Vitsippa76 skrev 2010-02-24 21:05:57 följande:
Hej! Nu kan jag svara på min egen fråga, som ni tydligen också hade. På ny-besöket idag planerade vi inför behandlingen och egentligen hade vi kunnat starta med utgångspunkt från nästa mens, alltså börja spraya från dag 21 i den cykeln. Tyvärr gick inte det eftersom äggplockning isåfall skulle ske just den vecka jag är utomlands. Typiskt! Nu utgår vi istället från nästa mens. Kändes surt först, men vi får se det som ytterligare en månads chans att lyckas själva Men glädjande nog verkar det inte vara så lång väntan när man väl är färdigutredd och inne på IVF, kan vara skönt för er andra att höra. För övrigt, jag tyckte att vi fick väldigt bra bemötande, alla var lugna och sansade och tog sig tid.
Vad bra! Då kanske läkaren hade rätt ändå då
. Bra tänkt med resan-man måste leva också, inte helt anpassa sitt liv efter äl...då skulle man inte må så jättebra, då detta tar ett tag. Vad härligt med en resa!
MaMaS skrev 2010-02-24 20:40:08 följande:
håller med! Vet faktiskt inte varför hon sa så. Till oss sa de iallafall runt 3 mån. så har vi tur hinner vi iallafall ett försök innan de stänger för sommaren. Sen får väl även vi vänta till aug då eller nåt, suck, suck, suck. Men man kan ju hoppas att det blir tidigare ändå. Har ni fått något brev ännu om tid till läkaren?
Ingent brev ännu...men vad jag längtar. Fick som sagt igår veta att en kompis är gravid igen (hon började att försöka med sitt första barn någon månad efter oss. Idag fick jag veta att en till kompis är gravid!! De blev ihop i somras..japp, så att....
Vi ska ta mig f*n lyckas, även om det innebär att vi får putta på varann i våra rollatorer in till ivf-kliniken!!!!!