• Livsglädjen

EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17

Vi snackar om det mesta som har med extremt mycket för tidigt födda barn i den här tråden.

Dessutom försöker vi vara ett stöd för varandra i en av de största och mest kaosartade händelserna som inträffat i våra liv!

Vi välkomnar alla intresserade till vår tråd, men främst alla föräldrar som har fått barn extremt mycket tidigare än beräknat förlossningsdatum!

Både nyblivna föräldrar och vi/de som har lite äldre barn är välkomna!

Här har vi en födelsedagstråd för våra älskade premisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-142/m48308318.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-11 23:03
    Här är länken till vår lite mer uppdaterade födelsedagstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-142/m50273766.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-04 19:08
    Har någon här missat att Emmy K samlar in fotavtryck? Hon sitter i styrelsen för flera prematurföreningar i Sverige och hon/de har en fin idé om en "prematuravtryckstavla".

Jag citerar henne:

Jag fick en idé om att samla in fotavtryck (eller handavtryck) från våra prematurbarn och vill göra en jättestor tavla av alla dessa avtryck som sedan kan avtäckas på Prematurdagen den 11 november.
    Om ni skulle kunna skanna och mejla mig era älsklingars fotavtryck (eller handavtryck) så vore det väldigt uppskattat.
    Mail: info@pytteliten.net
    När ni skannar får ni gärna ställa in det till 300 dpi.
    Mejla mig samtidigt barnets namn, födelsevecka, datum, (ev. dödsdatum), vikt och längd. Jag vill också veta längden på foten/handen i mm så att det blir rätt i utskriften.
    Om ni skall på Baby Barn mässan i Gbg 15-17 april så står jag där för Pytteliten.net. Om ni tar med fotavtrycken så kan jag skanna på plats.
  • Svar på tråden EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17
  • FabulousMom
    Trolltoka skrev 2012-10-18 20:23:22 följande:
    Tul gick bra, väger redan nu ett halvkilo mer än Novah vid samma tidpunkt!
    Skönt!

Jag har TUL om en vecka, då är jag i v. 24+2 precis som när min son föddes. Hoppas både att tapp och tillväxt ser okej ut!   

Om allt är okej, så blir mitt nästa delmål att nå v. 28 Glad   
    - Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • Niinis

hej alla prematurföräldrar! ville bara kika in i denna tråd och ge er lite hopp inför framtiden. För 8 år sen föddes min son Johannes i v.24+3, med en vikt på 700gr. Han låg på neo i 4 månader och hade hemsjukvård i 1 månad därefter. Han låg i respirator över en månad, och sedan cpap ett par månader, och sedan syrgas ett par månader. Det var blodförgiftningar, ductus operation mm. Många jobbiga minnen. Men idag är han 8 år och mår bra. Vägen har vart låååång men det kommer faktist dagar nuförtiden då man glömmer det som var, att han ens var så liten en gång :) speciellt de gånger han är som envisast :) men det kanske var just därför han klarade sig, för att hon var så envis :) ville bara berätta vår historia och önska er alla lycka till med era små! kraaam Hjärta

• mina12

Niinis: Vilken stilig kille du har! Inte kan man tänka att han varit en sån liten "ynklig" plutt

• aysn
    Niinis skrev 2012-10-18 21:32:45 följande:
    hej alla prematurföräldrar! ville bara kika in i denna tråd och ge er lite hopp inför framtiden. För 8 år sen föddes min son Johannes i v.24+3, med en vikt på 700gr. Han låg på neo i 4 månader och hade hemsjukvård i 1 månad därefter. Han låg i respirator över en månad, och sedan cpap ett par månader, och sedan syrgas ett par månader. Det var blodförgiftningar, ductus operation mm. Många jobbiga minnen. Men idag är han 8 år och mår bra. Vägen har vart låååång men det kommer faktist dagar nuförtiden då man glömmer det som var, att han ens var så liten en gång :) speciellt de gånger han är som envisast :) men det kanske var just därför han klarade sig, för att hon var så envis :) ville bara berätta vår historia och önska er alla lycka till med era små! kraaam Hjärta

Oj, bara 700 g! Och så fin och stilig han är nu! Underbart att läsa.
Svar på tråden EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17