dagarna nu. Det är klart att du ska ha ett jobb du trivs med, annars kommer du ändå inte prestera något bra, jag håller alla tummar för att du hittar just DET jobbet! Och lycka till på dina intervjuer idag och på torsdag, ändå skönt att få något att göra. Tiden går lite snabbare då. Hoppet är det sista som överger en, tur är väl det! Men nu ser jag fram emot ivf, även om det säkert kommer bli en pissjobbit period med spray och sprutor. Har en förmåga att alltid få massa biverkningar.Hur är det själv? Inget brev än?
    God morgon,

Nix, inget brev i sikte...men när jag rinde och pratade med ivf-sekreterarna så sa de att jag enligt vårdgarantin ska ha mitt möte innan den 27 april. Brevet brukar komma ca 3 veckor innan det, så det borde väl komma rätt snart...

Skönt att höra att du mår bättre nu:)
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-16 17:17:15 följande:
    Tack för lyckönskningarna idag Intervjun gick väl sådär tycker jag. När jag kom dit var han som skulle intervjua inte där och ingen visste vem som skulle intervjua istället. Great tänkte jag....bra första intryck liksom. Sen efter mycket om och men kom det en kille som skulle intervjua + tjejen från Sthlm som gjort tel.intervjun med mig. Hon och jag klickade inte alls i tel så det kändes ju jätte bra att just hon skulle hålla i intervjun... Hon ställde massa konstiga frågor och satt och gäspade igenom hela intervjun. Hon var väldigt stolt över att vara rekryterare och eftersom jag också varit det och tyckte att hon sög (ursäkta uttrycket ) så tyckte jag det var lite kul att sätta dit henne på hennes frågor. Kanske inte så bra att göra på en anställningsintervju, men jag blev bara så irriterad. Nu låter det kanske som jag själv tycker att jag är världens bästa rekryterare, och så är det verkligen inte. Men man sitter tex inte och gäspar igenom en hel intervju.... Han den andra killen tyckte jag däremot om, och det är honom man ska jobba med. Men jag kände som sagt inte att det gick bra och de frågade inte ens efter intyg/referenser och det brukar inte vara ett gott tecken....för vem anställer utan att ta referenser?? Men men, jag känner nog inte heller för att pendla så långt så det känns ok. Annars var tjänsten roligare än vad jag trodde. Nu får vi se hur det går på tors istället. Sen är det ju vul imorgon också, och det ska ju bli jätte spännande!! Så du och jag Mia kanske går om varandra på SU imorgon Stort lycka till med insättningen imorgon, så himla spännande!!!
    Men vilket dåligt uppförande!! När jag var på anst.intervju där jag jobbar idag så satt min framtida chef och messade på sin mobil halva tiden (han har nu precis blivit ersatt efter 10 år på posten). Jag var helt säker på att jag inte hade fått tjänsten

Spännande med vul!
    MIA SD skrev 2010-03-16 14:31:39 följande:
    Det är klart att det gjorde ont. Absolut mer på min högra sida än på vänstra. När de stack på VÄ så fcik de ge mig mig extra medicin.. Men det över fort.Jag hade inte gått till jobbet (om jag hade haft ngt) men det beror på att jag har lite äckliga flytningar och allmänt lite låg..Jag skall ju även ta pregrosteron nu 1x3 per dag. Dessa ger ju mer flytningar och luktar lite illa.I morse var jag ganska seg men det skyller jag på medicinerna..Nu är insättning imorgon!!
    hm...jag gillar inte den där "det är klart att det gjorde ont" kommentaren . Men jag har å andra sidan inte heller räknat med annat. Trist med flytningar-jag hade såna när jag hade infektion en gång...urk. Hoppas det går över snart. Tänk att du har insättning imorgon!!! Jättespännande. Håller mina tummar jättehårt att allt går smidigt-imorgon är du en ruvare
  • Macpau
    Vitsippa76 skrev 2010-03-15 22:39:19 följande:
    Härligt! Vad skönt att ha det gjort! Nu är det bara att vänta och hoppas att de har det trevligt där i värmeskåpet! Tänk vad de blir uppvaktade just nu! Miljoner spermier, nytvättade och fina, som kämpar om att komma först in!  Försöker: Stort lycka till med intervjuerna!  Usch, stackars! Vet hur du känner, jag var där förra helgen... Men, vad spännande ändå, att du snart är framme vid nästa steg! Själv mår jag ganska bra, det är verkligen berg- och dalbana på humöret nuförtiden... Jobb upp över öronen, så jag har inte så mycket tid att tänka på annat. Inget ont som inte har något gott med sig?  Nu är det iallafall dags att packa ihop jobbväskan och stänga ner datorn för ikväll. Godnatt alla!
    Skönt att höra att hormonerna inte är alltför jobbiga. Ibland är det skönt att gräva ner sig i något helt annat och, om än för ett par timmar, inte tänka på allt detta som annars upptar all av ens vakna tid.
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-03-16 17:43:59 följande:
    jag mår bra tack! tror att jag hade ÄL i söndags så mens borde komma nästa söndag (28/3). så LÅNG tid... men jag gissar att jag får de vanliga mensvärksymptomen och de borde komma om en vecka typ. det var ju lite dumt att jag åkte bort i helgen men vi fick iaf till det på fredagskvällen så förhoppningsvis överlevde de tills dess. vilket de ju borde göra. sen blir det blodprov på SU på torsdag för att kolla progesteronet. det ser jag inte fram emot lika mycket som VUL - hatar sprutor! KRAM KRAM
    Visst går tiden vansinnigt långsamt mellan äl och mens?? men skönt att det händer något iallafall..jag skulle tom kunna nöja mig med ett blodprov just nu...mitt brev lyser med sin frånvaro. Så nu står ajg och stampar på samma ställe och bata längtar & väntar på ett datum.

kram till er alla!
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-16 18:19:48 följande:
    Macpau: Herregud säger jag bara, ibland undrar man. Skönt du fick jobbet iallafall Känns som företag ibland glömmer att det inte bara är dom som ska hitta en bra person, det är vi också som ska få ett bra intryck av företaget och vilja jobba där... appropå intervjuer kom jag precis på min konstigaste intervju jag haft. Jag intervjuade en kille som kom in med en påse från Mc Donald´s och satt och åt under hela intervjun  - han fick inte jobbet kan jag säga. Men jag satt hela intervjun och undrade om det var nåt sort av skämt, men det var det inte. Hur tänkte han kan man undra? Undrar när min kära sambo kan behaga att komma hem, jag är jätte hungrig!!!
    hahaha...genialiskt ELLER idiotdumt...gränsen är hårfin

Jag har precis ätit sushi-mätt & belåten.

Hörre ni tjejer-hur blir det med vår fika?? Datumen närmar sig med stormsteg och jag skulle tycka synd om ajg bokade upp nåt annat...ska vi bara säga ett datum? var det den 31 mars eller 7 april som vi pratade om? har ett vagt minne om det..
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?